Gå til innhold

Rafto klinikken i Bergen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde ikke brukt dem. Samarbeidspartnerene deres er skikkelig useriøse.

Anonymkode: 505f1...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er litt skeptisk. Hvilke samarbeidspartnere tenker du på? Noen spesifikke? 

Anonymkode: c878f...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der for stoffskifteproblemer og overgangsplager fordi det var mange mnd til jeg hadde time hos offentlig endokrinolog for oppfølging.

Må si jeg ble betenkt allerede i det jeg så at det stod «Lege og Homeopat» på dørskiltet - i min bok så er de to retningene litt motstridende.

Kort fortalt, jeg opplevde det som useriøst og veldig alternativt. Nå er dette noen år siden så jeg husker ikke detaljene, men kroppen ble i alle fall scannet via en maskin på fotsålene. Det var ikke InBody (som måler fettprosent, muskelmasse etc), men en som målte utroooolig mye mer enn det.

Legen ga meg ny stoffskiftemedisin (nytt merke, naturlig Thyroxin) og skiftet meg fra syntetiske hormoner til «naturlig» østrogen og en progesteronkrem. Det tok under en uke så var ALLE overgangsplagene mine tilbake. Jeg fikk beskjed om å holde ut litt og at naturlig progesteron var mye bedre enn syntetisk, men det var det ikke for meg.

I tillegg tok han en haug med blodprøver for å avdekke om jeg blant annet hadde for mye kvikksølv og diverse i blodet (jeg har ikke amalgamfyllinger, men kvikksølv kunne visst komme fra alt mulig). Jeg måtte også ta noen spyttprøver og levere døgnurin inn til testing, husker ikke hva det var for.

Alt i alt en dårlig og dyr erfaring som bare ga meg ekstra problemer. Fikk heldigvis mast meg til en hastetime hos endokrinologen og byttet til både stoffskiftemedisiner og hormoner som fungerte.

Vet at mange skryter av Raftoklinikken, men for meg virket det useriøst og for alternativt 

Anonymkode: 5822f...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 måneder senere...

Dette var veldig interessant lesning! Jeg har søkt opp "funksjonell medisin Bergen", og denne "helhetsklinikken" var det eneste treffet jeg fikk. Men det som fortelles her gjør meg selvsagt skeptisk. Usikker på om jeg vil betale over to tusen kroner for en konsultasjon, og i tillegg betale for en mengde prøver som fastlegen gjør gratis ...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk, nå sparte jeg masse penger. Vurderte klinikken fordi det er nesten umulig å få skikkelig hjelp med stoffskifteproblemer her jeg bor. Ser at jeg like godt kan bestille time hos min kollegas tidligere fastlege som anbefalte noen franske urter mot lavt stoffskifte, og foreslo at min kollega skulle kontakte en sjaman (som denne «legen» tilfeldigvis kjente) hvis urtene ikke virket...

Anonymkode: b42e4...98b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.1.2021 den 21.48):

Takk, nå sparte jeg masse penger. Vurderte klinikken fordi det er nesten umulig å få skikkelig hjelp med stoffskifteproblemer her jeg bor. Ser at jeg like godt kan bestille time hos min kollegas tidligere fastlege som anbefalte noen franske urter mot lavt stoffskifte, og foreslo at min kollega skulle kontakte en sjaman (som denne «legen» tilfeldigvis kjente) hvis urtene ikke virket...

Anonymkode: b42e4...98b

Var det Dureken?🫣

Anonymkode: 56e12...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...