Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kollega som trenger hjelp til noe og har bedt om at jeg stiller på et møte jeg egentlig ikke har noe å gjøre på for å hjelpe han med dette. Denne kollegaen har inntil nå vært en sann drittsekk og ekskludert meg fra det meste han har arrangert og i det hele tatt oppført seg uten å ta det minste hensyn til meg. Selvfølgelig er samarbeid viktig og alt dette, men de som ønsker hjelp må jo oppføre seg. Jeg har ikke noe problemer med å hjelpe andre, som tar hensyn til meg tilbake.  Hva hadde dere gjort?

Anonymkode: 18f36...59c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har gravd sin egen grav. Jeg ville takket høflig nei. 

• Liker 4
Skrevet

Sagt nei, jeg godtar ikke dritt fra andre.

Anonymkode: 39b53...376

• Liker 3
Skrevet

Si du ikke er komfortabel med å være med i møtet, at du er opptatt, el.

Anonymkode: 80888...237

• Liker 3
Skrevet

Er det noen andre som kan hjelpe personen, da? Bedriftens beste går foran barnslig krangel mellom ansatte. 

Gå på møtet. 

Anonymkode: 19844...fad

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar :). Ser jo egentlig hvor absurd det er at jeg er usikker på dette, når jeg leser svarene deres. Folk må oppføre seg eller ta konsekvensene. Dette er på ingen måte endel av min arbeidsbeskrivelse heller.

Anonymkode: 18f36...59c

Skrevet

Vær opptatt. Eller be om en gigatjeneste fra kollegaen som skal være utført før du går i møtet. 

Anonymkode: a8d72...e02

Skrevet

Slik han har oppført seg mot deg, skylder du ham ingenting. Jeg hadde ikke hjulpet ham.

Anonymkode: df827...2a2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...