Gå til innhold

Noen som har meldt seg opp til emner mens de ventet barn, for å få lån fra lånekassen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble gravid i januar. Var ferdig med mitt masterstudie nå i juni. Mens jeg studerte og fram til nå har jeg jobbet deltid døgnturnus (fast 50%), men har hatt så pass lav årsinntekt på det at det er akkurat så det lønner seg framfor engangsstønad.
Men nok om det, jeg leste på nett at om man får barn i studieåret trenger man ikke bestå eksamen og kan likevel søke om å få lånet omgjort til foreldrestipend? Jeg har aldri mottatt stipend før fra lånekassen, kun lån pga. min mor døde av slag når jeg gikk på vgs. og jeg tok over dette gamle barndomshjemmet som jeg bor i og det blir derfor stående som formue, selv om jeg ikke ellers har noe penger på bok.
Men slik jeg forsto det kunne man få omgjort studielån til foreldrepenger uavhengig av om man har formue.
Jeg venter barn nå i oktober midt i eksamensperioden, men forsto det slik at man ikke trengte bestå eksamen for å få omgjort studielån til foreldrestipend? Noen andre som har fått barn og tatt emner i det studieåret, for så å søkt om å få det omgjort til foreldrestipend?
Har meldt meg opp til 3 emner i høst, for fullt studielån.

Anonymkode: f400a...dcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra høsten er det nye regler at hvis du har fullført en grad og føder innen 7 mnd etterpå får du foreldrestipendet. Søk det opp :)

Anonymkode: 25ff8...aee

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...