AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg er så LEI, konstant sliten og orker absolutt ingenting etter at barna er i seng om kvelden. Det tar aldri slutt med gjøremål og ALT omhandler barna/huset/familielivet. For et liv jeg har valgt for meg selv, jeg er drittlei. Sånn, måtte få det ut før jeg går og smører matpakker, forbereder middag til i morgen, pakker sekker, henger opp klær, rydder litt for deretter og stupe i seng. Og gjør alt på nytt i morgen, etter den betalte 8-16 jobben. Jeg føler virkelig at dette livet til tider tar fra meg all livsgnist. Hva gjøre dere andre for og ikke bli drittlei? TS Anonymkode: aa57a...aa9 9 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 18. august 2020 Vi bruker kondom. Anonymkode: 03308...d11 57
SoWhat? Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Kan ikke ungene smøre matpakker selv? Og pakke sekker? Du trenger vel ikke gjøre alt alene? 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Føler med deg! Det som redda meg var, tro det eller ei, samlivsbrudd og på sikt 50/50-fordeling. Anonymkode: 1d611...8bc 5
milli123 Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 I feel you. Eneste ideen er å jobbe mindre hvis man har råd til det, for å få litt egentid jevnlig.
Gjest Chroma Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 De dagene jeg har slike tanker prøver jeg å snu på det og tenke hvor ensomt/stille livet hadde vært uten barna mine. Alle foreldre blir slitne og lei og ønsker mer tid for seg selv, har du noen som kan avlaste litt i helger i det minste?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bruker kondom. Anonymkode: 03308...d11 Det er jo litt seint nå da, ellers takk for tips! 🤣🤣 Barna var planlagt og ønsket de altså, men jeg blir drit sliten og lei til tider. TS Anonymkode: aa57a...aa9 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Kan ikke ungene smøre matpakker selv? Og pakke sekker? Du trenger vel ikke gjøre alt alene? Ts her. Jo det kan de sikkert altså, bare at det er mer slitsomt å mase på dem om dette enn å gjøre det selv... Anonymkode: aa57a...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så LEI, konstant sliten og orker absolutt ingenting etter at barna er i seng om kvelden. Det tar aldri slutt med gjøremål og ALT omhandler barna/huset/familielivet. For et liv jeg har valgt for meg selv, jeg er drittlei. Sånn, måtte få det ut før jeg går og smører matpakker, forbereder middag til i morgen, pakker sekker, henger opp klær, rydder litt for deretter og stupe i seng. Og gjør alt på nytt i morgen, etter den betalte 8-16 jobben. Jeg føler virkelig at dette livet til tider tar fra meg all livsgnist. Hva gjøre dere andre for og ikke bli drittlei? TS Anonymkode: aa57a...aa9 Må bare si meg enig!! Evig hamsterhjul. Barna er i seng, matboksene laget og nå har jeg en kort pause før det er klesvask og husarbeid.. Er dritt lei, har ingen løsning. Men masse medfølelse. Håper noen har noen gode råd Anonymkode: e91f5...d51 1
FantasDick Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Er du alene med ungene? Hvis ikke, hva med å fordele oppgavene litt mer mellom dere? Forstår deg godt ellers. Vi blir nok alle slitne og møkk lei innimellom. 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Føler med deg! Det som redda meg var, tro det eller ei, samlivsbrudd og på sikt 50/50-fordeling. Anonymkode: 1d611...8bc Det kan jeg faktisk forstå. Det fremstår som himmelrike å ha fri annenhver uke. Det kunne jeg ratt blitt lykkelig av, på en måte. Men jeg vil beholde mannen da ☺️❤️ Uansett fint å høre at du har fått det bra ❤️ TS Anonymkode: aa57a...aa9 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 Hva gjør mannen din? Anonymkode: 9b590...b80
SoWhat? Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jo det kan de sikkert altså, bare at det er mer slitsomt å mase på dem om dette enn å gjøre det selv... Anonymkode: aa57a...aa9 Jeg tenkte det var grunnen 🙂 men du skulle funnet et metode hvor de gjorde det uten å måtte bli mast på. Det er ikke riktig at du skal slite deg ut. Men kanskje andre foreldre har gode råd. 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 9 minutter siden, milli123 skrev: I feel you. Eneste ideen er å jobbe mindre hvis man har råd til det, for å få litt egentid jevnlig. Det har jeg faktisk gjort i perioder, uten å merke stor forskjell dessverre. Hadde ikke råd til å gå ned til mer enn 80% da, og synes det ble veldig dyrt for den ene fridagen som ikke hjalp all verden... ts Anonymkode: aa57a...aa9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva gjør mannen din? Anonymkode: 9b590...b80 Han gjør like mye som meg, ellers hadde jeg kjapt skilt meg gitt. Ingen av oss sitter og ser på at den andre jobber. Det er nok til oss begge to 🙈 TS Anonymkode: aa57a...aa9 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jo det kan de sikkert altså, bare at det er mer slitsomt å mase på dem om dette enn å gjøre det selv... Anonymkode: aa57a...aa9 Det er jo bare i starten til de har lært å gjøre det på automatikk. Finn deg en uke eller to i fremtiden der du alt nå bestemmer deg for at barna skal lære dette. Det blir skikkelig dritt de ukene, men mindre arbeid på deg senere. Anonymkode: 898ce...cd8 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 10 minutter siden, Chroma skrev: De dagene jeg har slike tanker prøver jeg å snu på det og tenke hvor ensomt/stille livet hadde vært uten barna mine. Alle foreldre blir slitne og lei og ønsker mer tid for seg selv, har du noen som kan avlaste litt i helger i det minste? Det har jeg også prøvd, syns det virker som et luksus liv 🤣 Neida, jeg er virkelig glad i de altså. Men alt som følger med dem kveler meg og sliter meg ut. Har barnepass en natt kanskje hver andre måned. Hadde trengt det annenhver uke kjenner det ut som 🙈 Har besteforeldre i nærheten som er sånn middels interessert; dvs alltid vi som må ta initiativ til kontakt og spørre om barnevakt. Nyter det når vi har det. TS Anonymkode: aa57a...aa9 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må bare si meg enig!! Evig hamsterhjul. Barna er i seng, matboksene laget og nå har jeg en kort pause før det er klesvask og husarbeid.. Er dritt lei, har ingen løsning. Men masse medfølelse. Håper noen har noen gode råd Anonymkode: e91f5...d51 Takk for sympati, og det samme tilbake! Det er til å bli sprø av til tider. Gleder meg til de flytter ut 🙈 TS Anonymkode: aa57a...aa9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Åh, jeg kjenner godt den følelsen! Har 3 unger, den eldste i 3. Klasse, en 3 åring og en baby. I blant har jeg hatt lyst til å SPY av husvask, rydding, rot og den evige rutinen. Mannen min hjelper til så godt han kan, men jeg liker dessverre å gjøre enkelte ting på «min måte», ellers finner jeg aldri det vi trenger når vi trenger det 😂 Så det er litt min feil også 🤷🏼♀️ Jeg har egentlig ingen gode løsninger til deg, men jeg selv har forsøkt å gjøre rutinene litt mer lystbetont. I helgene tar jeg kanskje et glass vin til bretting av klær, har en venninne på øret (øreplugger) mens jeg rydder/vasker og resten av tiden sluker jeg TIMESVIS med podkaster. Personlig foretrekker jeg både truecrime og skrekk, det står i fin kontrast til livet mitt 😂 «Hos Peder» er fin de dagene jeg er litt nedfor eller ekstra sliten. Når jeg/vi endelig er ferdig for kvelden, pleier jeg og mannen min enten sitte rundt kjøkkenbordet og snakke om livet, ønsker for fremtiden, morsomme ting som har skjedd, planlegger - mens vi ler litt av hvor ufattelig selvutslettende det er å ha barn. Men vi har valgt det selv, og vi elsker så klart å være sammen med barna våre - det er jo ALT DET ANDRE som er slitsomt! Og ja. Kjøpte meg en robotstøvsuger som OGSÅ VASKER gulv, og det har virkelig gjort underverker for min motivasjon altså! Da blir det ryddig i samme sleng. Må nevne at jeg slapper mest av i et ryddig/rent hus 😅 Men det aller beste jeg har gjort for meg selv, er i de periodene jeg er som mest sliten, trist, møkkalei - da har jeg senket standarden og bare gjort det som har vært HELT nødvendig, og INGENTING annet. Sett en god serie eller lagt meg tidlig eller ligget med mannen min isteden 😂 Anonymkode: 55b84...348 12
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 11 minutter siden, FantasDick skrev: Er du alene med ungene? Hvis ikke, hva med å fordele oppgavene litt mer mellom dere? Forstår deg godt ellers. Vi blir nok alle slitne og møkk lei innimellom. Ts her. Takk for innspill. Føler vi har en grei fordeling, vi er flinke til å hjelpe hverandre. Men det er så MYE å gjøre hele tiden, jeg blir helt svett! Alltid noe som må fikses eller en unge som trenger noe.. føler vi bare løper rundt her hele tida. Anonymkode: aa57a...aa9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå