Gå til innhold

Vurderer labradoodle!

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei! Dette er BLANDINGEN for dere.... 

Anonymkode: 14532...c5f

Hei! Skjønner at du ikke har lest tråden. Det startet med et spørsmål om labradoodle - men nå er det portugisisk vannhund jeg vurderer - mye basert på råd her inne.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Sjøbanan skrev:

Nei, du forstår meg ikke riktig. Dette er hennes første kull. Moren er ferdig med å få valper. Det er hun som har fått 25 valper ila 3 kull. Ja, det er nok mange. De forteller at de i ett kull fikk hele 14 (men det var litt eksepsjonelt mange). 

Takk for oppklaring :) 

Anonymkode: ba8ea...ed2

Skrevet

Bra du gikk over til en renraset en ihvertfall. Får dere i så fall fri når valpen er leveringklar? (Blir vel april-ish?)

• Liker 1
Skrevet

Ja, men jeg er litt i tenkeboksen. 

Min yngste er en skikkelig sinnatagg som ikke alltid klarer å kontrollere seg. Jeg lurer virkelig på om det hadde vært lurt å vente et ekstra år pga dette. Det er en fordel for hunden.

I mellomtiden kunne vi kanskje ha funnet en voksen hund vi kunne ha passet innimellom? Så kunne vi ha kjent på dette "hundelivet"

Tips til hvordan man går frem? (For ordens skyld - jeg er ikke redd for at minstemann går til fysisk angrep på hunden, for det tror jeg ikke han gjør, men det er mer at han raser når han ikke får ting til, f.eks taper i spill og tvspill osv. Han er 8 år nå - tenker å vente til han kanskje nærmer seg 10? Da er også storebror nesten 13 år)

Skrevet

Ønsker tips til hvordan evt gå frem for å finne en voksen og trygg hund vi evt kunne passet innimellom... Bare forhøre seg litt i nabolaget eller legge ut annonse på Finn? Hadde vært ekstra fint om det var en i samme rase så klart... 

Skrevet
På 10.11.2020 den 7.27, Diamant20 skrev:

Bra du gikk over til en renraset en ihvertfall. Får dere i så fall fri når valpen er leveringklar? (Blir vel april-ish?)

Jeg vet ikke om jeg får fri. Jeg håper i mitt stille sinn om fleksibilitet fra arbeidsgiver og litt hjemmekontor (og at jeg og min mann kan dele det de første ukene). Jeg kunne og ha tatt med hunden på kontoret en eller to uker. Det går seg nok til - det føler jeg meg relativt trygg på. 

Skrevet

Har du vurder lagotto? 

Anonymkode: d656c...5d3

Skrevet
14 timer siden, Sjøbanan skrev:

Ønsker tips til hvordan evt gå frem for å finne en voksen og trygg hund vi evt kunne passet innimellom... Bare forhøre seg litt i nabolaget eller legge ut annonse på Finn? Hadde vært ekstra fint om det var en i samme rase så klart... 

På FB er det blant annet en gruppe som heter «matmor trenger en hjelpende hånd»😄

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du vurder lagotto? 

Anonymkode: d656c...5d3

Ja, bittelitt, som jeg spør om over. Lite respons på den da. Lagottoen virker veldig skjønn! Kanskje en mindre vanlig rase? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...