Gå til innhold

Hvilken størrelse på ny seng, singel småbarnsmor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har solgt den store dobbeltsenga og delt pengene med eksen. Skal nå kjøpe meg ny seng, og ser ingen grunn til å velge 180, det tar altfor stor plass og er dyrt. 

Så skal jeg gå for 140-seng på ikea, eventuelt 160? Jeg vet fortsatt ikke om jeg skal kjøpe kontinentalseng, rammemadrass eller sengeramme med løs madrass i. Ved kontinentalseng eller rammemadrass på Jysk/Bohus etc kan jeg også velge 150.

Hvis jeg noensinne finner meg en mann igjen så hadde vi nok kjøpt ny sammen. Så denne er kun for meg. 

Har forresten to små barn som foreløpig sover i egne senger (sprinkelseng), men regner med at når de får vanlige senger så kommer de inn til meg for å sove med meg innimellom.

Anonymkode: 4e299...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kastet overmadrassen på 180-senga og de to barna våre fikk hver sin 90 av den, med ny overmadrass. Så kjøpte jeg 150 til meg selv. Veldig fornøyd🙂

Anonymkode: d9413...ffc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt så stor som det er plass til i rommet uten at det blir trangt.

Som du sier, ungene kommer kanskje inn på nettene etterhvert.  Og da er det godt med plass altså.

Anonymkode: d21ba...301

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

150 er digg 😎 

Anonymkode: 2b425...5db

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kastet overmadrassen på 180-senga og de to barna våre fikk hver sin 90 av den, med ny overmadrass. Så kjøpte jeg 150 til meg selv. Veldig fornøyd🙂

Anonymkode: d9413...ffc

Har hatt 150 før, og husker det som supert, kanskje litt stor alene. 😊 Men blir 140-150-160 litt sånn hipp som happ tro? 

Anonymkode: 4e299...111

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde 160 da jeg var alene og ville ikke hatt mindre. Greit når ungene kommer inn på natta. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 180 seng til meg selv da jeg ble alene, beste investeringen jeg har gjort. God nok plass til både barn og meg - selv om jeg får noia av slangebarn i sengen - de tar enormt stor plass (holder seg ikke på «sin side» av sengen 😂). Så, jo større jo bedre 😀 (om du har plass). 

Anonymkode: 2223f...be0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 140 seng. Og synes det er fin størrelse, ikke noe problem med en mann i den. Eller 2 barn, da de var små. Nå er barna mine tenåringer, så begge har 140 seng de og.

Anonymkode: 04630...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte 160 og det er jeg glad for. Har hatt unger oppi der utallige ganger, fint at det er plass. 

Har også plass til kjæresten, vi skal ikke flytte sammen og kjøper derfor ikke seng sammen. Men er jo fint å sove sammen av og til uten at det blir trangt 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også valgt så stor det er plass til. Kjøpte 180 da jeg ble  single for en del år siden. Har ikke angret en dag. Siden det ikke er en seng jeg har hatt sammen med eksen har ikke min nåværende noe problemer med at vi beholdt den da vi ble sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 140 fra jysk med stort oppbevaringsrom under der jeg har ekstra sengetøy og sesongtøy. Den er super. Kjøpte en veldig god overmadrass til. Er plass nok😊

Anonymkode: 4cb79...508

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg ville gått for 160 om du skal kjøpe på Ikea  uansett. Det koster ikke så mye mer enn 140 og det gir faktisk en del mer plass synes jeg :) Og det kan komme godt med når barna etterhvert også ønsker å krabbe opp til deg 😄 i har 160-seng fra Ikea selv.

OG, selv om du er singel, det kan brått dukke opp noen, og da er det greit å ha god plass til overnatting før dere evt flytter sammen 😎 Jeg har også gjerne hatt venner som har overnattet hos meg som sover sammen med meg og da er det også greit å ha stor seng :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 160 virker en del større enn 140/150 enn hva det faktisk er, det er litt som at 140-150 er en størrelseskategori og 160-180 er en annen størrelseskategori...

Har selv 160 cm alene og synes den er passe stor. Både alene, og eventuelt med en mann 😉 Ser ingen grunn til å gå for 140 cm i hvert fall, med mindre den skal stå på et rom som egentlig er for lite for å ha dobbeltseng på.

Anonymkode: 4cfcc...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på soverommet, men jeg tenker minst 150.... Gjerne 160 eller 180 også, men minst 150.

Anonymkode: cacb5...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 180 jeg, og jeg er singel med null barn😅 Stor seng er digg, og hadde jeg hatt barn hadde jeg ikke gått under 180.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 150. Hadde en 180 som barnløs og det var for stort 🙈

Anonymkode: d21b0...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En seng kan da aldri bli for stor, om ikke rommet setter begrensninger. 
Jeg er singel og barnløs og har 180, og synes mange par på TV i serier og sånn har så små senger? 

Anonymkode: a4dd0...3e7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 120, ikke singel og 2 barn🙈 kjøpte den pga plass. 

Anonymkode: c8f83...93d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...