Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo

Jeg er i uke 11, snart 12 og jeg synes jeg er blitt så tykk. Eller, det er verken luft eller baby som gjør magen min klebrig og putete, det er fett. Låra mine har også møtt hverandre, har alltid vært glad i låra mine Før graviditet var jeg helt flat, men jeg ble veldig sulten i begynnelsen av første trimester, og spiste mye. For det meste sunt, men skeiet ut et par ganger fordi jeg var for trøtt til å lage mat og for kvalm til å stå å lage mat lenge.. 

Jeg er ikke vant til å trene, og jeg vet at man ikke skal slanke seg. Men jeg har såvidt begynt å få litt energi igjen, er det innafor å trene litt på ellipsemaskin et kvarter, halvtime om dagen? Eller gå litt mer turer? 

Anonymkode: 81e2b...9fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tren i vei, det er bare sunt. Og så tenker du over hva du spiser framover. 

Anonymkode: 40f7d...a72

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hallo

Jeg er i uke 11, snart 12 og jeg synes jeg er blitt så tykk. Eller, det er verken luft eller baby som gjør magen min klebrig og putete, det er fett. Låra mine har også møtt hverandre, har alltid vært glad i låra mine Før graviditet var jeg helt flat, men jeg ble veldig sulten i begynnelsen av første trimester, og spiste mye. For det meste sunt, men skeiet ut et par ganger fordi jeg var for trøtt til å lage mat og for kvalm til å stå å lage mat lenge.. 

Jeg er ikke vant til å trene, og jeg vet at man ikke skal slanke seg. Men jeg har såvidt begynt å få litt energi igjen, er det innafor å trene litt på ellipsemaskin et kvarter, halvtime om dagen? Eller gå litt mer turer? 

Samme her 😭 Vurderer å trene styrketrening for å iallefall få litt muskler og stramme opp litt. Lårene plager meg 😩

Anonymkode: 45235...bfd

Skrevet

Det er ikke anbefalt å starte opp trening som gravid, selv om det går fint fordi de som pleier å trene å fortsette med det. Så ville vært forsiktig og valgt lett utholdenhet f.eks. Hva med gå lange turer og andre former for naturlig bevegelse?

Anonymkode: ce37b...f12

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke anbefalt å starte opp trening som gravid, selv om det går fint fordi de som pleier å trene å fortsette med det. Så ville vært forsiktig og valgt lett utholdenhet f.eks. Hva med gå lange turer og andre former for naturlig bevegelse?

Vanlig, enkel trening er helt innafor og anbefalt. Men man bør ikke begynne med avansert eller hardtrening. 

• Liker 5
Skrevet

Jo, det er i aller høyeste grad anbefalt. Stod tilogmed i gravid-appen min er om dagen «hvis du ikke allerede trener, er det lurt å begynne nå». Er mer fra gamledager av det ikke var anbefalt . 

• Liker 4
Skrevet

Du kan med fordel begynne å trene så lenge det er moderat og du lytter til kroppen 😊 det er aldri for sent

• Liker 2
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her 😭 Vurderer å trene styrketrening for å iallefall få litt muskler og stramme opp litt. Lårene plager meg 😩

Ja, har ellipsemaskin og manualer fra 1 kg (ddet er bare de jeg er vant til 😅), så vurderer å bruke de.. Lårene mine disser når jeg hopper 😭

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig, enkel trening er helt innafor og anbefalt. Men man bør ikke begynne med avansert eller hardtrening. 

Det har jeg aldri trent hehe, blir nok lett trening 😊

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det er i aller høyeste grad anbefalt. Stod tilogmed i gravid-appen min er om dagen «hvis du ikke allerede trener, er det lurt å begynne nå». Er mer fra gamledager av det ikke var anbefalt . 

Har hørt det samme selv, at man ikke skal gjøre noe særlig, derfor jeg spurte her. Mange i familien mener man bare skal sitte og gjøre minimalt, men det er bare ikke meg.. Hehe.. 

Skrevet
9 minutter siden, snurk skrev:

Du kan med fordel begynne å trene så lenge det er moderat og du lytter til kroppen 😊 det er aldri for sent

Takk for tips,:) Hvordan vet man forresten når man burde ta det med ro? Jeg har feks null kondis, men er det når man blir alt for andpusten eller vondt? 

Skrevet

Bare et lite tips, se på modellene på catwalken, lårene deres disser også. ;)

Anonymkode: 894c4...21a

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips,:) Hvordan vet man forresten når man burde ta det med ro? Jeg har feks null kondis, men er det når man blir alt for andpusten eller vondt? 

Hvis du får vondt eller ubehag som kvalme og hodepine, hjertebank, melkesyre. Start lett som å gå en tur i flatt terreng og øk gradvis som kroppen blir vant med å bevege seg 😊 

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare et lite tips, se på modellene på catwalken, lårene deres disser også. ;)

Anonymkode: 894c4...21a

Hehehe takk for tipset 😅

39 minutter siden, snurk skrev:

Hvis du får vondt eller ubehag som kvalme og hodepine, hjertebank, melkesyre. Start lett som å gå en tur i flatt terreng og øk gradvis som kroppen blir vant med å bevege seg 😊 

Fra før jeg får veldig lett brystsmerter når jeg trener, blir svimmel og ør, men var en periode jeg var veldig svak og undervektig så kanskje derfor.. Kan jo prøve igjen og se hvordan det blir 😊 takk for svar ❤️

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tren i vei, det er bare sunt. Og så tenker du over hva du spiser framover. 

Har du noe tips? Kuttet ut det usunne for et par uker siden for jeg er ikke så kvalm lenger.. 😊 Spiser tre måltider om dagen, bruker lettprodukter (typ ekstra lett melk, lett Philadelphia og lettrømme, ikke brus) og grove kornprodukter. Eneste sukker er i kveldsteen. Jeg spiser noen ganger frukt og nøtter, og det er jo sukker i frukt og kcal i nøtter, burde ejg droppe det? 

Skrevet

Vet du, selvfølgelig skal du spise sunt og trene lett om du orker. Men jeg tror kanskje det viktigste akkurat nå er å skifte fokus. Kroppen din jobber med å bygge et helt nytt, lite menneske - og den kommer til å forandre seg. Det er meningen at en del av gravidkiloene man går opp er fett, kroppen lagrer energi til amming. Dette er hormonstyrt, det er ikke så mye å gjøre med. Skjønner at det kan være vanskelig at kroppen forandrer seg - men i stedet for å tenke at lårene dine er ekle, tenk på det som matpakka til baby, tenk på hvor sprøtt det er at kroppen lager en ny person, og la den få litt fred til det uten å shame den for hvordan den ser ut. Og vær snill mot den - som absolutt betyr gå turer og tren det du har energi til, og spis sunn og næringsrik mat. Gratulerer med graviditeten! 

Anonymkode: ef4f5...56d

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet du, selvfølgelig skal du spise sunt og trene lett om du orker. Men jeg tror kanskje det viktigste akkurat nå er å skifte fokus. Kroppen din jobber med å bygge et helt nytt, lite menneske - og den kommer til å forandre seg. Det er meningen at en del av gravidkiloene man går opp er fett, kroppen lagrer energi til amming. Dette er hormonstyrt, det er ikke så mye å gjøre med. Skjønner at det kan være vanskelig at kroppen forandrer seg - men i stedet for å tenke at lårene dine er ekle, tenk på det som matpakka til baby, tenk på hvor sprøtt det er at kroppen lager en ny person, og la den få litt fred til det uten å shame den for hvordan den ser ut. Og vær snill mot den - som absolutt betyr gå turer og tren det du har energi til, og spis sunn og næringsrik mat. Gratulerer med graviditeten! 

Anonymkode: ef4f5...56d

❤️❤️❤️ Du har rett, forrige gang klarte jeg å overse det, la det gå sin gang, og ut kom ei sunn og frisk jente som fikk nok av morsmelk. Det bør være fokuset nå også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...