AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg har en ekskjæreste som jeg til slutt måtte slå opp med fordi han ble for mye. Han har tatt opp kontakten igjen og er innforstått med at vi kun skal være venner. Men han sender så mange meldinger, selv om det snart er to år siden det er slutt. Han sier han bare trenger å ha en å skrive til, og mtp. historikken hans med å eksplodere i sinte meldinger hvis jeg prøver å si fra om ting, så har jeg bare latt han holde på. Dette fordi jeg vet han ikke har det noe bra med seg selv. Jeg svarer kun veldig kort de gangene jeg svarer (om jeg i det hele tatt gjør det). Men de siste gangene det har nærmet seg lønning for han, så har han bedt om å låne penger til mat! Innerst inne får jeg lyst til å bare be han om å heller bruke pengene på annet enn energidrikker og take away pizza resten av måneden (det er omtrent bare det han spiser), slik at pengene holder hele måneden, men da hadde han eksplodert (han tjener ikke veldig bra og dette er er sårt tema for han). Han betaler meg tilbake, men nå har jeg fått litt avsmak når det stadig er snapper som viser at han bare sløser penger på dyr mat hver måned. Er dette normalt å be en ekskjæreste om? Hva ville dere gjort? Han blir så ekstremt fort sinna og ender opp med å skrive kilometermeldinger med at jeg skylder han ting etter alt han mener han har gjort for meg, tar opp ting om meg og min person på en veldig hånende/hatsk måte. Jeg prøver å være rolig og bare svare rolig. Og plutselig får jeg meldinger om ikke vi kan begynne på nytt osv, er som om alt bare blir glemt på null komma svisj. Så er han blid som en sol noen uker, før det er på’n igjen. Jeg føler jeg sitter helt fast her, og vet veldig godt at han manipulerer meg, men han skremmer meg. Vi er i en felles gruppe i området for en felles interesse, så jeg er redd han vil spre masse dritt om meg hvis jeg ikke holder meg inne med han. Anonymkode: 05f60...992 1
Halvgæren Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 At eksen din ikke har det bra med seg selv er da ikke ditt problem? Blokker han og aldri ta kontakt med han igjen. Han bruker deg så til de grader og du lar det skje. 5
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #3 Skrevet 19. august 2020 Herregud..kutt kontakten!! Anonymkode: 8cd31...cc4 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #4 Skrevet 19. august 2020 Si nei. Blokker. Det er ikke ditt problem at han blir sint hvis han ikke får tak i deg. Anonymkode: c5f69...5cb
Gjest Kritt Skrevet 19. august 2020 #5 Skrevet 19. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en ekskjæreste som jeg til slutt måtte slå opp med fordi han ble for mye. Han har tatt opp kontakten igjen og er innforstått med at vi kun skal være venner. Men han sender så mange meldinger, selv om det snart er to år siden det er slutt. Han sier han bare trenger å ha en å skrive til, og mtp. historikken hans med å eksplodere i sinte meldinger hvis jeg prøver å si fra om ting, så har jeg bare latt han holde på. Dette fordi jeg vet han ikke har det noe bra med seg selv. Jeg svarer kun veldig kort de gangene jeg svarer (om jeg i det hele tatt gjør det). Men de siste gangene det har nærmet seg lønning for han, så har han bedt om å låne penger til mat! Innerst inne får jeg lyst til å bare be han om å heller bruke pengene på annet enn energidrikker og take away pizza resten av måneden (det er omtrent bare det han spiser), slik at pengene holder hele måneden, men da hadde han eksplodert (han tjener ikke veldig bra og dette er er sårt tema for han). Han betaler meg tilbake, men nå har jeg fått litt avsmak når det stadig er snapper som viser at han bare sløser penger på dyr mat hver måned. Er dette normalt å be en ekskjæreste om? Hva ville dere gjort? Han blir så ekstremt fort sinna og ender opp med å skrive kilometermeldinger med at jeg skylder han ting etter alt han mener han har gjort for meg, tar opp ting om meg og min person på en veldig hånende/hatsk måte. Jeg prøver å være rolig og bare svare rolig. Og plutselig får jeg meldinger om ikke vi kan begynne på nytt osv, er som om alt bare blir glemt på null komma svisj. Så er han blid som en sol noen uker, før det er på’n igjen. Jeg føler jeg sitter helt fast her, og vet veldig godt at han manipulerer meg, men han skremmer meg. Vi er i en felles gruppe i området for en felles interesse, så jeg er redd han vil spre masse dritt om meg hvis jeg ikke holder meg inne med han. Anonymkode: 05f60...992 Han høres ikke god ut og tapper deg for energi. Fortell ham at du ikke vil låne ham mer penger og at du ikke ønsker mer kontakt. Respekterer han ikke dette, blokkerer du ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå