AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #1 Skrevet 19. august 2020 Er trynefaktor på arbeidsplassen noe man bare må akseptere? Er det sånn det virkelig er rundt om kring? Jeg synes det er så utrolig urettferdig for dem det ikke slår godt ut for. Har sett eksempler på min egen arbeidsplass og har forsøkt å drøfte det litt åpent med noen kollegaer når jeg mener noen blir behandlet urettferdig. Men for å være ærlig så virker det ikke som at andre synes det er noe særlig problematisk. Synes det er utrolig frustrerende og urett! Anonymkode: 98d86...51f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Jepp, jeg merket det godt i min forrige jobb 🙁. Ikke kjekt å være den som blir minst likt og forbigått. Jobben før der ble jeg veldig godt likt i. Denne jobben jeg er i nå er jeg veldig ny i og har ikke merket til forskjellsbehandling enda Anonymkode: 0ee4d...26c
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Er trynefaktor på arbeidsplassen noe man bare må akseptere? Er det sånn det virkelig er rundt om kring? Jeg synes det er så utrolig urettferdig for dem det ikke slår godt ut for. Har sett eksempler på min egen arbeidsplass og har forsøkt å drøfte det litt åpent med noen kollegaer når jeg mener noen blir behandlet urettferdig. Men for å være ærlig så virker det ikke som at andre synes det er noe særlig problematisk. Synes det er utrolig frustrerende og urett! Anonymkode: 98d86...51f Trynefaktor er utbredt i hele samfunnet. Trynefaktor avgjør naboforhold, om ungene får plass på lag eller i organisasjoner, karakterene dine på skolen, hva dere ender opp med å gjøre på dugnad og om byggesøknaden din blir avslått eller ei. Venn deg til trynefaktor. Anonymkode: 54c07...214 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Trynefaktor er utbredt i hele samfunnet. Trynefaktor avgjør naboforhold, om ungene får plass på lag eller i organisasjoner, karakterene dine på skolen, hva dere ender opp med å gjøre på dugnad og om byggesøknaden din blir avslått eller ei. Venn deg til trynefaktor. Anonymkode: 54c07...214 Enig i dette. trynefaktor ligger ubevisst i oss alle og styrer langt mer enn man tenker over. Noen ganger er det bare mer tydelig enn andre. Anonymkode: efece...cc3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 Veldig utbredt. Det er et kjempeproblem i Norge og helt sikkert resten av verden. Det gjelder å bli kompis med sjefene. Det er stort sett slik man kommer seg opp og frem. Anonymkode: 620a2...8f1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Jeg synes det er så stygt! ☹️ Er så synlig, og så utrolig urettferdig! Anonymkode: 98d86...51f
Thepig Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Trynefaktor overalt, typisk sosialistisk trekk.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Trynefaktor er det over alt. Derfor sender jeg mannen i møter hvor vi som familie har behov for gjennomslag. Han er en storsjarmør og opplever velvilje de fleste steder. Han har en god stilling på jobb, selv om han ikke er av de beste i sitt fag bl.a. Jeg har ikke samme appell, så om jeg skal be noen om hjelp f.eks, så får jeg oftere nei enn min mann. Jeg har i tillegg måttet jobbe svært hardt for å komme dit jeg er i dag, selv om jeg er veldig god i faget mitt. Heldigvis er barna våre lik sin far. Anonymkode: cef0f...1e6
Gjest TheCatLady Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 På noen arbeidsplasser er det mer utbredt og man merker det godt. Jeg synes arbeidsmiljøet er dårligere på de stedene. Det kan bli nesten som en slags "kamp" om å ha mest makt eller hva jeg skal si. Det kan bli litt som på ungdomsskolen der de populære har all makt, så er det noen på bunnen og så er det de som egentlig ikke hører hjemme i noen av gruppene. Det verste er når de "populære" også er godt likt av ledelsen og får en slags spesialbehandling. Det kan bli ganske stygt. Gjerne blir de som er nederst en slags syndebukk og som folk ikke gidder å høre på. Så kan de som er nederst begynne å gå løs på de som flyter i midten for å prøve og hevde seg selv. Mens de på toppen har det kjempefint og får spesialbehandling. Kan vel manifestere seg på ulike måter, men har sett slike ting flere ganger. Sånne ting er heller ikke så lett å ta tak i og det å si fra er ikke nødvendigvis noe som løser noe som helst. Om det virkelig er stygt og forgifter hele arbeidsmiljøet så må man jobbe med det og da må alle være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå