Gå til innhold

Jeg er redd for andre land/kulturer :/ men liker å reise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan tør dere å dra til helt nye steder? Jeg klarer meg fint i Europa. Tyrkia har jeg dratt til også og første gangen var jeg livredd, var tross alt et muslimsk land. Jeg var sikker på at jet ville bli myrda og steinet, men har aldri blitt mer positivt overrasket. Men tenkte å dra den enda lenger ut en gang i tiden, feks India eller Australia eller Cape Town? Men dette er så langt fra Norge, så det er kjempe skummelt egentlig å reise så langt bort og til en annen kultur. Hvordan vet man egentlig at det man gjør er trygt? Er ikke dette litt som å be om å bli drept? Hva har man liksom å stille opp med i disse landene om noe skjer? 

Anonymkode: 28bb9...7ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare komme deg ut av komfortsonen. Drite i frykten, men bevare fornuften. 

Anonymkode: cd742...4ca

Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare komme deg ut av komfortsonen. Drite i frykten, men bevare fornuften. 

Anonymkode: cd742...4ca

Er ikke alltid jeg ser forskjellen. Fornuften, hvor er den? Jeg blir ikke med fremmede folk som stopper på gata eller tar imot drikker fra fremmede. 

Skrevet

Folk er jo ikke gale mordere bare fordi de bor utenfor Europa.. 

Anonymkode: a4785...5cd

• Liker 6
Skrevet

Jeg sliter virkelig med å se om dette er en seriøs tråd eller bare laget for oppmerksomhetens skyld. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor du konkluderer med å reise til et annet land = be om å bli drept. Altså.. What?

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, Nightcrawler skrev:

Jeg sliter virkelig med å se om dette er en seriøs tråd eller bare laget for oppmerksomhetens skyld. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hvorfor du konkluderer med å reise til et annet land = be om å bli drept. Altså.. What?

Altså hvordan folk er. Kanskje man blir drept på flyplassen fordi man ser knærne dine liksom? At det er ting man ikke tenker over før man reiser til steder.. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså hvordan folk er. Kanskje man blir drept på flyplassen fordi man ser knærne dine liksom? At det er ting man ikke tenker over før man reiser til steder.. 

I Australia? Neppe. 

Anonymkode: 932e6...95c

• Liker 2
Skrevet

Du kan jo lese deg litt opp om ulike land - om kultur og utbredelsen av drap, vold og kriminalitet. Da lærer du at man ikke blir drept på flyplassen fordi man ser knærne dine liksom, selv om vold kanskje er noe mer utbredt enn i Norge.

Anonymkode: 5f8a0...32f

• Liker 1
Skrevet

Altså, nå høres det jo ut som du krisemaksimerer totalt. "Kanskje man blir drept på flyplassen fordi man ser knærne dine liksom?" høres jo veldig ekstremt ut🤔 Reiser man til et land med en annen kultur og religion, så respekterer man selvfølgelig kulturen/religionen som er der, ved å for eksempel dekke seg til. Noen land er kanskje ikke kjempegodt egnet for kvinner som reiser alene, slik som India eller Marokko, men det handler jo i prinsippet bare om å ta forhåndsregler og ikke oppføre seg helt dust

Anonymkode: e9125...784

Skrevet

Det er alltid viktig å lese seg opp om et land før man reiser dit. Da får man en mye kjekkere opplevelse, fordi man forstår kulturen mer. Nå vil jeg si at det er ganske stor forskjell på India og Australia. Australia er ikke noe særlig forskjellig fra andre vestlige land. Jeg tror gjerne ikke jeg ville begynt med India om jeg var deg. Jeg tror du definitivt kan ha godt av å reise ut litt og se litt av verden og andre kulturer, men kanskje ikke hoppe rett ut på det dypeste med en gang.

Anonymkode: 7145c...d1d

• Liker 1
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med fare for å strekke strikken litt langt her nå, tror du automatisk at utenfor Norge = usiviliserte land? Man blir ikke drept i noen land fordi man viser knærne, altså hallo. Som en annen påpekte her, om man drar til et land med annerledes kultur/religion så oppfører man seg deretter. Turister må vel til og med tilpasse væremåten sin i Norge, vi blir jo tross alt praktisk talt fornærmet om noen setter seg ved siden av oss på kollektivtransport (og dette var normal praksis selv før korona).

• Liker 1
Skrevet

At du er skeptisk til India og Sør Afrika kan jeg til dels skjønne, men Australia? Det er vel knapt noe særlig annerledes enn hvilket som helst vestlig land. Det er sikkert noen særegenheter med Australia, men garantert ikke verre enn at du klarer deg. 

Dra dit, du. Fin start. Snart er det sommer der og. 

Anonymkode: f974d...3c4

• Liker 1
Skrevet

Beste måten å slutte å være redd for andre land og kulturer er å reise. 

Når man har reist en del finner man fort ut at mennesker i andre land bare er vanlige mennesker akkurat som seg selv og at de fleste vil hverandre vel. 

Er man litt skeptisk av seg kan man jo holde deg unna land som UD anbefaler at man ikke reiser til. Utover det, god reise! Hopp i det!

Anonymkode: 8dc7e...5fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...