AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Helt hysterisk,hyperventilerer,gråter og "klikker"helt. Hvordan kan vi hjelpe hun med dette? Vet ikke hvor det kommer fra. Selv plukker jeg de opp i et papir foran henne og viser med hele meg at det er ufarlig. Og snakker om at de ikke er farlige osv. Anonymkode: 5f57c...628
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #2 Skrevet 21. august 2020 Har samme fobi, jeg er 40. Andre har kastet edderkopper på meg og løpt etter meg med de, som har bidratt til økt fobi. Har datteren din opplevd dette? Uansett, eneste som hjelper for meg er å ikke se de ekle krypene. Sorry, lite hjelp i svaret mitt. Anonymkode: eafe4...b6b
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #3 Skrevet 21. august 2020 På 18.8.2020 den 20.57, AnonymBruker skrev: Helt hysterisk,hyperventilerer,gråter og "klikker"helt. Hvordan kan vi hjelpe hun med dette? Vet ikke hvor det kommer fra. Selv plukker jeg de opp i et papir foran henne og viser med hele meg at det er ufarlig. Og snakker om at de ikke er farlige osv. Anonymkode: 5f57c...628 Vet ikke om jeg misforstår deg nå, men det er unødvendig å drepe edderkoppene. Anonymkode: c88d7...fd8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #4 Skrevet 21. august 2020 Jeg har samme fobi, var helt hysterisk. Det som hjalp meg, men som jeg ikke anbefaler til et barn, var at jeg i en naturlig setting ble tvunget til å deale med en enorm en. Den satt på låret mitt i en bil, på motorveien. Jeg er dog ikke helt over, men klarer liksom å ikke hyle og hyperventilere. Men jeg liker de ikke. Anonymkode: bc1ca...97c
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #5 Skrevet 21. august 2020 Uff, jeg har det selv. Det svartner for meg og jeg får rykninger i ansiktet 😂 jeg ser syner også i de verste periodene eller hvis vi snakker lenge om det. Eksponeringsterapi er ikke ideelt for meg, men jeg har sett noen små i trygge settinger som ute, og en gsng MÅTTE jeg fjerne en, for dattera mi som da var baby ville holde en kongle, og på den var det en edderkopp, så tok den vekk. Er lettere for meg hvis jeg kan se dem i en setting hvor jeg kan dra og at noen tar den vekk for meg. Det er såpass ille at jeg ikke tør å lese om det på nett i frykt for bilder, jeg tør ikke spørre om det på nett i frykt for at folk skal dele bilder av dem. Anonymkode: f28fe...10f
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #6 Skrevet 21. august 2020 Edderkoppfobi er veldig vanlig. Det sies at det er fordi den har 8 ben og det føles unaturlig. Jeg hadde ingenting imot edderkopper før jeg ble sånn 8 år, og siden den gang takler jeg de ikke. Men, jeg hyperventilerer ikke, bare løper ut av rommet. Anonymkode: 1a9c9...754
AnonymBruker Skrevet 21. august 2020 #7 Skrevet 21. august 2020 På 18.8.2020 den 20.57, AnonymBruker skrev: Helt hysterisk,hyperventilerer,gråter og "klikker"helt. Hvordan kan vi hjelpe hun med dette? Vet ikke hvor det kommer fra. Selv plukker jeg de opp i et papir foran henne og viser med hele meg at det er ufarlig. Og snakker om at de ikke er farlige osv. Anonymkode: 5f57c...628 Fobi er irrasjonelt, det hjelper ikke å fortelle at de ikke er farlige. På samme måte som jeg for eksempel blir svimmel og kvalm i høyder, selv om jeg vet at jeg ikke faller ned fordi jeg er 100 prosent sikret. Det hjelper ikke å eksponere henne for edderkopper tror jeg. Jeg liker heller ikke edderkopper, mens eldste sønnen har elsket dem siden han var baby. Så her i huset har det vært hans jobb å fjerne edderkopper siden han var rundt 3 år 😄 😄 Anonymkode: 1a1f1...163 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå