lillesky Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 Er du "flink" til å klage? Går du tilbake til klesbutikken hvis klærne går fort i stykker? Klager du på dårlige matvarer? Jeg har blitt "flinkere" til å klage, men synes av og til det er flaut...
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 (endret) Ja, jeg klager. Særlig på klær og sko. Har alltid opplevd å få avslag i pris/penger tilbake. Særlig proffe på dette er H&M! Bra at du er blitt flinkere, vi er jo tross alt kunder som kjøper en tjeneste/produkt. Og jeg klager på matvarer hvis jeg er i butikken (gjelder spesielt frukt/grønnsaker). Pleier å få avslag hvis det er en vare jeg må ha, men som ikke er helt tipp-topp. Endret 17. juli 2005 av lilypie
lillesky Skrevet 17. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 17. juli 2005 Har som regel fått avslag/penger tilbake jeg og. Vet at vi er flinke på H&M. Der er det ikke flaut å reklamere heller. Mens noen andre steder føler man at man er litt dum...
Gjest Violetta Skrevet 17. juli 2005 #4 Skrevet 17. juli 2005 Alt for lite flink til det, for jeg handler inn mye og sjelden, og derfor føler jeg det går lang tid til jeg er tilbake i butikken og kan si fra når det gjelder dagligvarer. Er ikke flink når det gjelder klær heller.
monja Skrevet 17. juli 2005 #5 Skrevet 17. juli 2005 Jeg klager. Jeg tar til og med med meg matvarer jeg ikke oppdager er dårlige, gått ut på dato etc før jeg kommer hjem, tilbake til butikken. Synes selv jeg er flink til å klage.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juli 2005 #6 Skrevet 17. juli 2005 Så hyggelig at jeg kommed ros til H&M når du jobber der! Aldri opplevd noe tull der. Dere har sikkert en policy på å være imøtekommende når kunder klager/reklamerer.
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 18. juli 2005 Jeg synes H&M er flinke på det meste jeg! monja: bra! Synes du av og til at det er ekkelt å klage? Jeg klagde nemlig på en indrefilet (280 kr kg er tross alt ganske mye, og da skal det smake godt!), og gikk for å klage (hadde med kvittering, både fra kassa og kjøttet) og da sa butikksjefen: "Ja, du kjøpte vel entrecote, du da?". Dust!
Gjest gjest1 Skrevet 18. juli 2005 #8 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg klager på klær og sko, og andre ting. Matvarer klager jeg sjelden på. Har stort sett fått medhold, men unntak av en gang jeg kjøpte meg rådyre (jeg kjøpte de på salg, men de var i utg. dyre) småsko. Etter en gags bruk så de ikke ut så jeg klaget. Da fikk jeg høre at jeg hadde brukt dem feil (???) Hvordan er det mulig å bruke sko feil? Jeg spurte når jeg kjøpt dem om det var pensko som en bare kunne bruke inne, men neeeida, de kunne brukes ute også. Så ikke skjønner jeg hva hun mente med at jeg hadde brukt dem feil. Hadde gått til og fra taxi + vært på fest (innendørs) Hadde mange runder med gamle damen som driver butikken, med skriftlig klage, uttalelse fra skomaker osv. Men medhold fikk jeg ikke. Helt utrolig! Så nå handler jeg ikke i den butikken lengre. Ikke noen av vennene mine heller Men jo, stort sett går det helt fint å klage. Har ikke noe problemer med det, for stort sett er det jo helt tydelig at det er noe feil med varen. Jeg kunne gjerne blitt flinkere til å klage på matvarer. Endret 18. juli 2005 av Titta
Nella Skrevet 18. juli 2005 #9 Skrevet 18. juli 2005 Har blitt flinkere til å klage, men sier ifra på en hyggelig måte da jeg har jobbet i butikk selv og sittet med all reklamasjon. Syns det er helt greit å si ifra når noe ikke er bra eller som det skal være, men måten mange klaget på da jeg jobbet med det gjorde viljen til å hjelpe de ikke fullt så stor selv om jeg måtte. Da ble det akkurat det man måtte og et påtatt smil. Imøtekommende folk som klager og alikevel er hyggelige er SÅ mye hyggeligere å gjøre noe for og kanskje også dra til enda litt mer enn hva man egentlig hadde trengt. Sånn hadde de andre som satt med reklamasjon det også og det er noe å ta med seg når man skal klage. Sist jeg "klagde" på matvarer var i våres da vi var på hyttetur og kjøpte med oss en flaske saft. Så jo når vi kom tilbake at den var gått ut på dato og så ikke rød ut i det hele tatt. En flaske saft spiller ingen rolle for meg, drakk øl istedet ,men sendte butikken en mail da vi kom hjem og sa ifra så de kunne få sjekket hyllene for flere sånn at andre slapp å kjøpe utgått saft. Men jeg prøver også å si ifra når noe er ekstra bra da. Det må jo gå litt begge veier syns jeg. For stort sett syns jeg butikkene gjør en god jobb. Liker Meny og servicen deres kjempegodt bla.
