Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i skolen og er ganske fersk i jobben. Ifjor fikk jeg mye ansvar jeg ikke helt hadde erfaring til å takle, og grunnet sykdom hos kollegaer uten at vikarer ble satt inn, kombinert med en elevgruppe med mye ekstraordinære behov og skjebner, så ble det et ekstremt tøft år. Jeg fikk en skikkelig knekk og var på kanten til å bli utbrent, gråt daglig på og etter jobb i perioder, men på grunn av støtte og tilrettelegging fra fantastiske kollegaer og ledelse klarte jeg å stå i det, men kanskje uten å få bearbeidet nok, siden alt handlet om å holde hodet over vann.

I år har jeg fått alle fagene jeg brenner mest for, og stort sett klasser jeg vet er greie, og har ikke noe av det utvidede ansvaret jeg hadde ifjor. Kollegaene mine sier at jeg virkelig har fortjent et lettere år.

Jeg gledet meg skikkelig til å starte igjen, for jeg elsker jobben, men jeg kjenner angsten bygge seg opp hver dag jeg er på jobb nå, og jeg sliter med å være normal rundt kollegaer og elever (vi har ikke startet opp med ordinær undervisning ennå). Særlig vet jeg at jeg lente meg mye på kollegaer i fjor, og er livredd for å virke masete nå som jeg "ikke har grunn til å be om hjelp mer"

Jeg er rett og slett så utrolig redd for å ikke fikse dette, og for å få sammenbrudd til tross for at jeg har greiere arbeidsoppgaver i år. Redd for at det ikke var en vanskelig jobb jeg hadde, men at det bare er jeg som ikke er god nok. 

Jeg vet jo at dette er utrolig kontraproduktivt. Er det noen som har hatt det liknende, og har noen tips til å roe angsten og klare å ta ting som det kommer, istedenfor å frykte sammenbruddene og føle seg mislykket? Psykologhjelp får jeg ikke, ventelister er helt fulle her jeg bor.

Anonymkode: fc7c8...918

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...