AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Glupt. Håper det vanker en saftig bot til foreldrene. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=40303 To barn i samme familie i Kristiansand ble sendt på skolen før karantenetida etter en ferie i et rødt land var fullført. Det skriver Fædrelandsvennen. - Det var en lærer som oppdaget at barna skulle ha vært i karantene etter utenlandsopphold i et rødt land, sier rektoren til avisa. Barna var på skolen halvannen dag før karantenebruddet ble oppdaget, og den aktuelle skolen har beklaget dette. Anonymkode: b4f16...fe9 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 – Helt utilgivelig, sier kommunelege Dagfinn Haarr. Anonymkode: b4f16...fe9 4
Humle Brumle Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Glupt. Håper det vanker en saftig bot til foreldrene. https://www.dagbladet.no/studio/nyhetsstudio/5?post=40303 To barn i samme familie i Kristiansand ble sendt på skolen før karantenetida etter en ferie i et rødt land var fullført. Det skriver Fædrelandsvennen. - Det var en lærer som oppdaget at barna skulle ha vært i karantene etter utenlandsopphold i et rødt land, sier rektoren til avisa. Barna var på skolen halvannen dag før karantenebruddet ble oppdaget, og den aktuelle skolen har beklaget dette. Anonymkode: b4f16...fe9 Skolen skal ikke beklage, hvor er foreldrene?! Det er de som skal legge seg helt flate, og beklage til alle de andre barna. «Beklager at vi gjorde en feil som gjør at deres besteforldre, pappan til petter som har kreft, mamman til Lise som har diabetes, eller de uheldige som tåler viruset dårlig kanskje blir alvorlig syke eller dør mye tidligere en de skal» 12
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Skjønner heller ikke hvorfor skolen skulle beklage. Jeg har da virkelig ikke oversikt over hvor og når mine elever har reist i sommer. Anonymkode: 3a336...cc4 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Enig med kommunelegen, dette er utilgivelig. Disse foreldrene må virkelig få seg en real oppstrammer . Ikke bare har de brutt smittevernloven, og satt andre menneskers liv og helse i fare, men de har utsatt sine egne barn for det nedverdigende å bli sendt hjem fra skolen i alles påsyn. Og hvordan dette påvirker relasjonen mellom barna og de andre i klassen senere. Tenk hvis de har covid 19, og har smittet noen. Skolen har ingenting å beklage. Tvert om, handlekraftig lærer som tok affære. Anonymkode: 5386c...337 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #6 Skrevet 19. august 2020 De burde få bot. Hvorfor skal de slippe mens neste gang noen andre gjør det samme så skal de få bot? Anonymkode: 06553...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 14 hours ago, AnonymBruker said: – Helt utilgivelig, sier kommunelege Dagfinn Haarr. Anonymkode: b4f16...fe9 Han har tidligere uttalt at han tror folk som er smittet ikke reiser til Norge og at han vil motarbeide tiltakene, så han kan egentlig bare holde kjeft. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-driver-sivil-ulydighet/72358692 Anonymkode: b2490...e2b 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har tidligere uttalt at han tror folk som er smittet ikke reiser til Norge og at han vil motarbeide tiltakene, så han kan egentlig bare holde kjeft. https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-driver-sivil-ulydighet/72358692 Anonymkode: b2490...e2b Hehe. Han er en av de hodeløse kyllingene som løper rundt og ombestemmer seg i hytt og pine. Det kommer til å gå til helvete i Norge når myndigheter og leger roter til alt ved å endre mening annenhver uke. Anonymkode: 51a4a...909
Elaine Marley Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: De burde få bot. Hvorfor skal de slippe mens neste gang noen andre gjør det samme så skal de få bot? Anonymkode: 06553...6ef La meg gjette, er det tilfeldigvis noen fra en annen kultur? Får liksom en følelse av det når det er veldig alvorlig, men ikke alvorlig nok til at det skal få noen konsekvenser... Anonymkode: fcf30...e5b
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #11 Skrevet 19. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: La meg gjette, er det tilfeldigvis noen fra en annen kultur? Får liksom en følelse av det når det er veldig alvorlig, men ikke alvorlig nok til at det skal få noen konsekvenser... Anonymkode: fcf30...e5b Antagelig. Og jeg kan forstå at det for endel kan være vanskelig å henge med i svingene på de ulike endringene her, faktisk. Men ellers har jeg også inntrykk at at første skoledag skal gjennomføres på død og liv fordi noe annet er tydeligvis helt traumatisk for de stakkars barna som gleder seg sånn. Så kan hender noen tenkte at "jaja, kan ikke ta fra de gleden"... Anonymkode: a6c62...071
Anbefalte innlegg