Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fødselen endte i akuttkeisersnitt for 2 uker siden, og jeg har etter det følt meg veldig dårlig og vondt i hele kroppen. Når jeg ikke har tatt Paracet/Ibux på en stund får jeg feberfølelse i hele kroppen og blir veldig slapp (har ikke feber da). Keisersnittsåret verker, stikker og pulserer noen ganger - men er mye bedre med smertestillende. I tillegg svetter jeg i hjel om natten og fryser når jeg blir så kaldsvette. Svetter noe om dagen også. Jeg har førstegangsfødende så jeg vet ikke hva som er normalt etter fødsel/keisersnitt. Noen som har lik erfaring?

Anonymkode: 0b50c...a26

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fødselen endte i akuttkeisersnitt for 2 uker siden, og jeg har etter det følt meg veldig dårlig og vondt i hele kroppen. Når jeg ikke har tatt Paracet/Ibux på en stund får jeg feberfølelse i hele kroppen og blir veldig slapp (har ikke feber da). Keisersnittsåret verker, stikker og pulserer noen ganger - men er mye bedre med smertestillende. I tillegg svetter jeg i hjel om natten og fryser når jeg blir så kaldsvette. Svetter noe om dagen også. Jeg har førstegangsfødende så jeg vet ikke hva som er normalt etter fødsel/keisersnitt. Noen som har lik erfaring?

Dette kan tyde på infeksjon i såret. Fikk selv infeksjon i såret og måtte ha antibiotika. Men det var ikke så ille at jeg fikk sykdomsfølelse i kroppen, kun lokalt. 

Skrevet

Jeg hadde det absolutt ikke slik du beskriver etter keisersnitt. Synes du skal ta deg en tur til legen ganske kjapt for å sjekke.

Anonymkode: aca7e...f97

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk ikke det. Jeg tok smertestillende når det begynte å verke i magen, men ellers helt ok. Jeg ville hørt med legen jeg.

Anonymkode: fd758...309

• Liker 1
Skrevet

Syns du skal få en lege til å se på det, kan være infeksjon. 

Anonymkode: 6a7d2...29c

• Liker 2
Skrevet

Jeg har to keisersnitt, og jeg synes også du bør få noen til å se på det. Jeg hadde det slik du beskriver, men ikke så lenge etterpå. Men når det er sagt, så er det vanlig med en lang rekonvalesens etter keisersnitt, så det er ikke sikkert at det er noe galt. Ikke bli redd!

Skrevet

Man skal være veldig obs på infeksjon så ha lav terskel for å ta kontakt med lege! Jeg var i ganske dårlig form i 3-4 uker etterpå, var hos lege men var ikke noe galt. Brukte bare lang tid på å komme meg.

Anonymkode: 0b546...22f

• Liker 1
Skrevet

Enig. Feberfølelse høres ut som det er en infeksjon i kroppen. Jeg hadde ikke det. Det gjorde vondt å hoste og le, men ikke noe mer ut over det.

Anonymkode: d5c76...147

Skrevet

2 uker etter keisersnitt skal du føle deg ganske normal. Så dette hadde jeg tatt til legen imorgen.

Anonymkode: 8cdb3...013

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

vanlig at det gjør vondt i såret. Nattesvette er også normalt etter fødsel. Jeg våknet mange ganger hver natt hvor både dyne, pute og madrass var helt søkkvått selv om jeg frøs. Men det å ha vondt i hele kroppen og føle seg dårlig generelt høres ikke godt ut, så ville tatt kontakt med lege, 

Anonymkode: 92150...aee

• Liker 1
Skrevet

dette høres ut som infeksjon. Jeg har tatt 2 keisersnitt selv og er sykepleier, min vurdering er at du burde dra på legevakta å få tatt en crp!

Skrevet

Bestill kontroll hos lege imorgen tidlig, dette  kan høres ut som infeksjon. Snakker av egen erfaring, og vil ikke anbefale deg å vente for lenge!

Anonymkode: 0215b...a90

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Har tatt CRP som er på 36 og har feber, men de var visst ikke bekymret for infeksjon da. Synes fortsatt det er rart at jeg skal gå slik i mange mange dager etter ks.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar alle sammen! Har tatt CRP som er på 36 og har feber, men de var visst ikke bekymret for infeksjon da. Synes fortsatt det er rart at jeg skal gå slik i mange mange dager etter ks.

Rester i livmor?

Anonymkode: 911a7...ccf

Skrevet

Kan det hende at du er syk, sånn helt urelatert til keisersnittet..? 🤷🏼‍♀️ Jeg husker det tok ca 3 uker etter ks før jeg følte meg tilnærmet «normal», men det handlet mer om å bruke kroppen, gå normalt i trappa, reise meg fra sofaen osv. Men mener jeg svettet en del om natta :) 

Anonymkode: b8333...dac

Skrevet

Når du ammer har du lavt østrogen- nivå, derfor nattesvette. Blir nesten som overgangsalder med hetetokter sa gynekologen 

Anonymkode: 3952f...bde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...