Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok årssrudium 18/19. Strøyk på en eksamen høst 18 og fikk E på konte vårem 19. Det var nå nye arbeidskrav og jeg måtte ta faget på nytt. Frist for enkeltemner og privatist er utløpt. Årsstudiumet som har 25 plasser (11 og 13 i 18/19) er i år fullt. Rådgiver mener da at jeg må vente til høst 2021 for å få ta eksamen igjen. Skriver bachelor nå og karakter E ødelegger for plan om master til høsten 2021.. 

Faglærer i aktuelle emnet ville hjelpe, men rådgiver sier jeg ikke har studierett og må vente til 2021 pga årsstudiumet i år er fullt.

Finnes det noe jeg kan gjøre? 

Anonymkode: cae8d...028

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilke emner det er snakk om, men går det kanskje an å ta et emne ved et annet universitet? 😊

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, Suzzi skrev:

Nå vet jeg ikke hvilke emner det er snakk om, men går det kanskje an å ta et emne ved et annet universitet? 😊

Søknadsfrist var 15. april. 

Til ts: så kjipt at du har kommet i en slik situasjon. Men jeg vil tro rådgiver har rett her. 

Anonymkode: d8f2a...26e

• Liker 1
Skrevet

Så lenge du har bestått eksamen, så har du ikke noe krav.
Om det er nye arbeidskrav, så må du oppfylle dem, og om fristen har gått ut så må du vente til det er mulig søke igjen.
Det du kan gjøre er å høre med rådgiver om det er mulig stå på venteliste og komme inn dersom noen hopper av.

Anonymkode: 89fb6...6cf

Skrevet

Og dette fant du ut nå? 😱 Noen andre fag du kan ta opp for å få C i snitt (om det er kravet for master)? 

Anonymkode: 293b5...8ab

Skrevet

Rådgiver virket ikke å være særlig behjelpelig med andre løsninger.. Føles utrolig kjipt, at jeg evt må vente til 2022 før jeg kan begynne på master for at jeg må ta opp det ene faget i 2021. 

Hvordan regnes masterkravet ut? Gjennomsnitt C, ja. Slik jeg tolker det drar denne aktuelle E-en veldig ned..

Ts

Anonymkode: cae8d...028

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...