Arkana Skrevet 18. juli 2005 #10 Skrevet 18. juli 2005 Det kommer an på. Jeg klager svært sjelden på matvarer, rett og slett fordi det koster så lite i forhold til å måtte da en ekstratur på butikken for å klage. Klær, sko, møbler og annet av litt verdi derimot klager jeg på om jeg ikke er fornøyd.
lillesky Skrevet 18. juli 2005 Forfatter #11 Skrevet 18. juli 2005 Men jeg prøver også å si ifra når noe er ekstra bra da. Det må jo gå litt begge veier syns jeg. For stort sett syns jeg butikkene gjør en god jobb. Liker Meny og servicen deres kjempegodt bla. ← Vi har en kjempeflott Meny-butikk, post i butikk og greier. Den er topp!
Gjest Darcy Skrevet 18. juli 2005 #12 Skrevet 18. juli 2005 Nei jeg gjør ikke det. Jeg tar meg ikke bryet med å dra tilbake til butikken igjen og klage. Gjelder det kostbare ting er det noe annet.
Cr@sh Skrevet 18. juli 2005 #13 Skrevet 18. juli 2005 (endret) Jeg prøver å være flink til å klage. Føler jeg er "flink nok" til å klage på klær, sko, møbler, etc. Verre er det med mat. Men det er ikke lenge siden jeg klagde på en haug med tøymyknere jeg hadde kjøpt (pleier å kjøpe inn 5 og 5 av gangen så slipper jeg å tenke på det på en stund ) Den var helt hard og kom ikke ut av flaska. Ikke no' problem i butikken - fikk nye og fine varer. Endret 18. juli 2005 av Cr@sh
Bønna Skrevet 18. juli 2005 #14 Skrevet 18. juli 2005 Jeg er flink til å klage på teknisk utstyr. Jeg klager stort sett bare på kolonialvarer hvis jeg har fått med meg noe som har gått ut på dato, eller på andre måter er defekt, slik som for eksempel avskalling i tuten på glassemballasjer. Vel og merke hvis jeg husker på det. For jeg gidder ikke å ta en ekstra tur til butikken hvis det bare er en liten filleting. På klær har jeg klaget bare en eneste gang i mitt liv, og da fikk jeg ikke en gang medhold.
Pasha Skrevet 28. juli 2005 #15 Skrevet 28. juli 2005 Jeg klager sjelden selv.. er sjelden jeg har noe å klage på. Det eneste har vært enkelte klesplagg som har revnet litt i sømmen.. men da har jeg selvsagt kastet kvitteringa og gidder ikke å reise tilbake uten kvitteringen, Men må innrømme at noen kunder klager for de minste småting og regner med å få medhold for alt.. har 2 eksempler på dette bare på en uke (jobber i butikk) Kom en eldere dame inn med en paraply som ikke ville opp.. hun hadde ikke kvittering og parablyen kostet HELE 19 kr da sa jeg.. greit da kan jeg gi deg en tilgodelapp på den. "Hva får jeg ikke pengene mine tilbake" Nei, beklager sa jeg. Da må man ha kvittering. (dette er bestemt fra øverste hold) Hun stod å klagde til meg i kanskje 5 minutter.. så sa hun få prate med sjefen din. Han er ikke her i dag, men det er jeg som er skiftleder når han ikke er på jobb. Nei, få prate med en annen en sa hun da... sendte hun inn til han som er avd.leder for maling.. (han som alle trur er sjefen,,siden han er vært der i evigheter og er litt oppi i åra)Han sa akkuratt det samme som meg.. og det endte vel med at hun tok en lyspære eller noe sånt i steden for.. Men bare tenk å komme tilbake for 19 kr da.. koster vel mer å reise for å kalge enn hva varen kostet. Hadde også et eksmpel fra i går. Da kom en kunde med en kaffetrakter han hadde kjøpt hos oss mente han for 6-7 mnd siden (er bare det at vi forrige gang solgte den for 12-10 mnd siden)..den virket ikke.. kundne hadde ikke kvittering.. og ble drittsur fordi jeg ikke ville gi han en ny,,sende den på rep gratis (dette er snakk om en kaffetrakter som ble solgt sammen med en vannkoker og brødrister til ca 300 kr).. Han kunne ikke skjønne hvorfor i alleverden man måtte ta vare på kvitteringa... da ville jo hele huset hans bli fult av kvitteringer etterhvert da jo.... Vi pleier vanligvis å være ganske snille på reklasmjoner... og fra enketle levendører er det ikke alltid nødvendig med kvitteringer heller.. for da bare beskjed om å se ann kundne og situasjonen (er det en god kunde,, vet vi sånn ca når vi solgte varen) Ellers så spør vi om kundne betalte med kort på den varen,,,slik at vi kan spore kjøpet..enektel levandører godtar dette også. Men tar virkelig ikke kunder/dere vare på kvitteringer når dere kjøper ting som de er garanti på (elektriske ting ++++) og forventer dere at butiikken skal gi dere ny vare/gratis reprasjon uten kvittering?
Lillesøster Skrevet 28. juli 2005 #16 Skrevet 28. juli 2005 Jeg klager ved behov, sist i går. Handler av og til på ultra og det som skjedde i går har gjentatt seg flere ganger. Feilprising. I går randt det over. Føler seg lurt om kunde, derfor sendte jeg en mail til dem. Småbeløp betyr lite for meg, men når jeg opplever det gang på gang kan man virkelig begynne å lure på om dette er en bevisst taktikk de bruker. Blir jo ganske mye penger i kasse hos dem etterhvert.
Pasha Skrevet 28. juli 2005 #17 Skrevet 28. juli 2005 Ja, en krone her og en krone der kan fort bli mange penger etterhvert det... må innrømme at det hender at det er slik i min butikk og.. (det går begge veier.. ) prøver selvsagt å unngå det.. og retter på prislappen med en gang noen bemerker det. Problemet ofe er at de må hovedkontoret endrer på prisene før de har gitt beskjed til oss i butikkene..slik at vi rekker å endre prislappen før kundene ser det..
Pepita Skrevet 28. juli 2005 #18 Skrevet 28. juli 2005 Jeg klager aldri. Glemmer å passe på kvitteringer på småting. Alt elektrisk med garanti passer jeg såklart på! Synes dessuten det er svært flaut å klage...
Gjest Milah Skrevet 28. juli 2005 #19 Skrevet 28. juli 2005 Jeg klager aldri. Glemmer å passe på kvitteringer på småting. Alt elektrisk med garanti passer jeg såklart på! Synes dessuten det er svært flaut å klage... ← Samme her.. Jeg burde bli bedre på å klage!
Gjest Bellatrix Skrevet 28. juli 2005 #20 Skrevet 28. juli 2005 Jeg klager og sier i fra hvis jeg ser mat som er dårlig eller gått ut på dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå