Gå til innhold

Invalidiserende bekkenløsning i forrige svangerskap - gravid igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

I mitt forrige svangerskap fikk jeg kraftig bekkenløsning og endte opp i rullestol rundt uke 24. Nå er jeg gravid igjen, kun i uke 4, men bekkenløsningen var første graviditetstegn 🙈 Er livredd for at det skal bli like ille igjen. Nå har jeg en jente på 1.5 som må følges opp og jeg vet at forrige svangerskap var veldig tungt for mannen siden jeg ikke klarte noenting 😕 Jobber i barnehage, noe som heller ikke hjelper situasjonen. 

Jeg skal til legen om en uke og jeg skal ta kontakt med en klinikk som er god på bekken plager 👍 

Men er det noen som har erfaringer med invalidiserende bekkenløsning og hvordan gikk det i svangerskap nr 2? Har noen fått bekkenløsning så tidlig før? Setter veldig pris på tips og råd 😊

Anonymkode: 14d4b...309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det som deg i forrige svangerskap. Rullestol fra uke 26. Kjente denne gang at jeg var gravid ved at bekkenet begynte å verke. 

Jeg er nå 9 mnd på vei med termin rett rundt hjørnet. Har brukt rullestol for å skåne bekkenet 1 gang på kjøpesenter, og på sykehuset for å slippe å gå langt. Det har vært smertefullt og begrenser meg VELDIG, men ikke like mye som første gang. Jeg løfter ikke 2åringen, gjør minimalt husarbeid, og kjenner mine begrensninger —dette har vært nøkkelen til at det har gått så fint. Mye hjelp og støtte rundt oss! Jeg er gangfør i mitt eget hjem. Det et stor forskjell fra sist!

jeg håper det kan bli et bedre svangerskap for deg denne gang. Start behandling tidlig, IKKE la deg overbehandles(jeg ble knekt av kiropraktor to ganger i uken sist..)

lykke til, og klem fra meg!

Skrevet
27 minutter siden, Spai said:

Jeg hadde det som deg i forrige svangerskap. Rullestol fra uke 26. Kjente denne gang at jeg var gravid ved at bekkenet begynte å verke. 

Jeg er nå 9 mnd på vei med termin rett rundt hjørnet. Har brukt rullestol for å skåne bekkenet 1 gang på kjøpesenter, og på sykehuset for å slippe å gå langt. Det har vært smertefullt og begrenser meg VELDIG, men ikke like mye som første gang. Jeg løfter ikke 2åringen, gjør minimalt husarbeid, og kjenner mine begrensninger —dette har vært nøkkelen til at det har gått så fint. Mye hjelp og støtte rundt oss! Jeg er gangfør i mitt eget hjem. Det et stor forskjell fra sist!

jeg håper det kan bli et bedre svangerskap for deg denne gang. Start behandling tidlig, IKKE la deg overbehandles(jeg ble knekt av kiropraktor to ganger i uken sist..)

lykke til, og klem fra meg!

Takk for svar 🙂 

Det er betryggende å høre at det gikk bedre for deg denne gangen 😊 men hva gjorde du angående jobb? Jeg kjenner jo at eg er helt gåen i bekkenet hver ettermiddag og må ligge resten av dagen. Er så redd for at legen ikke tar det alvorlig og mener at eg skal jobbe fullt, når eg egentlig tenker at full sykemelding er smartest 😅

Masse lykke til med fødsel 🥳

Skrevet
23 minutter siden, Sisssi skrev:

Takk for svar 🙂 

Det er betryggende å høre at det gikk bedre for deg denne gangen 😊 men hva gjorde du angående jobb? Jeg kjenner jo at eg er helt gåen i bekkenet hver ettermiddag og må ligge resten av dagen. Er så redd for at legen ikke tar det alvorlig og mener at eg skal jobbe fullt, når eg egentlig tenker at full sykemelding er smartest 😅

Masse lykke til med fødsel 🥳

Vel. Jeg hadde endel andre plager. Bla. Hyperemesis, så jeg lå innlagt på sykehus store deler og var sykemeldt fra uke 7. Men der var altså ikke bekkenet som var hovedsynderen her! når det er sagt hadde det ikke gått å jobbe med bekkenet heller. Da hadde det ikke vært mer igjen å hente til verken meg selv, eller barnet. Jobbe skal vi gjøre hele livet, og det er ingen som takker oss for at vi sliter oss ut og presser oss for langt. 
hilsen hun som tar er Paracet og går på jobb selv om hun har feber.

Ta deg en prat med legen!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...