AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg er så heldig at jeg har to barn fra før fra et forhold da jeg var veldig ung (18 og 21 år). Lykkelig er jeg for de barna jeg har fått, og jeg trodde egentlig jeg var ferdig med å få barn. Idag er jeg 30 år, og møtte en ny mann for et par år siden, en som ikke har barn selv og som ønsket seg. Med tiden og når jeg merket at jeg virkelig elsket han, så ønsket jeg også et barn til med han. Et barn som nå er sterkt ønsket av oss begge. Men jeg har et problem, jeg er nå mest sannsynlig helt steril pga en infeksjon av klamydia jeg fikk for en del år tilbake. Vi har prøvd og prøvd, og håpet at legene tar feil, men mensen kommet bestandig. Jeg blir så lei meg, og tenker på og ser babyer overalt. Jeg ønsker så barn med denne mannen, og nå som livet er så stabilt det er så hadde det vært flott å sette et barn til til verden. Kjæresten min hadde også blitt verdens beste far, og jeg føler jeg frarøver han muligheten til et biologisk barn når jeg ikke kan gi han det. Jeg tenker på dette myyye og vi håper at jeg plutselig blir gravid, men jeg skjønner innerst inne at jeg aldri blir det. Jeg blir også sliten psykisk av å håpe så mye på en spire hver måned, så kommer bare mensen atter en gang. Klarer liksom ikke la være å tenke på det. Finnes det andre her inne som er blitt sterile av klamydia infeksjon? Og har dere evt fått barn likevel? Anonymkode: bcad6...aea
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Du mener vel at du er 40 nå? Anonymkode: 94e31...2a3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Nei, var 18 år og 21 år når jeg fikk barn. Er 30 år nå. Anonymkode: bcad6...aea
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Åja, beklager.. trodde du mente at barna dine nå var 18 og 21 år 🙈 Anonymkode: 94e31...2a3 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, var 18 år og 21 år når jeg fikk barn. Er 30 år nå. Anonymkode: bcad6...aea Da du fikk barn. DA. Anonymkode: 835d2...448 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Kan du ikke gå til undersøkelse å få fastslått om du er steril? Og evt få hjelp med IVF eller noe sånt? Dere må jo prøve de verktøyene som finnes, hvis dere virkelig vil ha. Anonymkode: d4fbe...d30 3
Gjest Albbas Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Er dere utredet da? Høres jo ikke sånn ut? Sterilitet som følge av klamydia er sjelden, og hvis man er det vil IVF funke (sterilitet som følge av klamydia skyldes tette eggledere). https://klinikkhausken.no/nb/chlamydia-hjelp-men-er-det-egentlig-sa-farlig/
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Er dette bare noe du tror eller er du utredet? Anonymkode: 2dfa6...ae8
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Jeg ville tatt dette opp med fastlege, og fått henvisning til utredning. Dere må ha vært prøver i minst ett år, men det kan jo ingen kontrollere dere på. Vær oppmerksom på at saksgangen er laaangsom i det offentlige, så om dere har råd til det ville jeg (heller eller) i tillegg oppsøkt en privatklinikk a la Hausken/Spiren/Medicus - alt etter hvor dere bor - for en grundig sjekk. Gjerne av mannen også, problemet kan like godt ligge hos han/begge. Lykke til! Ting kan ta tid (og krefter), men mest sannsynlig vil dere lykkes til slutt! Du er heldigvis enda ung! Vi trodde aldri det skulle gå, men nå er snart barn nr to her, og vi er +- 40! Anonymkode: 0a603...330 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så heldig at jeg har to barn fra før fra et forhold da jeg var veldig ung (18 og 21 år). Lykkelig er jeg for de barna jeg har fått, og jeg trodde egentlig jeg var ferdig med å få barn. Idag er jeg 30 år, og møtte en ny mann for et par år siden, en som ikke har barn selv og som ønsket seg. Med tiden og når jeg merket at jeg virkelig elsket han, så ønsket jeg også et barn til med han. Et barn som nå er sterkt ønsket av oss begge. Men jeg har et problem, jeg er nå mest sannsynlig helt steril pga en infeksjon av klamydia jeg fikk for en del år tilbake. Vi har prøvd og prøvd, og håpet at legene tar feil, men mensen kommet bestandig. Jeg blir så lei meg, og tenker på og ser babyer overalt. Jeg ønsker så barn med denne mannen, og nå som livet er så stabilt det er så hadde det vært flott å sette et barn til til verden. Kjæresten min hadde også blitt verdens beste far, og jeg føler jeg frarøver han muligheten til et biologisk barn når jeg ikke kan gi han det. Jeg tenker på dette myyye og vi håper at jeg plutselig blir gravid, men jeg skjønner innerst inne at jeg aldri blir det. Jeg blir også sliten psykisk av å håpe så mye på en spire hver måned, så kommer bare mensen atter en gang. Klarer liksom ikke la være å tenke på det. Finnes det andre her inne som er blitt sterile av klamydia infeksjon? Og har dere evt fått barn likevel? Anonymkode: bcad6...aea Hvis du har gått med en klanydiainfeksjon så kan årsaken være tette eggledere. Da er ivf rette veien for dere. Anonymkode: f973f...32b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 Ville hoppet rett på ivf om dere virkelig vil dette! Anonymkode: 3328a...3e9
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 Steril av klamydia infeksjon er tette eggledere.. de som har undersøkt deg kan jo ikke bare si at du ikke kan bli gravid fordi du er steril.. du må jo få beskjed om hva som er galt. Steril kan jo være mye på oss kvinner. Mest sannsynlig hvis du har fått beskjed om at du er steril så er det tette eggledere. Og da kan du jo fortsatt bli gravid men med hjelp, IVF. Har du undersøkt egglederne hos gyn? Isåfall måtte jeg det da vi aldri ble gravide for noen år siden, for å undersøke egglederne så måtte de fylle de med kontrastvæske for å se på ultralyd at væska for igjennom egglederne. Man får aldri sjekket om de er tette med bare ul. Jeg bestilte meg time hos privat gynekolog for da fikk jeg timen rimelig kjapt. Det tok 5 min å sjekke med kontrast veske og de var ikke tette, kjente bare litt Mensmurringer under undersøkelsen. Dette er første steg før du begynner med ivf. Jeg ble så letta av at de ikke var tette, vi hadde prøvd i 1.5 år. Jeg ble gravid 5 mnd etter undersøkelsen. Hvis du skal ta en sånn undersøkelse, så er det lurt å gjøre det etter mensen og før neste eggløsning ☺️ Anonymkode: b5bd6...481 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå