AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Eller tenker slike mennesker at de fortjener å få hjelp, selv om ingen andre fortjener det? Noen som vet? For Bjarne Brøndbo kunne sikkert få seg en annen jobb når musikken ikke innbringer noe penger, hvorfor skal staten betale for at han ikke gidder å skaffe seg en annen jobb? I følge hans egen logikk. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/RWw15/dde-bjarne-ut-mot-snillisme-i-velferdsstaten-etterlyst-politisk-styring https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/0nMeXo/norges-stoerste-artister-flokker-seg-rundt-corona-kunstnerstipend Anonymkode: 42ed8...ae1 4
Bag Skrevet 19. august 2020 #2 Skrevet 19. august 2020 Man kan godt kjempe mot en ordning og mene at den belaster samfunnet for mye men samtidig som man benytter seg av den selv inntil mam har lykkes med å få den avviklet. Det er ikke noe poeng i at en så lenge skal alle andre ha nytte av den untatt en selv. F.eks. mener jeg det er helt greit å være mot kontantstøtte men samtidig motta den. 3
herzeleid Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 All den tid de som er imot også må betale for den virker det rimelig at også disse skal benytte seg av den. 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Han kaster definitivt stein i glasshus... han har jo selv sagt at han har midler til å klare seg 2-3 år, det tror jeg flere av de som søker kunstnerstipendet kunne gjort🤷🏻♀️ Anonymkode: 1249e...bda 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 En bekjent av meg var også mot arbeidsledighetstrygd osv, han mente folk fikk spare penger og ha i bakhånd. Inntil han selv mistet den bra betalte jobben i oljebransjen under sist finanskrise, da var det plutselig uaktuelt å bruke egne penger. Men han klager ikke på velferdsstaten lenger... Anonymkode: 7bb2d...aa8 13
Drizzt Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 Jeg er mot kontantstøtte og har aldri søkt. Selv de månedene noen av barna mine være hjemme før barnehagestart.
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #7 Skrevet 20. august 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: En bekjent av meg var også mot arbeidsledighetstrygd osv, han mente folk fikk spare penger og ha i bakhånd. Inntil han selv mistet den bra betalte jobben i oljebransjen under sist finanskrise, da var det plutselig uaktuelt å bruke egne penger. Men han klager ikke på velferdsstaten lenger... Anonymkode: 7bb2d...aa8 Sånn var det med en bekjent av meg også. Mente alle trygdeordninger burde avskaffes og at alle måtte klare seg selv, og de som var så syke at de ikke hadde forsørgere eller mulighet til å jobbe skulle bare dø da de uansett var en belastning for velferdssamfunnet. Han endte plutselig opp med å bli syk selv og endte opp på minstesats uføretrygd til slutt. Nå har pipa fått en helt annen lyd og han klager ikke lenger. Tvert imot syns han at ha får for lite i trygd pr måned. Anonymkode: 815b9...bf9 10
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #9 Skrevet 20. august 2020 Ja, så lenge de tvinges under trusler om vold og fengsel må også de som er imot kunne søke. Anonymkode: ee7b7...0b4
Humle Brumle Skrevet 20. august 2020 #10 Skrevet 20. august 2020 Tenker ja fordi dette er det velferdsordningen står for. Trygghet til absolutt alle innbyggere uansett hva. Så man kan ikke kalle det velferdsordning når man diskriminerer utifra politiske meninger. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #11 Skrevet 20. august 2020 Det er jo virkelig dobbeltmoralsk å benytte seg av en velferdsordning du selv mener burde avskaffes. Sier litt om personen. Anonymkode: fdc60...68e 7
Druid Skrevet 20. august 2020 #12 Skrevet 20. august 2020 På 19.8.2020 den 0.31, AnonymBruker skrev: Eller tenker slike mennesker at de fortjener å få hjelp, selv om ingen andre fortjener det? Noen som vet? For Bjarne Brøndbo kunne sikkert få seg en annen jobb når musikken ikke innbringer noe penger, hvorfor skal staten betale for at han ikke gidder å skaffe seg en annen jobb? I følge hans egen logikk. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/RWw15/dde-bjarne-ut-mot-snillisme-i-velferdsstaten-etterlyst-politisk-styring https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/0nMeXo/norges-stoerste-artister-flokker-seg-rundt-corona-kunstnerstipend Anonymkode: 42ed8...ae1 Det de søker på er stipend til å løse ett problem som staten har påført dem, så det er ett perspektiv som må med. De er stort sett større enkeltmannsbedrifter med løpende firmaforpliktelser, så disse pengene går ikke så mye til dem , som til alle de som holder liv i DDE. Det er liksom ikke 5 stk med instrumenter i en buss. Men vi får håpe Brøndbo kansje våknet til en litt større forståelse av hva samfunnsbygging handler om. Selv om jeg tviler. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #13 Skrevet 20. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo virkelig dobbeltmoralsk å benytte seg av en velferdsordning du selv mener burde avskaffes. Sier litt om personen. Anonymkode: fdc60...68e Det er da en fin måte å konke systemet på Anonymkode: ee7b7...0b4
