Gå til innhold

Er det sånn at man kan få "rabatt" på sfo? Hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lest at hvos msn har under en viss inntekt så kan man søke om redusert betaling. Men hvor redusert da? 

Anonymkode: 5de78...0f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lest at hvos msn har under en viss inntekt så kan man søke om redusert betaling. Men hvor redusert da? 

Anonymkode: 5de78...0f3

Kommer an på kommunen, men er maks 6% av inntekt i en lavinntektsfamilie. Du kan se på kommunens sider og lese om din kommune har gratis kjernetid og sfo. 

Anonymkode: 23564...868

Skrevet

Som den over sier, det kommer an på hvor gunstige moderasjoner kommunen din har. Ellers skal ingen betale mer enn 6% av husholdningens inntekt i foreldrebetaling.  Kommunens hjemmesider har (bør ha) full oversikt over alle grenser for hva de definerer som grunnlag for moderasjon 

Anonymkode: 5669b...188

• Liker 1
Skrevet

Her får ingen redusert foreldrebetaling.

Anonymkode: 1b042...3a0

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som den over sier, det kommer an på hvor gunstige moderasjoner kommunen din har. Ellers skal ingen betale mer enn 6% av husholdningens inntekt i foreldrebetaling.  Kommunens hjemmesider har (bør ha) full oversikt over alle grenser for hva de definerer som grunnlag for moderasjon 

Anonymkode: 5669b...188

Sånn er det ikke her!

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det ikke her!

Hvor hører du til?

Anonymkode: 25fea...2e4

Skrevet

Det varierer fra kommune til kommune. Les på din kommunes hjemmeside. 
I min kommune er det kun redusert foreldrebetaling i barnehagen med inntektsgrense på 574000. På sfo må man betale fullpris.

Anonymkode: b4db4...8f5

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her får ingen redusert foreldrebetaling.

Alle kommuner skaø ha det

Anonymkode: ac10d...56a

Skrevet

Fikk 1.700 ca i reduksjon.  Ett barn på Sfo. Så må betale ca 700 😊

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor hører du til?

Anonymkode: 25fea...2e4

Bjørnafjorden kommune.

Skrevet (endret)
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle kommuner skaø ha det

Anonymkode: ac10d...56a

Min kommune har/hadde det ikke. Rektor som jeg jobbet med tidligere på skolen sa noen venner av meg kunne søke, for da måtte det bli tatt opp og diskutert, og så bli vurdert om reglene skulle endres.

Men da de søkte kom svaret kjapt; "Vi har ikke redusert foreldrebetaling på SFO her."

Men for litt siden leste jeg om at det skulle komne nye regler der alle kommuner må tilby dette. Er det kanskje det du tenker på?

Sitat

Fra 1. august innføres det redusert foreldrebetaling i SFO for lavinntektsfamilier og gratis SFO for barn med behov for særskilt tilrettelegging. Totalt har regjeringen satt av 79 millioner kroner til ordningene i 2020.

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/fra-hosten-blir-sfo-billigere-for-familier-med-lav-inntekt/id2722339/

Endret av applestories
Skrevet

2 juli kom endringer i opplæringsloven og husstander med inntekter under 519.000 kan søke reduksjon for 1 og 2 klasse på SFO . Dette er gjeldende fra 01 august då. Jobber i det offentlige så derfor vet jeg . Ellers kan kommuner ha ulike praksis med søsken reduksjon . 

Anonymkode: 109c4...7cd

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 juli kom endringer i opplæringsloven og husstander med inntekter under 519.000 kan søke reduksjon for 1 og 2 klasse på SFO . Dette er gjeldende fra 01 august då. Jobber i det offentlige så derfor vet jeg . Ellers kan kommuner ha ulike praksis med søsken reduksjon . 

Men som sagt er det ikke sånn på alle SFO. Har til og med mistet plassen to ganger pga manglende betaling. Var rot med NAV så fikk utbetalt penger.

Skrevet

Det er

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men som sagt er det ikke sånn på alle SFO. Har til og med mistet plassen to ganger pga manglende betaling. Var rot med NAV så fikk utbetalt penger.

Da følger ikke kommunen opp ! Du får vise til endring i opplæringsloven og be om en forklaring på hvorfor kommunen ikke har innført det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...