AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #21 Skrevet 19. august 2020 2 timer siden, Iceman skrev: Hjelper godt, gjerne fremstå som gal også, da skygger folk banen. Akkurat det man vil i disse tider. 😆 Anonymkode: 428e5...4b9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #22 Skrevet 22. august 2020 På 19.8.2020 den 14.29, AnonymBruker skrev: Nei, det hjelper ikke å rope eller være voldelig. Man fremstår bare som en idiot. Anonymkode: 0d7a0...63e Er ikke voldelig å rope. Jeg måtte rope til noen på butikken i går, utrolig at folk enda ikke skjønner å holde avstand. Anonymkode: bce55...1b4 2
Tough cookie Skrevet 22. august 2020 #23 Skrevet 22. august 2020 Jeg opplever at de ansatte i butikkene ikke holder 1m avstand. Hvis jeg er på apoteket og spør et spørsmål om et produkt, så kommer de helt innpå meg for å fortelle meg hvordan produktet virker. På min lokale Kiwi opplever jeg nesten hver gang jeg er der, at en av jentene som jobber der nesten sneier borti skulderen min når de fyker forbi i full fart. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #24 Skrevet 22. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke voldelig å rope. Jeg måtte rope til noen på butikken i går, utrolig at folk enda ikke skjønner å holde avstand. Anonymkode: bce55...1b4 Hvordan var responsen? Anonymkode: 428e5...4b9
AnonymBruker Skrevet 22. august 2020 #25 Skrevet 22. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan var responsen? Anonymkode: 428e5...4b9 Personen trakk seg unna kjapt, er ikke akkurat en dverg selv så det hjelper. Anonymkode: bce55...1b4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #26 Skrevet 23. august 2020 Hadde den verste handleturen noen sinne i går. Flere familier hadde med alle familiemedlemmer inn i butikken. Barna bråket, ropte og kjørte villmann med handlekurv. Ingen holdt avstand og butikken ble full. Det var varmt og jeg holdt nesten på å eksplodere, så kan like gjerne lufte frustrasjonen her. Det er helt unødvendig å ta med hele familien inn i en matbutikk, det blir fullt og vanskelige å holde avstand. For guds skyld folk må da snakke til barna om de oppfører seg som idioter. Noe av det deiligste under denne tiden er jo ro og avstand i dagligvarebutikker. Hold avstand, for alles del (både av smittevern men også for det er innmari uhøflig å brøyte vei). Anonymkode: b2ce9...291
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #27 Skrevet 23. august 2020 På 19.8.2020 den 2.17, AnonymBruker skrev: Amen! Jeg er hjemme for tiden for hadde en relativt stor operasjon, men er frisk nok til å være hjemme. Jeg har ikke familie, og de vennene jeg har bor på andre steder i byen, så vil ikke be de ta buss i 40min for å handle for meg når nærbutikken er 20m unna. Men gang på gang så får jeg folk helt oppi meg. Det har vært tenåringer som står og lener seg på fryseren så jeg ikke kommer til uten å måtte flytte på de. Unge mennesker som er helt oppi meg i kassen, eller eldre som bare gir blank faen (men hovedsaklig 15-20'åringer). Jeg et ikke syk, men jeg er ikke frisk heller, og jeg vil ikke ha hverken covid eller vanlig forkjølelse/annet sykdom, spesielt ikke nå. Men til og med maske virker ikke som nok av og til. Vurderer å gå til innkjøp av rockering og piggtråd Anonymkode: e8fb0...dcc I butikken bruker jeg handlevogn selv om jeg bare skal ha 1-2 varer. Jeg bruker en butikk som vasker vognene etter hver bruk, og vogna bruker jeg som buffer mellom meg og de øvrige kundene. Må innrømme at jeg både setter vogna på tvers, foran eller bak meg når jeg leter etter varene, fordi den automatisk lager nødvendig avstand. Andre kunder dreier rundt en annen reol når de ser vogna står på tvers, andre tar hintet og lager avstand. Og avstand er det vi trenger nå. Handler tidlig morgen for å unngå kø. I køen stiller jeg meg foran min egen handlevogn, med god avstand til kunden foran meg, da blir det minst meteren begge veier. Anonymkode: 9d714...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #28 Skrevet 23. august 2020 På 18.8.2020 den 21.48, AnonymBruker skrev: Ikke bare for min del, men for din egen del. Jeg jobber på sykehus og noen ganger er jeg i nærkontakt med pasienter med mistenkt korona. Alle pasienter blir ikke testet og vi blir ikke satt i karantene fordi vi jobber på sykehus. Så jeg er nøye på å overholde 1-meters regelen og avstand generelt. Jeg går og handler like før stengetid for å unngå folk. I kveld mens jeg sto ved en butikk hylle kom det 2-3 unge jenter helt inntil meg, jeg flyttet meg rask. Ved kassa kom de samme jentene i hælene mine. Sa i fra på en hyggelig måte, men det kokte i meg. Har ikke lyst å måtte fortelle folk hva jeg jobber med, for å skremme hele butikken. Kan ikke alle bare tenke seg om og holde avstand for sin egen del? Anonymkode: 428e5...4b9 Så la vær og gå på butikken og heller få varene levert hjem om du er så sabla redd. Jeg er en av mange som ikke bryr seg og tenker aldri på og holde avstand. Ingen som har kommentert noe til meg heller. Sikkert fordi de gir like mye faen som jeg gjør. Anonymkode: 837e5...d85 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #29 Skrevet 23. august 2020 På 19.8.2020 den 14.17, Iceman skrev: Hjelper for å få folk til å holde avstand. Det hjelper ikke nei. Skulle vært meg du hadde ropt på så skulle du nok angret på det ganske så fort. Snakk til meg på en normal måte så hadde jeg hørt på deg. Anonymkode: 837e5...d85 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #30 Skrevet 23. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så la vær og gå på butikken og heller få varene levert hjem om du er så sabla redd. Jeg er en av mange som ikke bryr seg og tenker aldri på og holde avstand. Ingen som har kommentert noe til meg heller. Sikkert fordi de gir like mye faen som jeg gjør. Anonymkode: 837e5...d85 Er det såååå vanskelig å holde avstand? At folk ikke sier noe betyr ikke de synes det er greit, men vi liker ikke å lage styr i Norge. Anonymkode: b2ce9...291 1
Tension Skrevet 23. august 2020 #31 Skrevet 23. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: I butikken bruker jeg handlevogn selv om jeg bare skal ha 1-2 varer. Jeg bruker en butikk som vasker vognene etter hver bruk, og vogna bruker jeg som buffer mellom meg og de øvrige kundene. Må innrømme at jeg både setter vogna på tvers, foran eller bak meg når jeg leter etter varene, fordi den automatisk lager nødvendig avstand. Andre kunder dreier rundt en annen reol når de ser vogna står på tvers, andre tar hintet og lager avstand. Og avstand er det vi trenger nå. Handler tidlig morgen for å unngå kø. I køen stiller jeg meg foran min egen handlevogn, med god avstand til kunden foran meg, da blir det minst meteren begge veier. Anonymkode: 9d714...0eb Vi gjør nesten akkurat det samme. Bortsett fra det med 1-2 varer, jeg handler sjeldent og fyller alltid vogna til randen, maske på.
Tension Skrevet 23. august 2020 #32 Skrevet 23. august 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Så la vær og gå på butikken og heller få varene levert hjem om du er så sabla redd. Jeg er en av mange som ikke bryr seg og tenker aldri på og holde avstand. Ingen som har kommentert noe til meg heller. Sikkert fordi de gir like mye faen som jeg gjør. Anonymkode: 837e5...d85 Ok, så du er en 2 meter høy bølle på bol? Da kan det nok hende fornuftige folk heller bare skygger banen. 2
Fremhevede innlegg