AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Hei. Min svigerinne skal når som helst føde sitt første barn, og jeg gleder meg veldig til å bli tante. Samtidig er jeg gravid, men jeg har ikke sagt noe da jeg vil at min svigerinne skal få denne tiden uten å måtte føle at jeg tar noe oppmerksomhet. Spørsmålet mitt er derimot når vi skal si det til svigers og svigerinne? Min mann vil si det når nevøen er født og vi er på første besøk hos dem, men jeg føler det er litt dumt. Jeg er ekstremt dårlig, og svigermor har nok forstått det da jeg kastet opp hele ferien..Det er forresten vårt andre barn, men svigerinnen sin første. Tanker? Anonymkode: c7c08...e91
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei. Min svigerinne skal når som helst føde sitt første barn, og jeg gleder meg veldig til å bli tante. Samtidig er jeg gravid, men jeg har ikke sagt noe da jeg vil at min svigerinne skal få denne tiden uten å måtte føle at jeg tar noe oppmerksomhet. Spørsmålet mitt er derimot når vi skal si det til svigers og svigerinne? Min mann vil si det når nevøen er født og vi er på første besøk hos dem, men jeg føler det er litt dumt. Jeg er ekstremt dårlig, og svigermor har nok forstått det da jeg kastet opp hele ferien..Det er forresten vårt andre barn, men svigerinnen sin første. Tanker? Anonymkode: c7c08...e91 Heller før babyen hennes blir født, enn akkurat når den ER født snilt av deg å tenke på å ikke stjele hennes «Thunder», men det går sikkert kjempefint. De får uansett masse fokus når hun føder Anonymkode: 0eb77...922 13
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Herlighet, bare å si det, svigerinnen blir nok glad for et søskenbarn til hennes som blir så nær i alder? Jeg skjønner ikke noe av denne moderne tankegangen om oppmerksomhet og torden. Min svigerinne ble gravid og fødte sin første i mai. Utpå høsten kjente jeg meg uvel og min graviditet ble bekreftet i desember, barnet født i august. Svigerinne ble kjempeglad da jeg var gravid. Da var vi to, liksom. Og kusinene har bare ett år og tre måneder i mellom. Mens jeg var gravid ble svigerinnen jammen meg gravid igjen, så hun fikk en sønn fem måneder etter meg. Alt dette var jo perfekt - mitt barn fikk to søskenbarn omtrent på samme alder som min, og vi to svigerinnene fikk masse til felles. Barn er jo en glede, hvorfor skulle man bli sur? Anonymkode: c0825...a48 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Min svigerinne skal når som helst føde sitt første barn, og jeg gleder meg veldig til å bli tante. Samtidig er jeg gravid, men jeg har ikke sagt noe da jeg vil at min svigerinne skal få denne tiden uten å måtte føle at jeg tar noe oppmerksomhet. Spørsmålet mitt er derimot når vi skal si det til svigers og svigerinne? Min mann vil si det når nevøen er født og vi er på første besøk hos dem, men jeg føler det er litt dumt. Jeg er ekstremt dårlig, og svigermor har nok forstått det da jeg kastet opp hele ferien..Det er forresten vårt andre barn, men svigerinnen sin første. Tanker? Anonymkode: c7c08...e91 Hun får en baby hvert øyeblikk og du får en om 7-8 måneder. Jeg skjønner ikke problemet. Bare glede, jo! Anonymkode: c0825...a48 6
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Hadde bare sagt til hun og svigers. Hun må også glede seg på andre sine vegne. Ser ikke problemet. Anonymkode: 8d4ec...250 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 For det første; du burde få en premie for å være så omtenksom ovenfor svigerinnen din! Enig med andre her, heller før hun føder enn på første besøk. Forslag: Hva om du forteller det til svigerinnen først, som en slags «oss gravide i mellom»-greie? Og så kan du jo lufte for henne når hun synes det skal annonseres? Vet ikke om dere har et forhold der det er naturlig å fortelle henne det først, men det var nå bare en tanke. Anonymkode: 4526e...48c 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Før hun føder 😊 så fint at du tenker på det ❤️ Anonymkode: c4ba0...424 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Er dette noe man liksom skal tenke på? Hadde jeg ikke skjenket en tanke. Anonymkode: 37b9e...5bc 4
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Engi i før hun føder! Det er jo mer i tiden etterpå at mye av oppmerksomheten blir rettet mot dem, de har jo uansett fått hatt denne "oppmerksomheten" om graviditet i snart 9 mnd som jeg har forstått det? De vil nok også bare bli superglade for flere babyer i familien, utrolig koselig at det blir jevngamle søskenbarn. Anonymkode: 4e085...05e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå