AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Hvor høy er du? Hva spiser du i ukedagene og hva spiser du i helgene? Hvis du trener litt, hvor ofte og hva? Anonymkode: a2f32...b91
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 167 4-6 skiver før og på skolen noe raskt når jeg kommer hjem fra skolen; toast, egg & pommes frites, grøt, baguette, noe restemat middag: mye forskjellig; fiskegrateng m/tilbehør, pizza, potetstappe & kjøttdeig, pasta & kjøttdeig, wok, taco, lasagne, stekt ris m/ grønnsaker, grøt, fiskepinner m/tilbehør, pølse i brød, karbonader. pizza, taco, lasagne pleier jeg som regel å ha i helgene da jeg ikke orker så mye i ukedagene, heh. trener minimalt, har noen styrkeøkter hjemme en gang i blant og jobber idk to ganger i måneden, men skal begynne å trene mer denne høsten:) Anonymkode: e3efc...650
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 174 En typisk dag: Frokost: 3 knekkebrød med diverse vegetarisk pålegg + 1 banan, juice og kaffe Lunch: frukt, salat eller nøtter Middag: Eks. 1 vegetarburger, vann eller pepsi max Snack: Litt nøtter/mørk skjokolade Kveldsmat: 2 brødskiver og melk eller juice Anonymkode: ff9e1...46e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Jeg veier litt under 60 og er 165 høy. Spiser akkurat det jeg vil, og mye forskjellig, men har nok ikke verdens største matlyst, så kaloriinntaket begrenser seg nok naturlig. Jeg kunne vært tynnere hvis jeg hadde passet veldig på kostholdet, men jeg er for glad i mat. Trener ingenting annet enn at jeg liker å gå tur på fjellet og i skogen av og til. Anonymkode: 31d43...3d8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 53 kg og 162 cm høy En brødskive til frokost Et rundstykke og noe sjokolade til lunsj En normal/liten tallerken middag Noe frukt, rundstykke, smågodt til kvelds Har en unge som er veldig aktiv, så det er minimalt jeg får i meg. Det er altfor dårlig egentlig. Anonymkode: 1e3f2...dec 2
Silva Pluvialis Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 (endret) . Endret 9. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Jeg er 167. Da jeg veide 64 kg (har gått ned i vekt) pleide jeg å spise Frokost: 3 brødskiver med smør og et par skiver brunost/vossafår eller nugatti, saft eller juice Lunsj: samme som frokost Etter skolen: 2 ostesmørbrød Middag: vanlig middagsmat, store porsjoner med lite/ingen grønnsaker Kvelds: 2-3 rista brødskiver med smør og brunost Også pleide jeg å spise kanskje 100g med Godteri/sjokolade i løpet av dagen Anonymkode: dff3f...922 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Kommer vel an på høyden her. Jeg er 158 og da jeg var over 60 kg og overvektig spiste jeg hva jeg ville og trente ingenting. Er normalvektig nå med å kutte godterispising og pizza til en dag i uken, øke inntaket av grønnsaker og spiser knekkebrød mer enn brød, ellers å lage mat fra bunnen i stedet for å ty til ferdigmat. Anonymkode: a18ab...fc6 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 53 kg og 162 cm høy En brødskive til frokost Et rundstykke og noe sjokolade til lunsj En normal/liten tallerken middag Noe frukt, rundstykke, smågodt til kvelds Har en unge som er veldig aktiv, så det er minimalt jeg får i meg. Det er altfor dårlig egentlig. Anonymkode: 1e3f2...dec 2 timer siden, Uatskillelig skrev: Jeg veier en del mindre enn det, og er 163 cm, men jeg spiser veldig usunt allikevel. Mye pommes frites, nudler, sjokolade, brus og is. Trøstespising. Årsaken til at jeg ikke blir overvektig er vel at jeg ikke spiser så veldig mye selv om det jeg spiser ofte er usunt. Jeg trener heller ikke. Var litt dette jeg lurte på egentlig. For kjenner mange tynne som sier de kan spise alt mulig drit uten å legge på seg og at de altid spiser seg stappmett. Men så viser det seg kanskje at vanlige måltid er byttet ut med noe usunt, godteri osv. Men da i veldig små mengder fordi de føler seg stappmett bare etter noen få biter. Så klart legger de ikke på seg da. Man kan også fint spise pizza hver dag uten å legge på seg. Feks en grandis fordelt på 4 måltid. Og da kaller en seg gjerne "usunn". Anonymkode: a2f32...b91 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Kan det være at når man er liten og tynn så har man mindre magesekk og føler seg fortere mett? Så man føler at man har spist mye. Sånn er det for meg ihvertfall . Og forskjell på hva mye usunt er. For noen kan si at de spiser usunt ved at de bare spiser pizza, godteri etc i løpet av dagen. For meg kan det i en periode føles at jeg har spist usunt bare ved at jeg har spist en liten pinneis. Anonymkode: 703c8...865
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 60-65kg er jo mye.. de første vil se dvaske ut med mindre de kiloene er muskler Anonymkode: 11075...770
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: 60-65kg er jo mye.. de første vil se dvaske ut med mindre de kiloene er muskler Anonymkode: 11075...770 Kommer an på høyden, er man under 1.60 så er det mye. Anonymkode: 81934...ae3 6
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på høyden, er man under 1.60 så er det mye. Anonymkode: 81934...ae3 Jeg er 158 cm høy og vekten svinger mellom 60,5- 61,5. Jeg trener litt, men ikke nok, men kunne med fordel vært litt fastere i kroppen. Bortsett fra det, så vil jeg absolutt ikke beskrive meg selv som stor. Jeg er slank, bruker 34 i klær. Anonymkode: 7dab6...d3b 3
Camillapb Skrevet 20. august 2020 #14 Skrevet 20. august 2020 Frokost: müsli med yoghurt, havregrøt, omelett, toast/vanlige skiver. Gjerne rundstykker med godt pålegg i helger Mellom: proteinbar, nøtter, skyr, smoothie etc Lunch: müsli med yoghurt, skiver med pålegg, salat, middagsrester, noe fra varmtdisken på butikken, burger king med noen fra jobb fra tid til annen høhø Mellom: samme som over Middag: alt mulig. Pizza, fisk, wok, kylling og pasta, taco, sushi, salat, gryter, gratenger, wraps ja alt mulig av det vanlige Kvelds: hvis jeg er veldig sulten - rester, noen skiver, tunfisksalat, omelett Hvis jeg ikke er supersulten/kjesken: samme som mellommåltidene
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #15 Skrevet 20. august 2020 På 19.8.2020 den 8.28, AnonymBruker skrev: Jeg er 158 cm høy og vekten svinger mellom 60,5- 61,5. Jeg trener litt, men ikke nok, men kunne med fordel vært litt fastere i kroppen. Bortsett fra det, så vil jeg absolutt ikke beskrive meg selv som stor. Jeg er slank, bruker 34 i klær. Anonymkode: 7dab6...d3b Om jeg på 170 hadde veid 60, hadde jeg vært skraptynn Anonymkode: 0a8a2...9cc 1
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Skrevet 20. august 2020 Nå veier jeg 55 kilo +/-, men jeg er også ganske lav. BMI rundt 20. Spiser utrolig usunt, og som regel ikke måltider. Spiser kanskje en sjokolade eller to i løpet av en dag, drikker endel lettbrus, og noe ferdigmatopplegg (grønnsakslasagnen som heter "digg vegetarmat" f.eks) eller et rundstykke med pålegg om jeg har lyst på noe middag-lignende. Mesteparten av kostholdet mitt er altså godteri. Trener ikke, men spaserer uansett hva jeg skal (innenfor rimelighetens grenser, så klart), så er i endel aktivitet sånnsett. Anonymkode: f2a0f...822
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #17 Skrevet 22. august 2020 168 høy, 64 kg (BMI 23,3) Spiser 3 store måltider pr. dag, og av og til en frukt/ grønnsaker som mellommåltid. Hverken veier mat eller finteller kalorier, men tipper dagsinntak er mellom 1500 og 1800 kcal. Spiser all slags mat, men legger vekt på at hverdagskostholdet skal være sunt og inneholde mye grønnsaker. I helgene spiser jeg mer (fredag kveld og lørdag). Noen ganger ute og spiser, eller ligger på sofaen og spiser godteri/ potetgull foran tv`n. Er mye i aktivitet både i jobb og ellers på ukedagene, i helgene blir det stort sett en tur i marka en av dagene. Har hatt stabil vekt (som jeg er fornøyd med) i flere år nå. 😊 (I følge BMI-kalkulator kunne jeg veid så lite som 54 kg uten å være undervektig, men det hadde ikke funket på min kropp, da hadde jeg sett direkte mager ut. Jeg har ganske grov benbygning med store knokler, så selv med dagens vekt stikker f.eks både kragebeina og hoftekammene temmelig mye ut). Anonymkode: c414e...b66
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #18 Skrevet 22. august 2020 På 20.8.2020 den 18.48, AnonymBruker skrev: Om jeg på 170 hadde veid 60, hadde jeg vært skraptynn Anonymkode: 0a8a2...9cc Nja. Jeg er 1.78 og 61 kg. Er ikke skraptynn, har både hofter, rumpe og lår. Trener også, så er ikke spesielt tynnfeit. For 20 år siden hadde dette blitt sett på som helt normal vekt. Anonymkode: 56fa7...5b0 4
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #19 Skrevet 22. august 2020 1.77 høy, 63 kg. Langt fra "skraptynn" her også. På vei ned etter svangerskap, regner med jeg ender på rundt 60-62 🙂 Trener ca 2 ganger i uken (noen ganger mindre), men prøver å legge inn aktivitet daglig der jeg kan, minimum 30 min. 3 måltider. Frokost/lunsj: Grøt av havre/bokhvete, chia, cottage cheese, bær, frukt, nøttesmør Evt smoothiebowl (avokado, frukt, bær, frø, plantemelk) med nøttesmør Evt knekkebrød med egg/ost, makrell Middag: Variert fisk, kjøtt, kylling med masse grønnsaker og mindre karbohydrater (brød, pasta) Mest hjemmelaget, råvarebasert. Kveldsmat: Samme kategori som frokost. Evt yoghurt (tyrkisk, naturell eller plantebasert) med frukt, bær, granola, frø Evt speltlompe med ost, skinke, grønnsaker Spiser mellommåltider når jeg er sulten. Gjerne frukt, nøtter, mørk sjokolade. Drikker mye vann, kaffe og sukkerfri saft (og brus) 😅 Anonymkode: e0167...554
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #20 Skrevet 22. august 2020 På 19.8.2020 den 7.30, AnonymBruker skrev: 60-65kg er jo mye.. de første vil se dvaske ut med mindre de kiloene er muskler Anonymkode: 11075...770 Går ut fra at "de første" = "de fleste" (?) 🙂 Er 1,75. Vekta varierer mellom 60 og 64 ca. Kan ikkje skryte på meg å ha noe særlig med muskler, men har til gode å bli kalla "dvask", det går heller i "mager" når folk finn det for godt å beskrive korleis eg ser ut 🙁 Men sidan gjennomsnittlig høgde er ein del lågare, så er vel kanskje dei fleste slanke personar lettare? Kvinner altså. Trener ikkje, men er ganske aktiv likevel. Sidan eg ikkje har bil, blir det ein del sykling og gåing. Leiker med små barn. Et vanlig mat, har standard porsjonar trur eg, i fire måltid per dag. Men er ikkje så glad i typisk "usunne" matrettar. Bryr meg ikkje om snop, kaker og snacks heller, med unntak av mørk sjokolade. Og så drikk eg berre vatn, mjølk og kaffi. Ikkje juice, brus, alkohol osv. Sparer sikkert ein del kaloriar der (utan at eg går inn for å telje kaloriar) Anonymkode: da8eb...176
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå