Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 33+0 i morgen og kjenner jeg er veldig lei og klar for å få ungen ut!!

Alt føles tungt, har vondt i føtter og rygg, sover dårlig og må opp x antall ganger per natt for å tisse. Finner ingen god stilling!

Føler jeg har lagt på meg nok og at magen er stor nok nå.. 

Hvor mye verre blir det de siste ukene? Er fortsatt i jobb (helsevesenet), men om det blir verre enn nå tror jeg ikke at jeg makter mer.. har enda en måned før jeg skal i permisjon😰

Fælt å si, men jeg håper nesten på å føde før tiden av egne egoistiske grunner..

Erfaringer? Hvor mye verre blir det fra 33 uker til fødsel?? Positive erfaringer? :)

Anonymkode: e9309...eae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det blir mye verre. 

Anonymkode: e95af...a63

• Liker 4
Skrevet

Det ble veldig mye verre, ja. Snakk med legen din ☺️ 

Anonymkode: 61d4c...697

• Liker 1
Skrevet

Skulle ønske jeg hadde noe positivt å komme med, men jeg må innrømme jeg synes de siste ukene har vært harde (er i uke 39 nå). Men, det hjalp å gå ut i permisjon! Fortsatt like tykk, tissatrengt og tung i kroppen, men så er det mindre krav til å prestere. Så det hjalp :)  Så de siste ukene (gikk ut i permisjon tre uker før termin) har vært litt lettere.

Skrevet

Det ble verre her. 😅 Da jeg endelig gikk i fødsel 38+0 var jeg omtrent på randen av depresjon. Men gikk fort over etterpå, så det var verdt det liksom 😀

Men - jeg fødte i september i fjor og synes i det minste at temperaturen ble hakket mer levelig de siste ukene sammenlignet med juli og august.

Anonymkode: 4da79...d78

Skrevet

Takk for svar dere! :) må nok bare innestille meg på at ting blir verre da🙈 men tror nok ikke varmen har hjulpet på energi og søvn.. (opp mot 25 grader de siste dagene..) 

Skrevet

Ble magen deres mye større de siste ukene? Og hva med vekten? :)

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Magen vokser, og vekten har jeg holdt meg unna de siste ukene;) Anbefales! Jeg spiser det jeg vil disse siste ukene, det å være høygravid i 30 grader er hardt. Men sjokolade hjelper :) (jeg har vært flink med kostholdet ellers i graviditeten, men nå de siste ukene har jeg gitt litt (mye) slipp).

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker ikke helt tallene, men jeg la ikke på meg noe særlig på slutten (este ut i begynnelsen). Det var jo godt at kvalen og hodepine var over når jeg var over uke 30-32. Men selv om jeg ikke ble tyngre ble babyen større og det ble enda trangere der inne, fikk og veldig vondt i ryggen da så desverre ble det tyngre for meg og på slutten som de andre skriver.

Det er flott at du vil arbeide så lenge du kan, men det er ikke nederlag å må sykemelde seg. Du har en fødsel dom du trenger å være fysisk og psykisk mentalt klar for:)

Anonymkode: bdaa9...105

• Liker 1
Skrevet

Er 36 uker på vei, og de siste ukene har vært tunge. Sover dårlig pga vondt i bekkenet og vondt i armer/ hender pga carpal tunnel syndrom, det blir vondt uansett hvilken side jeg snur meg til. Ekstremt hovne føtter, andpusten og svær, alt av bevegelse er et ork egentlig. Ikke så lett å lytte til kroppen heller, når man er mye alene med 3 barn fra før😅 men dette er siste barnet, så jeg prøver å nyte sparkene og spenningen en aller siste gang💛

Anonymkode: e3f55...429

Skrevet

Er en grunn til at mange som egentlig grudde seg til fødsel, ikke gjør det på slutten. Man blir rett og slett så vanvittig lei av å gå gravid at tannen på en fødsel er mer fristende😆

• Liker 7
Skrevet

Jeg syns ikke det ble mye verre, men det ble ikke akkurat bedre heller. Det ble verre i form av at jeg var mer lei, men jeg hadde alt vondt og og det var alt tungt rundt uke 33, og økte i hvert fall ikke på så mye med det som det hadde gjort fram til da. Jeg hadde dager som var skikkelig dritt, men neste dag kunne fortsatt være litt bedre igjen. Dessuten hjalp det å vite at det nærmet seg. Etter uke 37 syns jeg det hjalp litt å tenke at nå kan det skje når som helst. Det gjorde ikke det da, jeg fødte i uke 40 begge ganger. Men jeg likte å tenke hver gang jeg gikk og la meg at kanskje jeg våkner med rier eller vannavgang i natt. 

Anonymkode: fe512...1be

Skrevet

Startet med plager i uke 33 for meg 😅 verre ble det i uke 36 og verre blir det. 

Lykke til! 🌸

Anonymkode: 8b118...321

Skrevet

Det blir jo verre siden magen vokser og babyen blir større. Men for min del var de siste ukene av svangerskapet bedre enn ukene før. Sikkert fordi jeg tok det mer med ro 😊

Anonymkode: 88e4c...ff0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...