Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere enn meg som ønsker de kunne skrevet en helt ærlig jobbsøknad, uten dill og dall? 
Nå har jeg jobb, og overlykkelig for den, men har sendt endel søknader tidligere.
Dette er mitt bidrag, ikke i riktig jobbsøknad format vel og merke, men mer en generell tekst.

Jeg fant jobbannonsen deres på Finn.no, og selv om jeg synes annonsen i seg selv er dritt, så tillater jeg meg å søke.
30år gammel kvinne, har mann og ingen barn. Det betyr ikke at jeg er interessert i mye overtid eller ekstrajobbing. Jeg verdsetter fritiden min.
Når jeg er på jobb er jeg der for å jobbe. Stadige kaffepauser, sladring og diverse "sosialisering" tar jeg utenom arbeidstid.
Kollegaer er mennesker jeg må forholde meg til på jobb, fredagspils og hytteturer (sett inn hva som passer) utenom arbeid ser jeg på som bortkastet.
Trives og jobber aller definitivt best alene, og er meget selvgående, men når jobb er i fokus så samarbeider jeg bra, og strever uansett alltid mot de beste resultatene. Prøver å være løsningsorientert, men spør gjerne noen som vet mer om hjelp eller veiledning, slik at jeg klarer oppgaven selv neste gang.
Jeg er ikke sosial, pratsom, energisk og konstant "happy", men behandler alltid mine kollegaer og ledere med respekt og høflighet. Selv om jeg er uenig, og har mest lyst å stange hodet i veggen.

Hva med dere, flere som har en søknad de skulle ønske de kunne sendt?😅

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viser til den latterlige overdrevne kravlisten dere kaller for stillingsutlysning. Jeg innfrir ikke mer enn halvparten av punktene, men dere vet like godt som meg at dere aldri kommer til å finne noen som innfrir alt dere ønsker dere, så jeg søker. 

Jeg har gjort denne typen oppgaver tidligere og er jævlig god til det. Bare spør referansene mine, de står nederst. Jeg har selvfølgelig utdanning innenfor feltet, med gode resultater. Det er derfor jeg er god til det her. 

Jeg jobber effektivt og selvstendig og lærer fort og jada jada. 

Dere trenger folk og jeg trenger jobb. 

Vi snakkes. 

Anonymkode: b39dd...fd5

• Liker 1
Skrevet (endret)

Søker herved på den kommunale stillingen som allerede er besatt. 

Jeg ønsker virkelig denne jobben - jeg er den perfekte kandidat, har nok av både utdanning, relevante og erfaring, men etter utallige intervju innenfor kommunen har jeg forstått at stillingen allerede er besatt av en intern søker som dere allerede kjenner, men siden dere er kommunale er dere pålagt å lyse den ut. Selv om jeg antageligvis sitter med høyere realkompetanse og hadde gjort en bedre jobb. 

Burde takke nei til intervju hos dere da jeg kommer inn på intervju fordi dere skal ta inn et visst antall søkere, og jeg skjønner at det bare er formaliteter.

Mvh oppgitt 

Endret av Mrs Robinson
  • Liker 3
Skrevet

"Jeg vet dere ønsker en person på 20 år med minimum 32 års relevant arbeidserfaring. Selv om jeg har relevant utdannelse, har jeg dessverre ingen arbeidserfaring fordi ingen vil ansette noen uten erfaring. Det var visst ingen vits i å jobbe ræva av meg for alle A-ene på vitnemålet, for jeg kommer ikke til å få bruk for dem uansett, sånn som arbeidsmarkedet er blitt.

PS: Jeg klarer å svelge 23 tabletter i én slurk og smaker forskjell på seigmenn-fargene, dersom det er noen trøst."

Anonymkode: 1dd67...5e7

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

smaker forskjell på seigmenn-fargene

Synes faktisk dette er viktigere enn A-er på vitnemål :jepp:

Stå på!

Skrevet

Jeg vet at jeg søker jobb der jeg jobber med mennesker og vil ha veldig mange kollegaer rundt meg til enhver tid. Men det betyr ikke at jeg liker mennesker. Jeg har kjærlighet for gruppen jeg jobber for, der er jeg veldig god. Men jeg er nok en veldig dårlig kollega i forhold til dagens standard. Jeg synes ikke det er greit å sitte og snakke med kollegaene sine samtidig som man overser brukerne. Det er vanvittig frustrerende at enkelte sitter på rævva hele dagen og jeg vil ikke være en sånn. Jeg vet at man da blir uglesett, men sånn er det, brukerne først.

Jeg synes også det er for mange sjefer som virker arbeidssky. Det skal alltids ordnes noe på PCen. Ikke tro at jeg ikke får med meg at det er vg.no/db.no/Facebook som er oppe hver gang jeg kommer inn på kontoret...

Jeg er også lei av folk som er "syke" hele tiden for å ha en unnskyldning for å sitte på rævva.

Jeg synes det er for mange rigide regler som står i veien for et godt og tett arbeid med brukerne. Jeg kommer til å bryte noen regler for å knytte bånd jeg ikke ville knyttet til brukerne dersom jeg skulle fulgt alle regler. Jeg gjør det fordi brukerne skal føle at de er "hjemme" med meg og for å få vite ting som foregår. Dette har tidligere arbeidsgivere utnyttet før, så jeg mener ganske så bestemt at en som meg trengs på et arbeidssted som dette.

Jeg er syk av og til og vil bli repektert dersom jeg ringer inn syk. Ikke bli sint eller sur eller prøv å gi meg dårlig samvittighet, jeg er syk når jeg er syk, jeg lover.

Anonymkode: 4f708...c6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...