Gjest gotthard Skrevet 17. juli 2005 #1 Del Skrevet 17. juli 2005 bruker mars støvlene fra millitæret men de trekker så utrolig med vann, har prøvd alt fra steikovnen og voks til smelta skokrem men ingenting hjelper. ser etter nye støvler som ikke koster all hverden, helst høye..noen tips? nmye vilmarksliv er det test men jeg gir ikke 3000 for støvler..................... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 19. juli 2005 #2 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) Marsjstøvlene mine funker som bare det - nettopp med å smelte skokrem over sømmene og holde dem nypussete hele tiden. Det kan hende du har herjet litt vel mye med dem - stekeovn? Skokrem skal smeltes og helle sover sømmene og så fønes (varmes) inni, før de pusses og skal så tørke i et døgn. Dette holder at jeg gjør en gang i året. Vel - skal du ha fjellsko, så kan jeg anbefale Rockport sine. De kostet for noen år siden litt over tusenlappen såvidt jeg husker (kan ta svært feil) men er i alle fall gode å gå i og mine trekker ikke fukt. Men jeg kan ikke gå i pytter og bekker med dem - da må forsvarets sko til. Du vet du kan bytte dem om de er med nummer under? Alternativt kan du kjøpe nye på Army shop, tror de ligger under tusenlappen. Endret 19. juli 2005 av Tusenfryd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 20. juli 2005 #3 Del Skrevet 20. juli 2005 takk for svar. steikovnen ja , du tar støvelen inn i ovnen på 40 grader i ca 1-2 timer, dette for at alle porer osv skal åpnes, så smører du inn bivoks eller noe. voksen smelter da og trekker seg inni porene som sakte lukkes igjen.....høres veldi bra ut teoretisk men minne er forsat ikke tette og det er ikke sømmen som er problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 20. juli 2005 #4 Del Skrevet 20. juli 2005 Aldri hørt om det jeg - men det høres ut som om de har tørket for mye ut. Uansett - jeg smelter skokrem og det funker altså. Og sømmene pleier å være et sårbart punkt for å ta inn vann, men heller selvsagt over hele støvelen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #5 Del Skrevet 20. juli 2005 G-sport har (i hvertfall her) salg på turstøvler fra Alfa. Sambo kjøpte noen som var nedsatt fra 2700 og betalte 1700-tror de het Hjerkinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest z Skrevet 20. juli 2005 #6 Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg tror også du må ha ødelagt dem ved å putte dem inn i stekeovnen, med mindre du har behandlet dem dårlig på annen måte. Mine feltstøvler er tette (selv om de er godt brukt). Å bytte dem inn er en god idè. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 21. juli 2005 #7 Del Skrevet 21. juli 2005 De har fjellstøvler på Smart Club for noen hundrelapper - så reklame i Aftenposten i dag. 399,- tror jeg det var - har ingen erfaring med merket eller typen, men de er sikkert helt ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 21. juli 2005 #8 Del Skrevet 21. juli 2005 det med steikovnen blei jeg annbefalt i en vilmarksbutikk, er for og åpne porene osv, er vist viktig og ikke ta over 40 grader sier de..har også hørt lignende av andre den siste tia,,,ellers takk for gode svar:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå