Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg har meld meg på NKI medisinsk sekretær. Studiene begynner 1 September. Har bakgrunn som ortopediteknikker og jobbet nå i 6 år som autorisert helsefagarbeider. Lurer på om noen har tatt samme studie hos NKI ? Var det veldig vanskelig å få jobb etter studie?
Mvh Klaudia

Spoiler
Spoiler

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke bare vanskelig. Det er så godt som umulig. Jeg har en bachelor innen helse og er autorisert helsesekretær i tillegg. Får ikke jobb. 

Anonymkode: 2fbbf...ab4

• Liker 2
Skrevet

Medisinsk sekretær er bare tull

Anonymkode: 059c6...e07

• Liker 2
Skrevet

Er det det samme som lege sekretær ?

Anonymkode: 61c0e...eb2

• Liker 1
Skrevet

En venninne av meg tok medisinsk sekretær rett etter VGs. Fikk et 100% vikariat nesten med en gang, og etter et halvt år fikk hun fast 100% stilling

Anonymkode: 7bd16...a58

• Liker 1
Skrevet

Det er en tulleutdanning. Helt håpløst å få jobb. Du stiller bakerst i køen etter de som har autorisasjon som helsesekretær og det er vanskelig nok for dem å få seg en jobb. Jeg tok denne utdanningen for snart 20 år siden, etter flere år uten å klare å få en jobb som dette (tok andre ufaglærte jobber selvfølgelig) så utdannet jeg meg til sykepleier. 

Anonymkode: aa179...4e0

• Liker 1
Skrevet

Jaja, vi får se hvordan det skal gå. Har jo 100% stilling nå, så haster ikke med å finne jobb. Men syntes bare det ville vært fint med å slippe å jobbe turnus 😅 

Skrevet

Enig i at Medisinsk sekretær er en tulleutdannelse, du får ikke jobb som helsesekretær med den utdannelsen. Hvis det er det som er målet er det like greit å ta helsesekretærutdannelsen, og tilogmed da er jobbmarkedet snevert.

Anonymkode: 9ea1e...234

Skrevet
3 timer siden, Klaudia123 skrev:

Jaja, vi får se hvordan det skal gå. Har jo 100% stilling nå, så haster ikke med å finne jobb. Men syntes bare det ville vært fint med å slippe å jobbe turnus 😅 

Mange medisinske sekretærer jobber turnus, hvertfall kveld, dag, helg. 
Mange medisinske sekretærer blir etterhvert byttet mer og mer ut med datamaskiner. Derfor er det få jobber ute, noen er det selvsagt enda, men det minker på jobbene. 

Anonymkode: c1b98...9a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...