Gå til innhold

Østfoldbyene, hvilken by er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener du?

Moss ligger nærmere Oslo

Fredrikstad har gamlebyen

Sarpsborg har et eliteserielag

Halden har Fredriksten festning 

Askim har ??

Hva er dine tanker om bomiljø, klima, arkitektur?

Er Sarpsborg varmere enn Fredrikstad siden det ligger litt inn i landet? 

Anonymkode: f26e3...885

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Sarpsborg, Halden og i Askim er det mye dårlig miljø og ekstremt mye narkotika. Moss ligger ikke så langt etter, men Fredrikstad er det større, så lettere å velge et bedre miljø, og få avstand. Halden er uten tvil penest ang arkitektur og beliggenhet, men som sagt, ganske tungt rusmiljø i en liten by. 

Anonymkode: 1c2b6...7b4

Skrevet

Fredrikstad UTEN TVIL. Hilsen Oslo boer.

Anonymkode: 3116c...647

Skrevet

Jeg har bodd i Sarpsborg og Fredrikstad, er ikke fra Østfold opprinnelig. Trivdes begge steder, men best i Sarpsborg. Jeg har store barn og har ikke merket noe til et rusmiljø. Så det kommer nok an på hvem man er sammen med, som det gjør alle steder man bor. Jeg kommer opprinnelig fra et lite sted og der også hører man at det er mye rus, men jeg (som også var tenåring der) merket aldri noe til det. 

Jeg jobber nå i Halden. Det er et veldig pent sted og bor du på riktig sted i byen så tror jeg nok man trives veldig godt. Nå jobber jeg med de som sliter så jeg ser mye av den siden, det tviler jeg på at de fleste Haldensere gjør. 

For mange år siden jobbet jeg i Moss, likte aldri byen. Men det kan jo ha forandret seg, er som sagt mange år siden.

Anonymkode: 97a52...cc2

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg er selv oppvokst i Halden, og syns det var helt fantastisk som barn og ungdom. Men så var jeg ferdig studert og skulle få meg jobb, og var jeg nødt til å flytte til Oslo.

Det som er bra med Halden er at det er bra skoler for barn, billige, men bra boliger (sammenlignet med byer nærmere Oslo), det bygges mye nytt. Man har veldig mye skog og turområder rett i nærheten, og man har Festningen hvor det ofte skjer ting. Som barn syns jeg det var fantastisk at jeg alltid kunne gå eller sykle, og slippe å være avhengig av buss eller bil.

Noe som er kjedelig med Halden er at næringsdriften ikke går så bra. Gågata i byen blir mer og mer tom, og alt flyttes til sentere.

Endret av RosaSokk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...