Gjest Orange81 Skrevet 20. august 2020 #14 Skrevet 20. august 2020 17 timer siden, Drizzt skrev: Jeg er mot kontantstøtte og har aldri søkt. Selv de månedene noen av barna mine være hjemme før barnehagestart. Hva er logikken bak å være imot kontantstøtte 😶😒😒🤔
Drizzt Skrevet 20. august 2020 #15 Skrevet 20. august 2020 52 minutter siden, Orange81 skrev: Hva er logikken bak å være imot kontantstøtte 😶😒😒🤔 Å være for integrering av innvandrerkvinner- og barn. Av prinsipp søker jeg ikke velferdsgoder jeg er imot. Selv om jeg får søknaden innvilget. 2
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, Drizzt skrev: Å være for integrering av innvandrerkvinner- og barn. Av prinsipp søker jeg ikke velferdsgoder jeg er imot. Selv om jeg får søknaden innvilget. Så hva skal vi gjøre vi som er så uheldige å få barn på et tidspunkt hvor vi ikke har rett på bhgplass? Man kan da jobbe på andre områder for å få innvandrerkvinner ut i arbeid enn å ta bort kontantstøtten for alle. Anonymkode: c9a2d...182 3
Drizzt Skrevet 20. august 2020 #17 Skrevet 20. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så hva skal vi gjøre vi som er så uheldige å få barn på et tidspunkt hvor vi ikke har rett på bhgplass? Man kan da jobbe på andre områder for å få innvandrerkvinner ut i arbeid enn å ta bort kontantstøtten for alle. Anonymkode: c9a2d...182 Hvis kontantstøtten endres slik at den ikke hindrer integrering slik den gjør i dag, så kan jeg revurdere min mening om ordningen. Slik den er i dag hindrer den integreringen av en utsatt gruppe kvinner. For eksempel kan kontantstøtten blir mer målrettet at kun de som får barn i vise måneder og må vente til barnehageplass helt til august, får kontantstøtte kun for de månedene barnet må være hjemme og foreldrene på jobb før barnehagestart august året fyller 1 år. Altså svært begrenset. 1
Gjest Lasox Skrevet 20. august 2020 #18 Skrevet 20. august 2020 (endret) Nei, overhodet ikke. De kan få smake på sin egen medisin. Hater folk som er arrogante og som er dobbeltmoralske. Spesielt de menneskene som prater om å avskaffe velferdsordningene så kan dem få smake på det selv hvordan det er å være fattig. Kan til nød søke om på sosialen når dem absolutt må ha til mat og kun absolutt nødvendige så kan de få lov til å sitte litt på og kjenne med de økonomiske bekymringene om det å ikke ha gode velferdsordninger!! Endret 20. august 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #19 Skrevet 20. august 2020 2 minutter siden, Drizzt skrev: Hvis kontantstøtten endres slik at den ikke hindrer integrering slik den gjør i dag, så kan jeg revurdere min mening om ordningen. Slik den er i dag hindrer den integreringen av en utsatt gruppe kvinner. For eksempel kan kontantstøtten blir mer målrettet at kun de som får barn i vise måneder og må vente til barnehageplass helt til august, får kontantstøtte kun for de månedene barnet må være hjemme og foreldrene på jobb før barnehagestart august året fyller 1 år. Altså svært begrenset. For hvem er det man sender ettåringer i barnehage? Det er ikke nødvendigvis sunt å sende en ettåring i barnehagen. Slik ordningen er i dag er den fin. Man får kontantstøtte frem til 2 år, staten sparer her en god del tusen på det de ikke betaler i barnehageplass. Jobb heller for integrering på andre måter. Det er ikke det at kvinner er hjemme med barna til de er 2 år, som er hovedproblemet mot integrering. Anonymkode: c9a2d...182 3
Drizzt Skrevet 20. august 2020 #20 Skrevet 20. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: For hvem er det man sender ettåringer i barnehage? Det er ikke nødvendigvis sunt å sende en ettåring i barnehagen. Slik ordningen er i dag er den fin. Man får kontantstøtte frem til 2 år, staten sparer her en god del tusen på det de ikke betaler i barnehageplass. Jobb heller for integrering på andre måter. Det er ikke det at kvinner er hjemme med barna til de er 2 år, som er hovedproblemet mot integrering. Anonymkode: c9a2d...182 Jo, det er et stort problem når alt disse kvinnene gjør er å føde barn etter barn og stå utenfor arbeidslivet, opplæring i norsk språk, osv i flere år. Norge taper enorme summer på disse kvinnene som er ren utgift for staten og etterhvert får veldig lite pensjon. Hvis man vil ha barnet sitt hjemme til 2 år fordi man mener det er farlig å sende 1-åring i barnehage, da får man betale utgiftene det innebærer selv. Staten skal ikke betale for at noen mener det er farlig å ha barnet sitt i barnehage. Da får mor eller far ta en ulønnet pause fra jobben de månedene det trengs og familien lever kun på 1 inntekt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå