Gå til innhold

Ønsker ikke å treffes på "date"..

Gjest Vandreren

Anbefalte innlegg

Gjest Vandreren

Jeg og en annen jente har truffet hverandre noen ganger. Allikevel så har det aldri blitt det helt store...

Traff henne i forgårs og i alkoholens rus fikk jeg henne litt til å snakke. Det kom selvfølgelig frem at hun ikke direkte ville treffe meg på noe date - aktig - det blir altfor stivt følte hun. Ikke gå ut sammen for å spise noe eller andre stive ting...

Hvilke aktiviteter bør jeg foreslå som jeg og denne jenten kan gå ut på sammen? Når hun føler at treff som innebærer noe å spise sammen, middag, blir for stivt... håper dere har mange gode forslag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Date-aktig ja. Da er kino, bowling, middag, kafè tur osv utelukket.

Møtes dritfulle ute på byen, det er jo ganske uformelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vandreren

Jeg er dritt-lei av å møte henne full... :)

Vil møte henne edru og ha en lengre og god samtale liksom... finne ut om vi har en kjemi... ingen vits å kaste bort "forelskelsen" jeg har i henne hvis vi ikke passer... deilig å isåfall finne ut det...

Noen andre gode tips? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerert

Jeg skulle foreslå å gå tur slik som Violetta skriver. Og ta med hunden dersom en av dere har det.

Viss det er ei jente du kjenner litt kan dere leie film og se den hjemme hos en av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får det ikke mer uformelt enn å bare møtes og tråkke rundt i byen for å prate.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman
Du får det ikke mer uformelt enn å bare møtes og tråkke rundt i byen for å prate.. ;)

jepp :Nikke:

Jeg er også sånn som hater sånne stive formelle date-ting.

Men og treffes i byen for så å rusle rundt å prate, kanskje sette seg ned i en park, eller gå å ta en kaffe, ville jeg syntes hadde vært helt supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
jepp :Nikke:

Jeg er også sånn som hater sånne stive formelle date-ting.

Men og treffes i byen for så å rusle rundt å prate, kanskje sette seg ned i en park, eller gå å ta en kaffe, ville jeg syntes hadde vært helt supert.

He he... jeg synes selv DET blir litt too much. For da er det så tydelig at det å rusle rundt i byen er et skalkesjul for en date, og det blir omtrent like ekkelt/stivt. Man må liksom late som om alt er helt vanlig og at man "tilfeldigvis" har møttes i byen, og ikke at møtet er et resultat av mye om og men og kompromisser.

Men jeg er nok ikke av de mest modne når det kommer til å takle kjærlighetslivet og det å bli kjent med nye menn voksent og rasjonelt... Og da er det stort sett bare fyllekvelder på byen som hjelper mot alle sperrene. :roll: håpløst tilfelle her i gården :)

Vi får håpe hun jenta det dreier seg om ikke ligner på meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Vel... siden temaet nå har vært oppe, vil det jo ligge i korta hva som er i dine tanker hvis dere finner på noe sammen, uansett hvor "uformelt" det gjøres. Du skriver hva hun sa hun IKKE ville, sa hun noe om at hun ville møte deg i det hele tatt? De gangene jeg har sagt det der, har det vært fordi jeg ikke har vært interessert nok - har jeg vært interessert, har jeg sagt hva jeg hadde lyst til; "kan vi ikke ta en kaffe?" hvis jeg synes middag har vært i overkant.

Så lenge hensikten er den samme; å bli bedre kjent, så kan du kalle det hva søren du vil uten at det hjelper det minste. Målet må være å finne ut om dere er interessert i hverandre, om hun gjengjelder din interesse spiller det mindre rolle hva dere gjør - og det samme gjelder om hun IKKE vil, da har du jo fått svaret, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vandreren

Godt svar, Rhoswen...

Mine tanker har flere ganger vært innom det faktum at hun ikke lenger er interessert - selvom det var hun som tok kontakt og var så inderlig tilstede i "begynnelsen"..

Vi har spist en bedre middag sammen og kost oss i samme seng. Ikke sex, men bare vært nær hverandre (påkledd skal være sagt).

Virket på meg som hun er litt interessert, men tilbakeholden... liksom... "..hvis det skal bli noe neste gang liksom så må det være uformelt... fordi hun blir stressa ved en date setting".

Tatt og klypt meg i rumpen på et utested for å markere at hun har kommet har hun også gjort... for ikke lenge siden. Danse har vi og gjort...

Må liksom bare finne ut hvor hun står...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Hmhm. Da gjelder det å finne på noe som ikke er arrangert på noen måte da... Noe du trenger hjelp til? Studerer du eller jobber du - trener dere - er det noe som helst slags felt dere kan samles om litt tilfeldig som er i en edru setting? Jeg vet ikke om replikken "moren min har bursdag, jeg trenger hjelp til å finne en presang" er noe mindre gjennomskuelig :ler: men et eller annet som gjør at praten går?

Ville det være lettere for henne å bli med hvis du skal ut med flere venner, slik at dere ikke er alene? Ikke tre vennepar og dere to, det blir jo en smule klamt... men et eller annet du gjør med venner som hun kan joine uten at det blir noe annet enn en "venninne som stikker innom"?

Jeg skjønner hva hun mener, er selv i en liten vegringsperiode. En middagsinvitasjon nå ville fått meg på randen, tror jeg, vedkommende ville bare sett hæla på meg... uten at det ville vært noe personlig i det hele tatt, det ville vært selv om jeg var kjempeinteressert. Spesielt da, kanskje.

Kanskje hun bare trenger tid. Hvis hun stadig viser at hun er litt "på", kan du jo la det være litt op til henne også. Hun må regne med å bidra litt hvis det skal bli noe da! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vandreren

Takk for dine ord...

Forstår ikke at du er nybegynner, heller kalle deg for supermedlem... :)

Traff jenten på trening så vi har noen felles interesser. Ble ikke så mye prat, men jeg fikk "blikket" hennes noen ganger følte jeg. Virker som hun er "der"... interessert, men tilbakeholden... kjedelig å ha det slik... når en vil vite hvor hun står...

Får forsøke etter beste å finne noe uformelt... må vel kanskje bli noe som innebærer flere av hennes venninner, men da også noen gutter... hmm...

Livet er (uheldigvis - av og til) ikke lett, selvom det er det som gjør det så inderlig verd å leve... ;)

Hvis du har mer godt å si meg blir jeg glad..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Hehe, helt nybegynner er jeg vel ikke ;) Og det er alltid "lett" å gi råd når en har litt avstand til ting. Jeg vet bare at dersom hun hadde vært meg, ville det vært ett av to alternativer. Enten hadde jeg ikke vært interessert nok, og signalene ville vært for å "sjekke markedsverdien" - sånn folk gjør når de er usikre på seg selv generelt. Eller (siden jeg nå er litt eldre og forhåpentligvis litt klokere) så ville jeg ønsket å ta ting veldig rolig. Hvis du ikke kjenner henne så godt, så vet du ikke om hva slags ting hun har opplevd tidligere.

I fjor vinter møtte jeg en som ble veldig forelsket i meg. Han er egentlig nokså min type på mange måter, vi klaffet på flere nivåer. Det endte ikke desto mindre med at han var såret og jeg var "drittsekken", enda jeg aldri mente det slik. Hvorfor? Fordi han var en ærlig og redelig fyr som på helt ærlig og redelig vis ble forelsket, og han drev ikke noe spill - han var like ærlig som jeg var; jeg sa i fra fra begynnelsen at jeg var redd (pga en del ting fra forrige forhold) og ikke visste hvor mye jeg var klar for.

Men følelsene hans utviklet seg fort, jeg kjente jo han hadde forventninger etter hvert, og jeg ble redd, redd for å bli såret selv, redd for å såre ham. Så jeg prøvde på et vis å bare "skli unna", selv om jeg nå vet at DET antagelig såret mye mer enn rene ord ville gjort.

I dag tenker jeg nok at med litt mer tålmodighet fra hans side og litt mer modenhet fra min side kanskje ville fått noe ut av det. Sånt får en jo aldri vite. Vi er venner, og liker hverandre veldig godt, "flørter" alltid litt når vi møtes, og vet hva som ligger der. Det bare ble ikke helt sånn. Av og til passer det bare ikke, av og til er det bare noe så banalt som at tid og sted faktisk er feil. Sier ikke at det gjelder dere, mener bare å si at der den ene trenger fortgang, kan den andre trenge tid. Følelser bør utvikle seg noenlunde i takt, ellers blir det feil på sikt uansett. Det kan godt være hun flørter med deg, og vil ha kontakt, men om hun ikke er moden nok til å face det i en situasjon på tomannshånd, må du se hva slags forhold du selv ønsker deg. Det skal jo stemme for deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller (siden jeg nå er litt eldre og forhåpentligvis litt klokere) så ville jeg ønsket å ta ting veldig rolig.

[...]

Sier ikke at det gjelder dere, mener bare å si at der den ene trenger fortgang, kan den andre trenge tid.

Han må gi inntrykk av at han har mange muligheter hos flere forskjellige jenter. Da begynner det å haste for henne med å bestemme seg. Flørt med flere mens hun ser. Overse henne litt. Da vil hun vanligvis ønske å få in oppmerksomhet, og da er det hun som tar initiativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen

Nope. Hun kan like gjerne tenke; "Akkurat - han driver på sånn med alle, det er ikke bare meg? Sånt gidder jeg ikke," og droppe hele fyren...

Ikke rart det blir kommunikasjonskræsj når dere lider av slike vrangsforestillinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg håper at setningen "he's just not that into you" skal redde meg fra å tolke ting ihjel, når det oftest er slik at hvis en person er interessert i en annen så går det lett å avtale ting, man kan spørre om hva som helst fra kafe, kino, telttur, fyllekalas, teater... og få et kjapt ja.

Hvis en person ER interessert mens den andre ikke har kommet helt dit ennå, er det også nesten dømt til å mislykkes. Den parten som ER interessert har så altfor lett til å sende sms og vise interesse på andre måter på et for tidlig stadie. Da føler den andre seg lett presset og viker unna, i stedet for å få utviklet følelsene som kanskje ligger latent.

Men kanskje jeg ser det litt for svart-hvitt, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv ville jeg valgt en god film på kino

- og så tatt det deretter...

Rusle en tur, og kanskje gått på en folksom kafe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper at setningen "he's just not that into you" skal redde meg fra å tolke ting ihjel, når det oftest er slik at hvis en person er interessert i en annen så går det lett å avtale ting, man kan spørre om hva som helst fra kafe, kino, telttur, fyllekalas, teater... og få et kjapt ja.

Hvis en person ER interessert mens den andre ikke har kommet helt dit ennå, er det også nesten dømt til å mislykkes. Den parten som ER interessert har så altfor lett til å sende sms og vise interesse på andre måter på et for tidlig stadie. Da føler den andre seg lett presset og viker unna, i stedet for å få utviklet følelsene som kanskje ligger latent.

Men kanskje jeg ser det litt for svart-hvitt, jeg vet ikke.

Det du skriver om ikke å stresse er veldig viktig. Slapp av og vær leken. Finn på noe uventet.

Kvinner har mange motstridende følelser hele tiden, så du må utløse/forsterke de følelsene som får henne til å tenke på deg/ha deg. Gi henne noe å gruble på, si noe med dobbel mening. Vær litt uoppnåeling. Som nevnt vil mennesker ha det vi ikke kan få. Vis at du er totalt likegyldig til hvorvidt noe skjer. Hun skal vite at dersom hun ikke viser seg interessant nok for deg, så finnes det andre kvinner.

Alle fortjener å være i et sunt forhold. Og dersom hun ikke vil gi deg det så fortjener hun ingen kontakt med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhoswen
Hun skal vite at dersom hun ikke viser seg interessant nok for deg, så finnes det andre kvinner.

Jah, dette er jo et FANTASTISK sjekketriks... "får jeg ikke deg, finnes det andre - du er ikke spesiell i så måte." Da kan det jo være det samme med hele fyren...

Her får du råd fra jenter og en gutt. Du må selvsagt velge selv hva du vil høre på, men som jente blir jeg nødt til å nevne at Valentino presenterer skivebom på skivebom når det gjelder hvordan det fungerer for meg og alle jentene jeg kjenner... bare så det er nevnt. For meg finnes det ikke tiltrekkende at en fyr tror han må vise seg med andre for å øke markedsverdien - det forteller meg at han er så usikker og umoden at han må bruke andre midler enn seg selv for å fange noens interesse. Utrolig lite tiltrekkende. Men det kommer sikkert an på hvilken aldersgruppe du opererer i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, dette er jo et FANTASTISK sjekketriks... "får jeg ikke deg, finnes det andre - du er ikke spesiell i så måte." Da kan det jo være det samme med hele fyren...

Her får du råd fra jenter og en gutt. Du må selvsagt velge selv hva du vil høre på, men som jente blir jeg nødt til å nevne at Valentino presenterer skivebom på skivebom når det gjelder hvordan det fungerer for meg og alle jentene jeg kjenner... bare så det er nevnt. For meg finnes det ikke tiltrekkende at en fyr tror han må vise seg med andre for å øke markedsverdien - det forteller meg at han er så usikker og umoden at han må bruke andre midler enn seg selv for å fange noens interesse. Utrolig lite tiltrekkende.  Men det kommer sikkert an på hvilken aldersgruppe du opererer i...

Vet du hva er IKKE er modent? Å vise at man absolutt må ha den spesielle jenta. I tillegg viser det at han er usikker fordi han ikke tror han kan finne andre minst like bra jenter. Kvinner fungerer slik at dersom de ser at andre kvinner har funnet en mann bra nok så forutsetter de ofte at han er bra nok for dem.

La meg ta et eksempel fra en tid tilbake da jeg møtte hun jeg nå er sammen med, la oss kalle henne Marianne. Dette var på et ganske folksomt vorspiel. Jeg la merke til henne med en gang og vi introduserte oss for hverandre. Jeg la merke til at at hun ville ha mer oppmerksomhet fra meg, men jeg ignorerte henne. I stedet gav jeg oppmerksomhet til en annen jente som vi kan kalle Hilde. Ingen av disse hadde jeg møtt tidligere. Etter hvert satt disse to på hver side av meg i en sofa og da jeg ved en passende anledning kysset Hilde så la Marianne hånden over munnen min, snudde ansiktet mitt mot hennes og kysset meg.

Slik og lignende oppførsel fungerer utrolig bra, og det er ikke umoden oppførsel. Det viser kun at jeg har mange muligheter og at den jenta som vil ha meg må vise at hun er god nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...