AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Hei, jeg overtok en leilighet hvor de desverre ikke har vasket. Sluket i dusjen er uten tvil den verste overraskelsen. Jeg vet at koppen kan fjernes og vaskes, men hva med resten? Alt vannet og møkk blir jo bare liggende der. Selv om jeg vasker nedi der, så hoper det seg bare opp og blir der. Beklager på forhånd for det ekle bildet. Anonymkode: de29c...3da
solmåneogstjerner Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Hvis det ligger mye greier der så må du faktisk nedi med hendene (husk hansker!), dra det opp og kaste det i en pose i søpla (ikke i do!). Dette bør gjøres/sjekkes jevnlig. Så heller du på litt mild avløpsrens. Ekkelt, men må gjøres.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 9 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hvis det ligger mye greier der så må du faktisk nedi med hendene (husk hansker!), dra det opp og kaste det i en pose i søpla (ikke i do!). Dette bør gjøres/sjekkes jevnlig. Så heller du på litt mild avløpsrens. Ekkelt, men må gjøres. Men er jo så mye smått og ekkelt. Har fjernet hår. Er det vannet og små ekle greier som plager meg. Skjønner vel ikke helt hvorfor det er lagd sånn. Må jeg bare skrubbe og la ting flyte i det stillestående vannet? 🤢 Takk for svar! Anonymkode: de29c...3da
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Kjøp den billigste tannbørsten du finner og skrubb så godt du kan nedi. Bruk avløpsrens jevnlig. Fisk ut hår jevnlig. Anonymkode: b98c1...a4c
solmåneogstjerner Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er jo så mye smått og ekkelt. Har fjernet hår. Er det vannet og små ekle greier som plager meg. Skjønner vel ikke helt hvorfor det er lagd sånn. Må jeg bare skrubbe og la ting flyte i det stillestående vannet? 🤢 Takk for svar! Anonymkode: de29c...3da Ja det blir litt smågreier igjen... hiv oppi avløpsrens og skynd deg å få på risten...! Og glem det frem til neste gang 😉
solmåneogstjerner Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Forresten: det er laget sånn at det står vann der for en grunn. Det hindrer faktisk lukt! 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Ta 10l bøtta med vann og hell nedi🙂 da får du skifta ut det gamle vannet i vannlåsen med nytt, og noe av bøsser følger med ut🙂 Anonymkode: 5d224...f36 1
tangent Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Jeg ville bitt tenna sammen, tatt på hansker, brukt en oppvaskbørste og en svamp/skrubb og gjort grundig rent nedi der alt jeg kunne, så helt på masse vann og skylt igjennom. Det er ikke et problem at det er vann nedi der - men du nevner ikke om det renner godt igjennom eller om det ikke renner godt. Hvis hele avløpet er så tett at det tar hundre år før vannet renner ned, så må det nok en grundig rens til.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 Vil bare si tusen takk for gode og raske svar! Jeg vet at det er sånn det er, men når dette er ifra forrige leietaker og sikkert før han også, så blir jeg fortvilet. Har vært så mye vasking etter han og nå dette. Skal prøve alt som ble nevnt. Anonymkode: de29c...3da
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 1 minutt siden, tangent skrev: Jeg ville bitt tenna sammen, tatt på hansker, brukt en oppvaskbørste og en svamp/skrubb og gjort grundig rent nedi der alt jeg kunne, så helt på masse vann og skylt igjennom. Det er ikke et problem at det er vann nedi der - men du nevner ikke om det renner godt igjennom eller om det ikke renner godt. Hvis hele avløpet er så tett at det tar hundre år før vannet renner ned, så må det nok en grundig rens til. Skal prøve. Har ikke fått brukt dusjen nok til å se. Kjøpte avløpsrens nå for å helle oppi etter vasking. Kjøpte Jif sin og plumbo gel. Anonymkode: de29c...3da
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 Bare å øse på med vann rett fra dusjen. Det skal være vann der, men du kan bruke avløpsrens i tillegg. Husk å vask rista på baksiden. Anonymkode: fce26...324
Gjest Homer Simpson Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 Neste gang du skal kjøpe avløpsrens kjøp mudin. Hadde problemer med sluket i dusjen og brukte plumbo gel men fungerte bare en liten stund så ble det nesten tett igjen. kjøpe mudin i vinter brukt det 1 gang, ikke noe problemer etter det 😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå