Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna på 9 uker gulper mengder HELE tida. Det har ikke noe og si om det er fem minutter siden måltidet eller halvtime før neste. Jeg har spurt helsestasjonen om refluks, men de sier at alle babyer gulper og siden hun legger på seg, så er det ikke refluks. 

Men jeg overdriver ikke når jeg sier at jeg er igjennom 10 bodyer på dagtid. Alt gulpes ut. Det kan være hvit tykk gulp og gjennomsiktig vann. Hun har og mye sure oppstøt hun svelger ned igjen. Selv om gulpen ikke går mange meter, så ender den ofte et stykke unna seg selv. 

Det er selvfølgelig veldig slitsomt for meg, men og for lille frøkna. For hver eneste gang hun legges ned i babygym/nest/lekematte - så koser hun seg, helt frem til et surt oppstøt kommer og hun setter det litt i halsen eller at hun gulper og blir klissvåt. På magen kommer det ALLTID gulp, og da som oftest gjennom nesa også. 

Vi gjør alt; langsom flaskemating, flere pauser under måltidet, hever senga, prøver å holde henne i ro etter måltider..  Men ingenting endrer seg. 

Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å minske gulpingen? Er det vanlig at babyer gulper SÅ mye at en bruker mer tid på stellebordet for å skifte enn kos på lekematta😶

Anonymkode: 3a715...3e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du overmater, hvor mye drikker baby. Det må bare gå seg til, slitsomt, men slik er det. 

Anonymkode: c6d8a...f63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...