Gå til innhold

Har Zalando begynt å ta gebyr for returfrakt?

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte 4 plagg hos Zalando for litt siden. Av disse plaggene var det en bukse som ikke passet, og en genser som hadde feil farge sammenlignet med bildene i nettbutikken, så disse to gikk i retur. Jeg beholdt altså halvparten av plaggene denne gangen.

Nå i dag fikk jeg en epost med oppstilling og status på returen, det var mottatt osv, men så ser jeg at det står frakt oppført!? Det har jeg ærlig talt ikke sett før, og trodde ikke de hadde. Er det noe nytt de har begynt med eller? Flere som har fått påført dette? Eller synes de bare jeg har returnert litt mye på de siste bestillingene, så de synes kunder som jeg "fortjener" fraktgebyr....?

Betalingsmetode Faktura
Rabatt - 191,70 kr
Frakt 25,00 kr
Kreditt inkl. MVA. 1 086,30 kr

Fortsetter under...

Sitat

Retur er også kun gratis dersom du følger våre retningslinjer for retur. Vi vil ikke refundere for en betalt retur gjennom Posten Norge eller andre leverandører.

De skal ikke ta porto for retur om du har fulgt retningslinjene deres! https://www.zalando.no/faq/Retur-and-Refundering/Hvordan-returnerer-jeg-en-vare.html

Anonymkode: 27032...3d6

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De skal ikke ta porto for retur om du har fulgt retningslinjene deres! https://www.zalando.no/faq/Retur-and-Refundering/Hvordan-returnerer-jeg-en-vare.html

Jeg er ikke født i går, og har returnert til Zalando før, ja.... Pakket i deres emballasje, la ved returseddelen som var utfylt på nett, teipet på returadresseblanketten og returnerte den hos nærmeste utleveringssted for NordPost.(samme sted som jeg alltid leverer Zalando-returer)

Og likevel, som du ser ovenfor, er det påført 25 kr i frakt?

Nå er ikke 25 kr all verden, men jeg begynner altså å lure på hvorfor.

Endret av Million
  • Liker 2

Annonse

8 minutter siden, Million skrev:

Jeg er ikke født i går, og har returnert til Zalando før, ja.... Pakket i deres emballasje, la ved returseddelen som var utfylt på nett, teipet på returadresseblanketten og returnerte den hos nærmeste utleveringssted for NordPost.(samme sted som jeg alltid leverer Zalando-returer)

Og likevel, som du ser ovenfor, er det påført 25 kr i frakt?

Nå er ikke 25 kr all verden, men jeg begynner altså å lure på hvorfor.

Unnskyld for at jeg svarte da!!!

• Liker 4

https://www.zalando.no/faq/Frakt-og-leveranse/Frakt-og-toll.html

"Hos oss får du fri frakt på bestillinger over 229 kr. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 39 kr.

Hvis du returnerer hele ordren, vil vi også refundere fraktkostnaden. "

Anonymkode: 5daf7...730

• Liker 1
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg satte pris på svaret ditt og syns ikke det var noe galt med det du skrev❤️ Ts er sikkert bare stresset over de 25kr hun tapte 🤷🏽‍♀️

Anonymkode: 6ea5d...39a

• Liker 3
3 minutter siden, nomore82 skrev:

I følge Zalando selv så skal returen være gratis.

Har du spurt de om hvorfor de har trukket kr 25?

Jeg har sendt dem en melding via kontaktskjemaet på nettsiden deres i dag, men det kan ta dager og uker før de svarer, er min erfaring. Derfor postet jeg denne tråden, i håp om at andre kanskje har en forklaring.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/faq/Frakt-og-leveranse/Frakt-og-toll.html

"Hos oss får du fri frakt på bestillinger over 229 kr. Ved kjøp under dette beløpet, er fraktkostnaden 39 kr.

Hvis du returnerer hele ordren, vil vi også refundere fraktkostnaden. "

Anonymkode: 5daf7...730

Mystisk. Dette forklarer jo ikke hvorfor de tok 25 kr i mitt tilfelle. En bestilling på ca 2500, hvorav halvparten ble returnert, stemmer jo  ikke med de beløpene de selv opererer med i sitatet ditt fra nettsiden deres.

Har de bare fisket 25 kr ut av lufta, og tenkt at det er et passende beløp å ta for denne returen? 😛 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du roe deg ned. Ikke tolk alt i verste mening heller da! Det ble skrevet med et skjevt lite smil. Jeg er ikke født i går liksom, det var en spøk.

2 minutter siden, Million skrev:

Jeg har sendt dem en melding via kontaktskjemaet på nettsiden deres i dag, men det kan ta dager og uker før de svarer, er min erfaring. Derfor postet jeg denne tråden, i håp om at andre kanskje har en forklaring.

Hvis du sender melding på Facebook siden deres via messenger får nok du raskere svar. Bare husk og angi bestillingsnr så sjekker de det for deg. 

• Liker 1

Annonse

6 minutter siden, alli634 skrev:

De har startet med en ny fraktordning - levering på døren koster 25 kr. Tok meg litt tid å finne, men ved bestilling er det et valg om henting på postkontor fremfor levering hjemme

Aha....! Der er nok svaret. Denne nye fraktmåten om at man kan få hjemlevering så jeg ikke, la ikke merke til det alternativet. Gikk bare ut fra at det ble huket av for Postnord og henting der som alltid før.

Men da tror jeg at vi har svaret. Men vet du hvor det står på Zalandos sider? Jeg finner ikke noe om det, har lest litt rundt der nå?

Endret av Million
1 time siden, Million skrev:

Aha....! Der er nok svaret. Denne nye fraktmåten om at man kan få hjemlevering så jeg ikke, la ikke merke til det alternativet. Gikk bare ut fra at det ble huket av for Postnord og henting der som alltid før.

Men da tror jeg at vi har svaret. Men vet du hvor det står på Zalandos sider? Jeg finner ikke noe om det, har lest litt rundt der nå?

Jeg gikk inn nå for å se, via nettleseren min på pcen. etter å ha valgt gå til kassen får jeg opp dette valget: image.thumb.png.e28125c79538fb57b7f60b3a535c99cc.png

Annonse
1 time siden, alli634 skrev:

Jeg gikk inn nå for å se, via nettleseren min på pcen. etter å ha valgt gå til kassen får jeg opp dette valget: image.thumb.png.e28125c79538fb57b7f60b3a535c99cc.png

Pussig. Jeg la to varer i varekurven og gikk til kassen, jeg også, men jeg fikk ikke opp noe sånt valg om hjemlevering? Det var rart. Men det er ikke første gangen Zalando gir ulike valg til ulike kunder. Tenker bl.a. på den tråden her på KG der noen ikke fikk tilbud om å betale med faktura lenger, men plutselig kun forskuddsbetaling i cash. Ikke engang kortbetaling!

Endret av Million
  • Liker 1
2 timer siden, Million skrev:

Jeg la forresten merke til noe rart denne gangen med bestillingen fra Zalando. De kom og leverte den på døren hjemme! Normalt hentes den jo av kunden selv på utleveringssted. 

De leverer på døra mot et tillegg på 25 kr. Det står som valg når du bestiller.

Anonymkode: 03329...da6

• Liker 2
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De leverer på døra mot et tillegg på 25 kr. Det står som valg når du bestiller.

Anonymkode: 03329...da6

Ja, jeg fikk oppklart det litt lenger oppe i tråden. Det var nok bare jeg som ikke la merke til at det valget var der, og ble huket av for, i bestillings- og utsjekkingsprosessen i nettbutikken.

Skal passe bedre på neste gang. Elleeeeer....det var jo egentlig litt behagelig å få den levert hjem på døren da 😄 25 kr er det vel verdt i blant.

• Liker 1
43 minutter siden, Million skrev:

Ja, jeg fikk oppklart det litt lenger oppe i tråden. Det var nok bare jeg som ikke la merke til at det valget var der, og ble huket av for, i bestillings- og utsjekkingsprosessen i nettbutikken.

Skal passe bedre på neste gang. Elleeeeer....det var jo egentlig litt behagelig å få den levert hjem på døren da 😄 25 kr er det vel verdt i blant.

Haha, det var min tanke også. Hva er 25kr når man bestiller for et par tusen? 😄 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...