AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Imspirert av samme tråd, bare det gjaldt barnehageansatte. Mener også her "behandler ulikt" som negativt. Jobbet tidligere på sykehjem. Må ærlig si jeg behandlet ulikt. Var aldri stygg med noen, men må være ærlig å si jeg brukte mer tid på noen enn andre. Feks pasienter som var stygge med meg. Noen var senil, så jeg kan forstå, mens andre var ikke det. Samme med de som luktet vondt og ikke ville stelle seg. Naturlig jeg ikke satt meg ned ved siden av for lang samtale. Ga alle omsorg, men ble nok gitt i ulik grad. Handlet nok mer om å "beskytte" meg selv for å stå i jobben. Anonymkode: 5c605...5de
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Ja såklart, man er bare mennesker. Såklart behandler man ingen dårlig, men helt klart ulikt basert på hvem man kommer overens med - og rasistiske, sexistiske og ekle folk. Handler om å beskytte seg selv og å ikke lage dårlig stemning. Med en oppegående person kan man jo ha en normal samtale, men man unngår naturligvis å prate like mye med en dårlig person som kun har hatefulle meninger, eller evnt en voldelig og sint en. Anonymkode: 0f98b...6a1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Jeg behandler pasientene "ulikt" i den grad at pasientene har ulike behov. Jeg behandler altså alle pasientene på deres premisser, ikke mine egne. Jeg har ingen pasienter jeg ikke kommer overens med, fordi jeg tilpasser meg hver enkelt og legger meg som privatperson til side når jeg er på jobb. De som lukter vondt og ikke vil stelle seg er gjerne de som trenger en samtalepartner mest, og det er disse jeg kanskje bruker mest tid med for å skape tillit. Det er utrolig hvor lite som skal til for å snu en vanskelig pasient til en enkel pasient, de trenger bare å bli sett og tatt på alvor. Det er jo jobben vår, å sørge for å bevare pasientens integritet. Anonymkode: 14f7c...b0e 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Jeg er en av de som mottar hjelp fra helsevesenet, og for å være helt ærlig HÅPER jeg mine hjelpepersoner forskjellsbehandler pasientene sine, nettopp av den grunn at vi har forskjellige behov som krever ulik tilnærming. Anonymkode: e3bbc...487 2
Fru Uperfekt Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Imspirert av samme tråd, bare det gjaldt barnehageansatte. Mener også her "behandler ulikt" som negativt. Jobbet tidligere på sykehjem. Må ærlig si jeg behandlet ulikt. Var aldri stygg med noen, men må være ærlig å si jeg brukte mer tid på noen enn andre. Feks pasienter som var stygge med meg. Noen var senil, så jeg kan forstå, mens andre var ikke det. Samme med de som luktet vondt og ikke ville stelle seg. Naturlig jeg ikke satt meg ned ved siden av for lang samtale. Ga alle omsorg, men ble nok gitt i ulik grad. Handlet nok mer om å "beskytte" meg selv for å stå i jobben. Anonymkode: 5c605...5de Alle gjør da det, å si noe annet ville være en løgn
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #6 Skrevet 23. august 2020 Jeg forskjellbehandler, både bevisst og ubevisst. Jobber på legevakt, og treffer som regel mange pasienter hver eneste dag. De fleste møtene er korte. Jeg prøver å gi alt jeg har i møte med feks kronikere, voldtektsofre, voldsofre, og generelt pasienter som har det tungt. Mennesker i krise trenger som regel mer omsorg enn Ola på 30år som kuttet seg på kjøkkenkniven da han laget fredagataco. Kronikere som tilbringer mye tid i et tungrodd helsevesen trenger også noe mer, feks helsepersonell som lytter i stedet for å bare se på klokken. Den tiden jeg bruker på disse pasientene, trekkes jo fra tiden jeg har med andre pasienter. Anonymkode: abf4b...470
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #7 Skrevet 24. august 2020 På 18.8.2020 den 22.36, AnonymBruker skrev: Imspirert av samme tråd, bare det gjaldt barnehageansatte. Mener også her "behandler ulikt" som negativt. Jobbet tidligere på sykehjem. Må ærlig si jeg behandlet ulikt. Var aldri stygg med noen, men må være ærlig å si jeg brukte mer tid på noen enn andre. Feks pasienter som var stygge med meg. Noen var senil, så jeg kan forstå, mens andre var ikke det. Samme med de som luktet vondt og ikke ville stelle seg. Naturlig jeg ikke satt meg ned ved siden av for lang samtale. Ga alle omsorg, men ble nok gitt i ulik grad. Handlet nok mer om å "beskytte" meg selv for å stå i jobben. Anonymkode: 5c605...5de Du jobbet på et sykehjem, der jeg antar at de aller fleste beboerne var senile. Tydelig at du ikke vet hva ordet «senil» betyr. Det betyr «gammel» i medisinsk forstand. At noen var demente har jeg mer tro på. Måten du skriver på og omtaler jobben på gjør meg glad for at du ikke er i dette yrket lengre.... Anonymkode: 6ff66...63d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå