AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Andre som synes det er kjedelig? Greit nok å få nødvendig informasjon, men synes det går med mye tid til unødvendighet. Sitte og diskutere leggetider, hva man skal ha med i matpakken etc! Gjesp!! Anonymkode: 21c8c...50e 7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Tenker man er litt skadet om man synes det er gøy. Anonymkode: 0d048...43c 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker man er litt skadet om man synes det er gøy. Anonymkode: 0d048...43c Haha, enig! Men skjønner ikke at folk på død og liv skal ta opp masse temaer som leggetider, matbokser etc. Kan ikke folk bare gjøre som de vil? Anonymkode: 21c8c...50e 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Nei, jeg syns ikke det er kjedelig. Det er en del av å følge opp barna. Det er viktig å bli kjent med de andre barnas foreldre og det er kjekt å utveksle erfaringer. Joda, alle kan jo gjøre som de vil, men åpenbart fungerer det ofte svært dårlig. Anonymkode: bd06f...81e 9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Altså, hvis folk skulle få gjøre som de ville med barna sine i alle tilfeller hadde det jo ikke vært noe behov for barnevernet... Det er ikke alle som skjønner at nugatti på loff ikke er så bra, men er enig i at det er kjedelig tema på foreldremøte. Ta det heller med de det gjelder, syns de fleste har fine og sunne matpakker idag. (Jobber i barnehage) De siste foreldremøtene jeg har hatt så har vi brukt kahoot og lagt opp til diskusjoner blant foreldrene. Mye mer nyttig og interessant enn om vi bare skal stå der og ramse opp kjedelige ting de vet. Anonymkode: d1b78...dfb 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvis folk skulle få gjøre som de ville med barna sine i alle tilfeller hadde det jo ikke vært noe behov for barnevernet... Det er ikke alle som skjønner at nugatti på loff ikke er så bra, men er enig i at det er kjedelig tema på foreldremøte. Ta det heller med de det gjelder, syns de fleste har fine og sunne matpakker idag. (Jobber i barnehage) De siste foreldremøtene jeg har hatt så har vi brukt kahoot og lagt opp til diskusjoner blant foreldrene. Mye mer nyttig og interessant enn om vi bare skal stå der og ramse opp kjedelige ting de vet. Anonymkode: d1b78...dfb Fint at det er et barnevern som tar seg av de sakene de gjør, men leggetider og matbokser er ikke barnevern mat (i de fleste tilfeller i alle fall). Anonymkode: 21c8c...50e 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg syns ikke det er kjedelig. Det er en del av å følge opp barna. Det er viktig å bli kjent med de andre barnas foreldre og det er kjekt å utveksle erfaringer. Joda, alle kan jo gjøre som de vil, men åpenbart fungerer det ofte svært dårlig. Anonymkode: bd06f...81e Jeg stiller opp, og følger opp. Men skjønner ikke hvorfor folk skal hale ut tiden med å diskutere hva som er lov i matboksen og når barna skal legge seg. Jeg bestemmer når mitt barn skal lege seg. Ferdig diskutert. Jeg bestemmer også hva jeg sender med i matboksen Anonymkode: 21c8c...50e 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Er det noe jeg blir provosert av så er det foreldremøter. Anonymkode: e268b...f18 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 Leggetider? Virkelig?? Hvordan i alle dager er det ok at dette blir presset nedover ørene på foreldre? Det er det minst innbydende i hele verden å bli forelder, når man tenker på at hvis man ikke gjør alt etter "boka" så blir man stemplet som totalt uansvarlig. Anonymkode: 6e1aa...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Burde vært en positiv arena med nyttig informasjon, men opplever det som bortkastet tid. Den lille nyttige informasjonen de gir kunne de like gjerne det ut i postpermen eller lagt inn på hjemmesiden. Så har du den tragiske deler der noen skal tvinges til å være klassekontakter (-som ikke er lovpålagt, men noe skolen sterkt ønsker!) Klassekontaktene skal ordne til rette for tvangssosialisering og skaffe julegave og sommergave til læreren. Noen plasser er det forventet at klassekontaktene arrangerer en tur som avslutning på skoleåret. Anonymkode: fc28d...27a 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint at det er et barnevern som tar seg av de sakene de gjør, men leggetider og matbokser er ikke barnevern mat (i de fleste tilfeller i alle fall). Anonymkode: 21c8c...50e Nei det mente jeg ikke heller, det var mer rettet mot kommentaren din om at alle må få gjøre som de vil med sine barn 😉 Anonymkode: d1b78...dfb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 Jeg synes det var bra! Viktige problemstillinger som ble diskutert. Eks bursdagsordninger, spilletider, aldersgrenser på spill. Å være foreldre er krevende til tider. Det er derfor slik jeg ser det, veldig bra hjelp om mange foreldre har felles regler. Dersom 5 venner får spille mye, eller spill med høy aldersgrense, så vil jo mine kamper bli tyngre...mer diskusjon og argumentasjon. Derfor synes jeg det er fint å diskutere slikt😁 Anonymkode: 2bf24...21d
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 Dritkkedelig Anonymkode: 24389...596
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Jeg er lærer, uten barn da.. Men min erfaring er at mange foreldre ønsker at vi skal ta opp ting som matpakke, skjermtid og leggetid på foreldremøte, for å kunne møte den "men alle andre får lov" på en god måte. Da kan de si at dette har blitt diskutert på foreldremøte og vi er enig om.. Jeg syntes forøvrig foreldremøter er ganske kjedelig selv, men de er nødvendig. Anonymkode: 2e396...b6b 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det mente jeg ikke heller, det var mer rettet mot kommentaren din om at alle må få gjøre som de vil med sine barn 😉 Anonymkode: d1b78...dfb Takk for oppklaringen! Tror likevel du kanskje skjønte hva jeg mente. Ikke bokstavlig gjøre hva man vil, men bestemme f eks leggetiden og innholdet i matboksen selv Anonymkode: 21c8c...50e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer, uten barn da.. Men min erfaring er at mange foreldre ønsker at vi skal ta opp ting som matpakke, skjermtid og leggetid på foreldremøte, for å kunne møte den "men alle andre får lov" på en god måte. Da kan de si at dette har blitt diskutert på foreldremøte og vi er enig om.. Jeg syntes forøvrig foreldremøter er ganske kjedelig selv, men de er nødvendig. Anonymkode: 2e396...b6b Forstår intensjonen. Samtidig gidder jeg ikke å følge felles regler som jeg ikke har tro på.. Anonymkode: 21c8c...50e
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fint at det er et barnevern som tar seg av de sakene de gjør, men leggetider og matbokser er ikke barnevern mat (i de fleste tilfeller i alle fall). Anonymkode: 21c8c...50e Blir jo det hvis barna kun får loff med nugatti og lignende til måltidene. Anonymkode: 220e1...022
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 Det som irriterer meg er at det alltid er ei mor eller to som skal spørre masse spørsmål. Jeg har reist meg og er i ferd med å ta på jakken, så skal disse damene absolutt spørre nok et spørsmål. Av typen "Ole Martin" blir så redd av å se supernytt i lunchpausen, kan dere slutte med det bla bla. Ellers blir det mange ord og lite info. Jeg kunne holdt møtet på 5 minutter og likevel fått sagt alt. Men, sånn er det nå bare. Har man satt unger til verden må man nesten følge dem opp. Anonymkode: da556...fe0 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for oppklaringen! Tror likevel du kanskje skjønte hva jeg mente. Ikke bokstavlig gjøre hva man vil, men bestemme f eks leggetiden og innholdet i matboksen selv Anonymkode: 21c8c...50e Jada, jeg skjønte hva du egentlig mente altså😊 Var bare et tåpelig svar fra meg 😅 Anonymkode: d1b78...dfb
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 Jeg har ikke så mange år på meg som forelder enda, men har fremdeles litt den der "jeg skal på foreldremøte"=herregud jeg er voksen jo!!! 😅 Ofte er temaene det er lagt opp til relevante, men dessverre synes jeg det virker som de har et tidsrom de er pliktet til å "fylle"...mye av det som blir sagt blir sagt med unødvendig mange ord. Mulig andre foreldre trenger å få inn ting med t-skje, ikke vet jeg🤔 Anonymkode: 41494...0b9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå