AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 En kompis av meg er ansatt i kommunen. I dag var han på kurs i regi av Røde Kors der de lærte forskjellige ting, blant annet førstehjelp. De skulle simulere ting som kan skje og kompisen min skulle være "skadet". Plutselig spør instruktøren kompisen min høyt så alle kan høre; Har du ståpikk nå? og så tar han hånden sin ned mot skrittet til kompisen min og fører så hånden sin utenpå bukselommen til min kompis. Kompisen min ble helt satt ut og klarte ikke å røre seg, men fikk sagt at han hadde en liten lommelykt i bukselommen. Kompisen min tenkte etterpå at dette var merkelig og ikke helt normalt, men når han fortalte det til meg så klikket jeg i vinkel og sa at dette er langt langt over streken, og at det faktisk er seksuell trakassering og et overgrep! Hva mener dere? Anonymkode: a81f4...27a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Fullstendig upassende oppførsel og den som gjorde det burde ha fått seg en verbal irettesettelse som han husket - lenge! Anonymkode: b48f8...bc3 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Ts her En annen ting kompisen min fortalte, var at instruktøren snakket om at det ofte er vanskelig for ambulansepersonell å sette kanyle i armen på for feks narkomane. Så går han bort til en av de andre kursdeltakerne, ber han holde fram armen og dra opp ermen, og da kursdeltagere gjør det så sier instruktøren høyt du har gamle sprøytestikk på armen din, har du vært narkoman? Mannen sier da at han har tatt endel blodprøver i det siste. Så sier instruktøren: Haha og det vil du at vi skal tro? Anonymkode: a81f4...27a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En kompis av meg er ansatt i kommunen. I dag var han på kurs i regi av Røde Kors der de lærte forskjellige ting, blant annet førstehjelp. De skulle simulere ting som kan skje og kompisen min skulle være "skadet". Plutselig spør instruktøren kompisen min høyt så alle kan høre; Har du ståpikk nå? og så tar han hånden sin ned mot skrittet til kompisen min og fører så hånden sin utenpå bukselommen til min kompis. Kompisen min ble helt satt ut og klarte ikke å røre seg, men fikk sagt at han hadde en liten lommelykt i bukselommen. Kompisen min tenkte etterpå at dette var merkelig og ikke helt normalt, men når han fortalte det til meg så klikket jeg i vinkel og sa at dette er langt langt over streken, og at det faktisk er seksuell trakassering og et overgrep! Hva mener dere? Anonymkode: a81f4...27a Har kompisen din bukselommen i skrittet? Slike bukser har jeg aldri sett før. Anonymkode: 5dd5c...12a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Selvfølgelig ikke. Kort fortalt: Instruktøren spurte om han hadde ståpikk, så tok instruktøren å la hånden sin kjapt utenpå skrittet hans, før han dro hånden opp mot lommen, der kompisen min hadde en lommelykt. Kompisen min hadde en arbeidsbukse på seg, og da går lommene lenger ned mot lysken enn en dongeribukse. Ts Anonymkode: a81f4...27a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Begge hendelsene må rapporteres videre. De er skikkelig grove overtramp og vedkommende burde sparkes fra jobben. Det er jo helt vanvittig! Anonymkode: 8857a...ec5 7
Nuka Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 En instruktør fra Røde Kors skal aldri oppføre seg slik. Rapporter til hovedkontoret for den regionen. Begge tilfellene er fullstendig uakseptable og er grove overtramp. 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Hadde det vært meg som hadde opplevd dette på kurset, hadde jeg følt meg krenket og rapportert instruktøren. kompisen min synes det er flaut og vil ikke ha noe problemer, sier han. Ts Anonymkode: a81f4...27a
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har kompisen din bukselommen i skrittet? Slike bukser har jeg aldri sett før. Anonymkode: 5dd5c...12a Ikke gjør narr!! Anonymkode: a81f4...27a 1
Chiyo Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Det er totalt uakseptabelt. Jeg ville klaget på instruktøren. Virker som en person som tror han er morsom. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 3 minutter siden, Chiyo skrev: Det er totalt uakseptabelt. Jeg ville klaget på instruktøren. Virker som en person som tror han er morsom. Jeg sa til kompisen min at hvis han hadde vært en kvinne og de fleste kursdeltagerne hadde vært kvinner, så hadde alle reagert på instruktørens oppførsel, og han hadde blitt rapportert inn til sin overordnede før kurset var ferdig. Siden kompisen min er mann, så skal liksom dette bare godtas.. Han sier at han ikke husker navnet på instruktøren, og har ikke lyst å spørre sjefen sin hva navnet til instruktøren var, for da blir det bare masse spørsmål. Det må da gå an å kunne ta kontakt med Røde Kors sitt regionkontor, for de må jo ha oversikten over hvilke kurs deres instruktører holder? Kompisen min er litt konfliktsky men det er ikke jeg, så jeg har så lyst å ta kontakt med Røde Kors og la de få vite om denne instruktøren. Ts Anonymkode: a81f4...27a
Cinnamondiva Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Helt uakseptabelt oppførsel. Ordentlig slem han instruktøren. Skjønner godt at din kompis ble flau. Støtt han videre og jo bare si ifra til sjefen Over han. Sender dere en varm trøsteklem 😇❤️ 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå