Gjest Trolletrine Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 Hei! Jeg er en jente på 30 år som har greid det mesterstykket å bli forelsket i legen min.Er hos han ganske ofte pga at jeg er sykemeldt.Jeg jobber selv i helsevesenet,og vet at forelskelse i lege,psykolog o.l. er et kjent fenomen.Men jeg er sikker på at dette ikke er en sånn forelskelse.Her går det på pur sjarm og kjemi,-tror jeg føler at han merker det samme.Han er forøvrig ugift..Hva mener dere der ute?Er jeg helt på jordet?Vet han ikke kan ha et forhold til meg så lenge vi har et pasientforhold,men senere???Eller bare drømmer jeg? Noen som vet om andre i lignende situasjoner??
Gjest Ananas Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 Jeg synes uansett du burde bytte lege, med en gang. Kansje er det mulig å invitere han på date eller noe slikt, etter det? Vet ikke helt hvordan det virker, om han kan gå inn på noe sånt.
missluna Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Jeg ville nok ha byttet lege og bedt han på date i ettertid, sånn som ananas foreslår. Om du skulle være så uheldig at han takker nei, så slipper du i alle fall pinligheten med å måtte gå til han neste gang sykemeldingen utgår Lykke til
Gjest Gunn-Eva Skrevet 18. juli 2005 #4 Skrevet 18. juli 2005 Jeg tror nok du har tullet deg litt bort her. Husk at leger er profesjonnelle, og behandler alle kunder med høflighet og respekt. Dette blir ofte misforstått. Jeg er selv i et yrke der jeg kun ved å behandle kunder høflig og respektfullt har fått uønsket oppmerksomhet fra enkelte kunder som tror det kan bli noe mer. Nei, stikk fingeren i jorda, og kom deg videre i livet ditt.
Gjest GreenSky Skrevet 18. juli 2005 #5 Skrevet 18. juli 2005 Jeg er også sykemeldt, har vært det en stund, og har en ung, kjekk lege som er ganske flørtete. Men vi har en kameratslig tone, og begge vet hvor grensene går. Du skal huske på at du er sykemeldt og i en sårbar situasjon. Det er ikke så lett å snakke om sykdommen til utenforstående, så kanskje du sitter med en følelse av at legen er den enseste du kan snakke med, eller den eneste som forstår deg. Hvis du i tillegg ikke kommer deg ut så mye, pga at du er sliten, er det sikkert fort gjort å forelske seg i en kjekk lege. Men er det egentlig han du er forelsket i, eller er du bare ekstra sårbar og forvirret for tiden, og blander følelsene sammen. Det synes jeg du skal tenke på. En kjekk lege har sikkert fått diverse tilbud fra pasienter tidligere, og vet hvor grensen går. Dessuten, å bytte en lege som du antageligvis er fornøyd med, til en ny som du ikke vet noe om, blir jo litt av en sjansespill. Glem følesene dine for legen, og konsentrer deg om å bli firsk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå