AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Bare en interessant observasjon. Ble forkjøla forrige uke, litt snufsete, har holdt meg hjemme i hovedsak. Litt rufsete i halsen en dag. Ok form i helga, så forverrig fra mandag med veldig tett nese og hoste. Ringe korona-tlf i kommunen i går, og etter sikkert 15 minutter der hun diskuterte med seg selv skulle jeg aller nådigst få komme å ta en test selv om hun ikke syns jeg hørtes syk nok ut. Hvada "syk nok"?? Har så tydelig hørt og lest "Alle med nyoppståtte luftveissymptomer skal testes!" og "Ikke skam deg - test deg!". Aldri hørt at man må være så og så syk for å teste seg. Jeg la stor vekt på at jeg har barn i barnehage så jeg kan ikke garantere hvilket virus som har rammet meg - de kan ta med seg hva som helst uten at det merkes på dem. Og da fikk jeg såvidt innvilget en test. Dette er rart... Så, mao, så skal ikke alle med nyoppståtte luftveissymptomer testes. Bare de som er syke nok, eller i helsesektoren. De som hoster nok i telefonen kanskje? Jaja, kjenner jeg blir litt irritert faktisk. For når jeg møter slik motvilje så gidder jeg kanskje ikke prøve neste mnd når neste forkjølelse kommer - og tilslutt så kommer koronaen og jeg har fått så mye avvisning fra koronatelefonen at jeg har gitt opp. Vi med barnehagebarn kommer jo til å være like jevnt forkjøla i år som alle andre år tross alt. Man kan fort få fatigue av å måtte krangle seg til test hver gang slik man er oppfordret til. Jaja, jeg gjør mitt da, men kjedelig når det skal sitte så langt inne å få utkvittert en enkel forkjølelse. Selv om jeg bare er tett i nesa og kom gjennom en hel samtale uten å hoste. Anonymkode: bb7b9...42e 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Skjønner at det er frustrerende, takk for at du tester deg. Synes også at det er for dårlig at sommeren ikke er benyttet til å øke testkapasiteten. Jeg skjønner at folk vil ha ferie, men pandemi happens.. Anonymkode: f45c7...402 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Ring et privat legekontor Anonymkode: f251a...169
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Har også dårlig erfaring med kommunen og koronatelefonen. Folk som bestilte test etter meg fikk tilbud om test før meg. På fjerde dagen ringte jeg og etterlyste informasjon. Til slutt kom det fram at «noe var feil». Fikk så melding om test endelig! Men den ble plutselig avlyst uten videre informasjon. 👏 Skal endelig få testet meg i morgen, men ikke via kommunen! Anonymkode: 468c0...92c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Huff- så dumt! Jeg laget nettopp en annen tråde her- svartid - igjen. jeg har nesten ikke symptomer- bare svak halvsvond og småslapp. Jeg fikk komme på dagen! Her tester de over en lav sko- og takk for det. Anonymkode: 4d1a1...a8e 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring et privat legekontor Anonymkode: f251a...169 Befolkningen skal da ikke tillegges den økonomiske byrden for testing. Koster jo flere tusen. Anonymkode: 1b168...842 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ring et privat legekontor Anonymkode: f251a...169 Så hun skal bli nødt til å bla opp en tusenlapp hver gang det offentlige ikke stiller opp?🙂🙃 Anonymkode: 73271...84f 4
Iceman Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Handler bare om testkapasitet, den er fortsatt for dårlig selv om myndighetene har hatt et halvt år på seg på å forbedre den. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hun skal bli nødt til å bla opp en tusenlapp hver gang det offentlige ikke stiller opp?🙂🙃 Anonymkode: 73271...84f Ja det utgår. Ikke bare pga kostnad - men fordi det er eviglangt til nærmeste private. Så god tid til å kjøre rundt har jeg ikke. Kan ta toget da - noen som vil jeg skal ta toget for å komme meg til en privat klinikk å ta testen? Ikke det nei? Folk som svarer her tror alle bor på majorstua... er ikke sånn. Er ikke bare å ta en bysykkel ned til Volvat. Og uansett så er det en drøy kostnad når man må forvente månedlig test gjennom hele sesongen. Føler forøvrig at myndighetene er barnløse eller evt har bare store barn, for de trror visst folk blir forkjøla kanskje en eller maks to ganger i løpet av vinteren. Hehe, lenge siden de hadde barnehagebarn tydeligvis. Bare synd de glemte at svært mange voksne i Norge er i den gruppa da... Anonymkode: bb7b9...42e 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det utgår. Ikke bare pga kostnad - men fordi det er eviglangt til nærmeste private. Så god tid til å kjøre rundt har jeg ikke. Kan ta toget da - noen som vil jeg skal ta toget for å komme meg til en privat klinikk å ta testen? Ikke det nei? Folk som svarer her tror alle bor på majorstua... er ikke sånn. Er ikke bare å ta en bysykkel ned til Volvat. Og uansett så er det en drøy kostnad når man må forvente månedlig test gjennom hele sesongen. Føler forøvrig at myndighetene er barnløse eller evt har bare store barn, for de trror visst folk blir forkjøla kanskje en eller maks to ganger i løpet av vinteren. Hehe, lenge siden de hadde barnehagebarn tydeligvis. Bare synd de glemte at svært mange voksne i Norge er i den gruppa da... Anonymkode: bb7b9...42e Hehe, ja. Her er nærmeste privatklinikk i Tromsø, som er 6 timer unna med bil. Særlig at folk gidder å kjøre dit og betale for å teste seg hvis de ikke er ordentlig syke. Anonymkode: 1b168...842 1
Anbefalte innlegg