Gjest Gjest_mummi_* Skrevet 17. juli 2005 #1 Skrevet 17. juli 2005 Jeg skal holde tale og lurer på om det er noen (u)skrevne regler om hvem som skal nevnes i talen og hvem som skal nevnes først og sist... altså er det noen rekkefølge på de som skal nevnes?
tommeline Skrevet 17. juli 2005 #2 Skrevet 17. juli 2005 Det er vel ikke så mye som må være med i brudens tale. Selvsagt er det en tale til manne, men jeg syns jo det er naturlig å ta med noe til dine svigerforeldre. Og litt til dine foreldre.
Augustbrud02 Skrevet 18. juli 2005 #3 Skrevet 18. juli 2005 Jeg holdt tale, men den var ikke så lang. Grunnen til det var at jeg hadde en sang til mannen min etterpå. Talen min bygde jeg opp som dette: -noen ord til min forlover -noen ord til min mor -noen ord til min svigerfamilie -noen ord til min mann Jeg trenger kanskje ikke gå så nøye inn på hva jeg konkret sa, for talen ligger i sin helhet her: http://forum.kvinneguiden.no/viewtopic.php...p=352734#352734
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #4 Skrevet 27. juli 2005 Fikk opp linken. Den må ha blitt slettet eller flyttet?? Kunne godt tenkt meg å lese en slik tale, da jeg aldri har skrevet noen tale før...
Annie78 Skrevet 27. juli 2005 #5 Skrevet 27. juli 2005 Jeg takket mine foreldre for all støtte opp gjennom årene, så takket jeg mine svigerforeldre for at de hadde klart å lage min kjære mann (litt humor må til..), og så var resten av talen til mannen min. Jeg tok med hvordan vi traff hverandre og ble kjærester, og hans egenskaper og hvorfor jeg forelsket meg i han. Tilslutt sang jeg altså en sang med selvskrevet tekst.
Gjest Gjest Skrevet 27. juli 2005 #6 Skrevet 27. juli 2005 Takk for at du delte dette med oss! Høres ut som en fantastisk tale og utrolig flott med egen sang!!!
smilepia Skrevet 28. juli 2005 #7 Skrevet 28. juli 2005 Min tale ble vel noe slikt som Annie78's - untatt at jeg sang ikke. Og jeg takket forloverene mine også (jeg hadde to) for godt vennskap og utdrikningslag. Ja, også takket jeg faktisk ikke svigers for mannen, men jeg takket dem alle (hele familien) for å ha tatt godt i mot meg, sammen med en festelig anekdote om vårt første møte og hvor nervøs jeg var. Tok utgangspunkt i Augustbrud02 sin tale for å komme i gang, og så var det egentlig bare å skrive og redigere litt selv.
Augustbrud02 Skrevet 28. juli 2005 #8 Skrevet 28. juli 2005 Fikk opp linken. Den må ha blitt slettet eller flyttet?? Kunne godt tenkt meg å lese en slik tale, da jeg aldri har skrevet noen tale før... ← Den ligger i dagboken min, her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...ndpost&p=352734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå