Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange tråder om «værste selskap», «værste bryllup» o.l. Men hva med værste gjest?

Hos meg var det på nyttårsfeiringen for noen år tilbake.. gjestene kom relativt tidlig og koste seg med snacks/drikke og minglet mens jeg og en kompis lagde mat. Kalkun med alt av tilbehør. Etter noen timer og maten var ferdig og plassert på bordet så sier den nye kjæresten til en venn av samboer at hun ikke kunne spise kalkun. Litt overrasket spør jeg hvorfor, nei hun hadde løk og gluten allergi, og regnet med dette var i stuffingen. Ja, det var korrekt. 
Hva skal jeg spise da? Spurte hun snurt. Samboer ble litt overrasket og sa vi hadde noe kylling i kjøleskapet. Hun ble med en gang letter og sa «så bra :)» med ett forventende blikk.. vi vil jo ikke være dårlig vertskap så da var det å stelle i stand kylling til henne.. Godt over en halvtime senere fikk hun kyllingen sin og resten av selskapet kunne spise en nå ganske så lunken kalkun. Vi hadde jo sagt at resten måtte selvfølgelig bare spise mens vi lagde kyllingen, men de ventet allikevel av høflighet.

i ettertid har hun spist både gluten og løk, så jeg mistenker at hun rett og slett gjorde det for oppmerksomheten. Og OM hun isåfall har gluten- og løkallergi er det rart hun ikke sa fra på forhånd. 

Anonymkode: e9ed5...b34

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert noen som blir irritert på «værste» 😅 uvane fra dialekten min. Verste*

• Liker 4
Skrevet

Det der er virkelig spesielt😬

Anonymkode: dc47a...98c

• Liker 1
Skrevet

De som ikke ville gå hjem. Jeg måtte til slutt bestille taxi for dem og fortelle dem at taxien ventet utenfor, før de omsider gikk. 

Anonymkode: e0548...f52

• Liker 3
Skrevet

Min svoger. Svigerfar skulle feire rund dag, og min svoger som bor på en annen kant av landet kom et par dager før. Dagen før selskapet skulle jeg og to av mine svigerinner hjelpe svigermor med å stelle i stand. Så vi vasket og ryddet, bar stoler og bord opp fra kjelleren, bakte og løp til butikken når vi oppdaget at noe manglet. Og hva gjorde min svoger? Han kjørte til butikken for å kjøpe seg en avis og en cola (spurte ikke om det var mer han skulle handle når han først skulle dit). Så satte han seg i godstolen i stua og leste avisa. Det var så vidt han gadd å løfte beina noen cm da jeg skulle støvsuge. Og svigermor sa ingenting, siden det er så sjelden gullgutten hennes er hjemme (min mann og en annen bror er innom henne nesten daglig og hjelper til med alt mulig....).

Anonymkode: 54dbe...73a

• Liker 3
Skrevet

Det må være gjesten som byttet bleie på babyen sin i den nye sofaen vår, og plasserte den brukte bleia midt på stuebordet 🙈

Anonymkode: de45b...6bc

• Liker 7
Gjest heimebane
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det må være gjesten som byttet bleie på babyen sin i den nye sofaen vår, og plasserte den brukte bleia midt på stuebordet 🙈

Har sett slike på restaurant også. Hva er galt med folk?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om vi kan ha hatt samme gjester i våre selskap. :nisse:

Jeg har faktisk hatt gjester i selskap, som i god tid før selskapet påstår at de for eksempel var vegetarianere. Derfor fikser jeg en eller annen vegetar-rett til dem, i tillegg til all den andre maten jeg måtte fikse. Men i løpet av selve selskapet klagde de faktisk over at de ikke fikk noe kjøtt å spise, sånn som alle de andre gjestene hadde fått.     

Eller de påstår at de utelukkende spiser gluten-fritt. Men denne dietten varer bare noen få uker eller (i "beste" fall) noen få måneder. Deretter hopper de hopper til en helt annen diett, eventuelt ingen diett i det hele tatt.  

Anonymkode: 1887e...36b

Så sykt irriterende. Skjønner ikke hvorfor folk skal skape seg sånn til unødvendig bry. 
Sånn med hun gjesten min, hadde hun hatt disse allergiene, og faktisk glemt å sagt fra.. så hadde hun kommet sååå mye lengre med å beklage seg for at hun glemte å si fra. 

• Liker 2
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

De Værste gjestene er de som kommer uanmeldt.

Skrevet

De som kommer for tidlig... 

Vi har en bekjent som har for vane å komme mye tidligere enn invitasjonen tilsier. Vi snakker flere timer før. Han har gjort det mange mange ganger, men for noen år siden toppet det seg for meg. Vi skulle ha en stor fest med masse forberedelser og mange gjester. Det var åpenbart av invitasjonen at dette var en fest som innebar mye jobb for oss. Da presterte han å troppe opp om lag to timer før festen startet. Og han kommer ikke for å hjelpe til. Neida, han setter seg i sofaen med en øl. 

Det føles definitivt IKKE bra å ha en gjest sittende i sofaen samtidig som man flyr rundt og gjør de siste forberedelsene. Fikse mat, dusje, ordne seg, gjøre den siste pyntingen, rydde unna ting man har brukt i siste liten.

Fra og med den dagen måtte vi faktisk begynne å spesifisere at vi ikke ønsket at folk kom for tidlig. Det burde være unødvendig, men tydeligvis ikke...

Anonymkode: dc83b...f4a

• Liker 1
Skrevet
32 minutter siden, Catalina Culès skrev:

De Værste gjestene er de som kommer uanmeldt.

Syns det er hyggelig jeg, med måte selvfølgelig. Altfor mye skal planlegges til minste detalj så det er forfriskende når folk stikker turen innom uten avtale.. og passer det ikke så sier jeg bare fra. De Værste å besøke er de man ikke føler seg velkommen til.

• Liker 5
Skrevet

Tilberedt middag til vennepar, «langtidstrekt» lammecarré. Brukte mange timer på middagen. Vi har barn i hus, men kan servere ei flaske vin til «voksenmiddag». Gjestene kom litt for sent, allerede overstadig beruset. Jeg ble skjelt ut av «venninna» mi fordi jeg ikke hadde vært god nok støtte i hennes prosess med å bytte ut samboer og barnefar med ny kjærest (som var den andre gjesten BTW).. min mann klarte å roe ned kjeftingen hennes. Når vi dekket av begynte de å råkline og ta på hverandre ved middagsbordet, (klokka var nå ikke 20.00 en gang..) laget stønnelyder og «delte» sin seksuelle opphisselse for hverandre. 

Endte med at vi bestilte taxi til dem og sendte dem hjem. 

Har ikke kontakt med noen av dem idag. 

Anonymkode: 337c6...f68

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:sjokk: :sjokk: :sjokk:  Hva faen feiler det sånne folk? Hun der hadde aldri vært velkommen i mitt hus igjen. Hun gjør sikkert akkurat det samme på café :kvalm: 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Én ting er å legge brukte bleier over alt. For min del er det verste det som kommer etterpå, foreldre som skifter bæsjebleier og smører stumpen med krem UTEN å vaske seg på hendene etterpå!!!

Har flere sånne venninner. Er akkurat som som de ikke tenker over at bakteriene til det lille nurket deres er farlige eller ekle for andre.

En helt fryktelig uvane! Jeg skjønner ikke hva de tenker med? Det er EKKELT! Det er fortsatt avføring der de smører krem selv om de har brukt et par våtservietter til å tørke av!

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er hyggelig jeg, med måte selvfølgelig. Altfor mye skal planlegges til minste detalj så det er forfriskende når folk stikker turen innom uten avtale.. og passer det ikke så sier jeg bare fra. De Værste å besøke er de man ikke føler seg velkommen til.

Jeg er veldig introvert, så jeg liker best om de sender en melding på forhånd, for å høre om det passer.

Skrevet (endret)

Min sønn skulle feire 7 årsdagen sin og naboens barn som er muslimer var invitert. Jeg har sett disse barna spise alt mulig, både pølser med svinekjøtt i og all slags brus og kaker. 

Da barna ble invitert fikk vi beskjed fra foreldrene om at barna MÅTTE spise halalpølser fra et spesielt merke, kjøpt i en spesiell butikk på andre kanten av byen. Det gikk ikke med kalkunpølser.

I tillegg så drakk de bare en type brus og de spiste bare den og den type kaker, for hvis ikke så fikk de vondt i magen eller utslett rundt munnen. 

Vi stresset som gale for å få tak i disse svinedyre halal pølsene og laget mat som disse barna skulle tåle, og "spesialbrus" ble innkjøpt.

Barna kom i bursdagsselskapet og hadde med seg sin 10 år eldre storebror som anstand, som skulle passe på at alt gikk riktig for seg. 

Han ble sittende og kritisere mye av maten vi hadde skaffet, og sa at det ikke var riktig mat. 

I løpet av bursdagsselskapet så vi at de muslimske barna spiste både halalpølser, vanlig pølser og alle slags kaker & brus.

Den som spiste mest var den kritiserende storebroren på 18 år, og det endte med at han forspiste seg på "forbudt" mat, og fikk så vondt i magen at vi måtte kjøre han hjem. 😃

Endret av Tough cookie
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...