AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Noen som har noen gode tips mot fluer? Vi har nettopp flyttet, og i det nye huset vårt er de veldig mange fluer. Tror det er fordi vegetasjonen utenfor tillater mye fluer. Noen som har noe tips for å bli kvitt de? Tenker på gode fluerfeller eller lignende. Ps. Vi har ikke mat stående fremme, søppel eller lignende. Anonymkode: b9090...5fa
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Noen som har noen gode tips mot fluer? Vi har nettopp flyttet, og i det nye huset vårt er de veldig mange fluer. Tror det er fordi vegetasjonen utenfor tillater mye fluer. Noen som har noe tips for å bli kvitt de? Tenker på gode fluerfeller eller lignende. Ps. Vi har ikke mat stående fremme, søppel eller lignende. Anonymkode: b9090...5fa Slå de med ei halvbløt fille. Aner ikke hvor mange jeg har klasket til her i huset. Ingen tips til å ikke få de inn i huset desverre. Anonymkode: 05e42...be4 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Det finnes elektrisk fluesmekker. Slå mot fluene med den og den dør på sekundet. Anonymkode: ea160...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Sjekk denne: https://www.jernia.no/hjem-og-hage/hage-og-uterom/ugress-og-skadedyr/insekt/max-smekker-insektssmekker-max-smekker-elektronisk/p/58018925?gclid=EAIaIQobChMIlsn206el6wIVsSB7Ch3e0QdXEAQYAiABEgLkTPD_BwE Anonymkode: ea160...4a2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Myggnetting som er tett på vinduene, da kan man ha åpne vinduer så mye man vil. Klasker de få som forviller seg inn via dører med en halvvåt fille som nevnt ovenfor, det er effektivt. Anonymkode: de97b...f50 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Små eller store? Mot små, sånne bananfluer, funker å,setter opp et glass med rødvin, edikk og olje (?), fordi de drukner. Anonymkode: 38b7d...07d 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Små eller store? Mot små, sånne bananfluer, funker å,setter opp et glass med rødvin, edikk og olje (?), fordi de drukner. Anonymkode: 38b7d...07d Hvordan har dere oppdratt bananfluene som drukner seg i denne blandingen? Mine gjør ikke det! Samme hvilken kombinasjon jeg bruker så finner jeg null bananfluelik! Jeg blir snart gal av dem, skal prøve fluepapir og se om det fungerer. Jeg vil heller ha vanlige store fluer som jeg lett kan klaske, de små bananflueherkene smutter unna hele tiden. Argh... Har en boks med insektsspray, kanskje jeg skal prøve den? Anonymkode: de97b...f50
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Små eller store? Mot små, sånne bananfluer, funker å,setter opp et glass med rødvin, edikk og olje (?), fordi de drukner. Anonymkode: 38b7d...07d Vi har begge deler 🙄 Takk for tips! Anonymkode: b9090...5fa
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Men er det noen som har testet noe de flyr inn i og dør? Jeg tenker som en slags boks der de flyr inn og f.eks får strøm? Irriterende fluer, de er overalt og må selvfølgelig svirre rundt meg. Hadde de bare oppført seg som normale insekter og andre dyr (les: holdt seg unna meg). Ts Anonymkode: b9090...5fa
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Er det bananfluer eller trips du er plaget med? Bananfluer synes jeg er enkelt å bli kvitt, men trips gjør meg gal! De er mindre enn bananfluene. Anonymkode: edc32...68f
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 Mot bananfluer har jeg en kopp med husholdningssaft og eddik. Plastfolie over med små hull i så de ikke kommer opp igjen. De dør lykkelige 😄 Vanlige fluer er det elektrisk smekker jeg tar dem med. Anonymkode: bb91f...fcc
tirben Skrevet 19. august 2020 #12 Skrevet 19. august 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men er det noen som har testet noe de flyr inn i og dør? Jeg tenker som en slags boks der de flyr inn og f.eks får strøm? Irriterende fluer, de er overalt og må selvfølgelig svirre rundt meg. Hadde de bare oppført seg som normale insekter og andre dyr (les: holdt seg unna meg). Ts Anonymkode: b9090...5fa Jeg har testet det. Virket ikke mot fluer, bare små insekter, som mygg, stankelbein etc. Har samme problemet som deg, bor på landet og har masse fluer! Helt grusomt! Har prøvd fluepapir, elektrisk lys, elektrisk fluesmekker, spray, men det eneste som "hjelper" er gammeldags fluesmekker.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #13 Skrevet 19. august 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har dere oppdratt bananfluene som drukner seg i denne blandingen? Mine gjør ikke det! Samme hvilken kombinasjon jeg bruker så finner jeg null bananfluelik! Jeg blir snart gal av dem, skal prøve fluepapir og se om det fungerer. Jeg vil heller ha vanlige store fluer som jeg lett kan klaske, de små bananflueherkene smutter unna hele tiden. Argh... Har en boks med insektsspray, kanskje jeg skal prøve den? Anonymkode: de97b...f50 Jeg gjør lignende som en over her, men jeg bruker eplesideredikk og vann med en dråpe zalo i en liten skål, så plastfolie med hull. Setter den der jeg observerer fluene, og neste gang jeg sjekker ligger de der og dupper.. Anonymkode: 62023...778
Rumle Skrevet 19. august 2020 #14 Skrevet 19. august 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gjør lignende som en over her, men jeg bruker eplesideredikk og vann med en dråpe zalo i en liten skål, så plastfolie med hull. Setter den der jeg observerer fluene, og neste gang jeg sjekker ligger de der og dupper.. Anonymkode: 62023...778 Hvilke mengder eplesidereddik/vann bruker du?
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #15 Skrevet 19. august 2020 Mot husfluer: tomatplanter i vinduene. Fluene skyr dem. Bananfluer: finn potta der de yngler og stikk masse knuste hvitløksbåter nedi. Anonymkode: 53962...87a
AnonymBruker Skrevet 20. august 2020 #16 Skrevet 20. august 2020 21 timer siden, Rumle skrev: Hvilke mengder eplesidereddik/vann bruker du? Tar det på slump, det er kanskje 3/4 vann og 1/4 eplesidereddik. Nok til at jeg kjenner lukta på nært hold, men ikke så mye at det er sjenerende. Anonymkode: 62023...778 1
Rumle Skrevet 20. august 2020 #17 Skrevet 20. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar det på slump, det er kanskje 3/4 vann og 1/4 eplesidereddik. Nok til at jeg kjenner lukta på nært hold, men ikke så mye at det er sjenerende. Anonymkode: 62023...778 Takk
AnonymBruker Skrevet 23. august 2020 #18 Skrevet 23. august 2020 https://www.felleskjopet.no/hjem-og-fritid/hage/skadedyrbekjempelse/insekter/andre-insekter/fluepose-3stk-42809330 Heng opp disse posene ute Anonymkode: a0f2e...cf0
Gjest LaptopPute Skrevet 23. august 2020 #19 Skrevet 23. august 2020 On 8/19/2020 at 3:33 PM, AnonymBruker said: Mot husfluer: tomatplanter i vinduene. Fluene skyr dem. Bananfluer: finn potta der de yngler og stikk masse knuste hvitløksbåter nedi. Anonymkode: 53962...87a Yngler de i blomsterpotter?
Helena_88 Skrevet 23. august 2020 #20 Skrevet 23. august 2020 På 18.8.2020 den 23.33, AnonymBruker skrev: Hvordan har dere oppdratt bananfluene som drukner seg i denne blandingen? Mine gjør ikke det! Samme hvilken kombinasjon jeg bruker så finner jeg null bananfluelik! Jeg blir snart gal av dem, skal prøve fluepapir og se om det fungerer. Jeg vil heller ha vanlige store fluer som jeg lett kan klaske, de små bananflueherkene smutter unna hele tiden. Argh... Har en boks med insektsspray, kanskje jeg skal prøve den? Anonymkode: de97b...f50 Fyll ei sprayflaske med vann, evt en rengjøringsspray du har hjemme og ta dem med.. Da ramler dem rett i gulvet, og mos de.. Det driver jeg med om dagen 🥵 irriterende, fant en inni plastposen med et helt nytt brød 👿
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå