AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 For en uke siden fikk jeg SMS om at pakken jeg hadde bestilt ville bli levert hos meg mellom 17 og 21. Jeg kunne bestille henleggelse til avtalt sted hvis vi ikke var hjemme. Vi har spedbarn som legges 19, og jeg har flere ganger skrevet «dørmatte» og det har gått knirkefritt. Posten har enten ringt på forhånd eller ringt på for å sjekke om vi er hjemme. Denne gangen hørte jeg ingenting. Etter 21 sporet jeg pakken, og der står det at den er utlevert! Jeg gikk ut, lette rundt om kring, men den er ikke lagt noe sted heller. De har ikke ringt eller ringt på for å sjekke om vi er hjemme. Jeg har forsøkt å både ringe og chatte med posten, og de virker totalt uinteresserte i å løse problemet! De svarer at de kan prøve å sende en Mail for å se om budet husker pakken. Det har gått en uke, uten at de gir noen tilbakemelding. Jeg har jo betalt for disse varene! Har jeg noen rettigheter her? Eller kan postens bud bare forsyne seg med pakker og påstå at disse er levert? Anonymkode: 3e227...6ce
Gjest ti10 Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Det er vel mer sannsynlig at noen har tatt den fra dørmatten din? Men ikke gi deg, si du forlanger svar innen da og da. Hvis budet skal huske hvor han har vært og hva han har gjort, nytter det jo ikke å spørre etter flere uker.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Jeg så en post på et annet norskt forum, at det nærmest går sport i dette med å stjele pakker. Altså det er folk som faktisk driver med dette. Anonymkode: 5265b...efd
Sheik Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Sist jeg bestilte pakke med hjemlevering, ble pakken levert til annen adresse som var ganske lik adressen jeg bor på. Det var samme husnummer, men var annen gate. Heldigvis var det ikke noe sensitivt jeg hadde bestilt, og de som fant pakken var ærlige og ringte meg slik at jeg fikk pakken min, men slik skal jo ikke skje uansett! Ring Posten, så du får sendt inn klage. De var veldig hyggelige og behjelpelig da jeg forklarte om min situasjon, samt at de sendte inn klage for meg.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Jeg fikk en sms om at pakken min var levert i min postkasse. Jeg syns det var snodig da jeg visste at det jeg hadde bestilt overhodet ikke får plass i postkassen min. Da jeg kom hjem var det en tom postkasse som møtte meg. Prøvde å komme gjennom på kundeservice da naboen som har nesten samme fornavn som meg leverte pakken til meg. Skjønner ikke helt hvordan den fikk plass i hans postkasse heller, men heldigvis er han en god nabo. Det holder ikke at Posten leverer ut mine pakker til gud og hvermannsen med lignende navn som meg. Anonymkode: d471b...28a
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 26 minutter siden, ti10 skrev: Det er vel mer sannsynlig at noen har tatt den fra dørmatten din? Men ikke gi deg, si du forlanger svar innen da og da. Hvis budet skal huske hvor han har vært og hva han har gjort, nytter det jo ikke å spørre etter flere uker. Da må noen ha stått klar og luska i det budet var her. For jeg var ute å lette minutter etter at pakkens sporing endret seg. Og vi bor ganske øde til, i en gate hvor sykler står ulåst hele tiden. Så det ville vært rart. Anonymkode: 3e227...6ce
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 jeg har brent meg på dette et par ganger. prøver å bestille til post i butikk(coop), og hente pakker der. noen er ganske kostbare, så jeg foretrekker det. posten har aldri tatt ansvar. selv da jeg betalte 950 for 6 mnd adr endring, men opplevde å betale purringer(noen sender ennå kun papirfakrætura!) blåste de av meg da jeg til slutt klaget Anonymkode: 38cf9...aa1
altflyter Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Jeg har bare gitt opp posten og alle andre pakkeleveringstjenester. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har bestilt hjemlevering med signatur, fått melding om at pakken kommer mellom 17-20 den dagen... Holdt meg hjemme i det tidsrommet og plutselig får jeg melding "du var ikke hjemme da budet prøvde å levere. Hent pakken på nærmeste postkontor"... Ringeklokken min virker, jeg bor på bakkeplan og kan se fra stuen om noen står utenfor ytterdøren min... Har også opplevd samme situasjon, men så har de bare satt pakken utenfor uten å gi beskjed. Bare Flaks at den har stått der når jeg finner den... Eller da jeg bestilte et minnekort og fikk beskjed om at pakken var for stor for postkassen... "pakken" var en bobleplastkonvolutt.... Jeg ville ikke gitt meg hvis jeg var deg. Be om dokumentasjon på at denne pakken er levert til deg!
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Opplevde noe liknende selv for noe uker siden med ett annet selskap. De hadde gjemt pakken i ett span ved siden døra slik at uvedkommende ikke skulle stjele det. Har du sjekket rundt døra di? Anonymkode: c90a3...ede
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 De kan tydeligvis ikke lese i posten. Bestilte hjemsetting 2 ganger. Klarte å surre det til begge gangene. Du kan i teorien be de sette det inn i uthus men det klarer de ikke. Anonymkode: 887b5...fbc
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 Tror de har begynt å ta bilde av der de setter fra seg pakken. Jeg opplevde hvertfall det sist jeg hadde bestilt noe som ble satt igjen utenfor døren. Jeg var hjemme og tittet ut av vinduet og så at budet tok bilde av pakken for døren. Men sporingen på pakken ble ikke endret før etter en halvtimes tid. Anonymkode: eb6d3...e02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå