AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Del Skrevet 18. august 2020 Var på årlig kontroll med katten i dag hvor katten fikk vaksine og ble sjekket. Veterinæren sa at katten så litt betent ut i tannkjøttet bak i en jeksel og at det var tannstein på den tannen. Det var ikke tannstein på motsatt side, noe som indikerer at katten ikke spiser på den siden der det var tannstein, pga. muligens betennelse i tannkjøttet, for det var litt rødt/hovent i tannkjøttet, men ikke mye. Og siden det ikke var tannstein på motsatt side, underbygger det påstanden om at katten bare spiser på denne siden, da tørrforet har slipt vekk tannsteinen på den siden. Veterinæren satt katten opp på time hvor de skal gi han narkose og fjerne tannsteinen. Jeg sa ingenting, men fikk litt panikk. Vet alt alt med dyr kan koste en ekstrem formue. Noen som har vært borti lignende og vet hva jeg kan forvente meg? Når jeg hører narkose, tenker jeg med en gang vi snakker 30-40.000kr. Trenger å vite om jeg må utvide dekningen på kredittkortet som har max 40.000kr grense 😅 Anonymkode: 3582e...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Del Skrevet 18. august 2020 Her er det vel kanskje...1500-1800 kr troooor jeg? Ikke dyrt. Jeg har flere katter som får dette årlig uten at det lugger i pengboka. De ligger i en lett narkose som de blir vekt opp av like etterpå. Dyrlege her forteller alltid pris først når det begynner å dra seg opp mot 4 tusen++. Husker ene katten måtte operere en skade og dyrlegen kom til meg og hvisket at "ja....dette blir dessverre litt dyrt da det er en operasjon med kirurgi osv" Jeg trodde umiddelbart tjue tusen osv og dyrlegen bare så rart på meg og sa "eh nei, jeg mener, sånn, 3-4 tusen" 😂 Anonymkode: ce403...2dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinglass Skrevet 18. august 2020 #3 Del Skrevet 18. august 2020 Ca 2000 betaler jeg årlig for å fjerne tannstein. Det er en liten pris å investere i dyrets helse ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Del Skrevet 18. august 2020 Pew! Er det ikke verre enn som så 😊 så for meg at med narkose og borring/sliping var vi oppi rundt 30.000kr. Tenkte det var et stort prekært inngrep. Anonymkode: 3582e...352 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Del Skrevet 18. august 2020 Alt fra 2000 opp mot 6000 må du regne med Anonymkode: 7dc28...9a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Del Skrevet 18. august 2020 Fjerning av tannstein er ikke så ille.. Det er når de må begynne å trekke tenner at det kan bli en smule dyrt hvis det må trekkes mange tenner. Anonymkode: 1ef7b...a1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 18. august 2020 #7 Del Skrevet 18. august 2020 I underkant av 2000 kroner, selv da vi måtte til med spesialanestesi til gamlepus pga nyresvikt, ble det aldri dyrere enn 3000. Det er først hvis de må utføre rotfylling av tenner at det kan krype opp mot ti tusen fordi de ofte må hente inn en veterinær med tannspesialisering. Trekking koster ikke like mye, men hvis det er snakk om å trekke hjørnetenner, kan det noen ganger være bedre å utføre rotfylling, avhengig av hvor gammel katten er og hvor skadet tannen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå