AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Hei! Bor i utlandet og var på 6 dagers ferie i et «grønt» land som ble rødt dagen jeg kom hjem. Jeg tok test på flyplassen og dro hjem og satte meg selv i karantene. Skjønte også etterpå at dette var «obligatorisk» til jeg mottok testresultatene. Testresultatene skulle kommet etter 24 timer, maximum 48. Man har en app, denne fungerte ikke. Jeg fikk ingen Mail, ingen telefon. Dagene går jeg ringer rundt over alt, sender mails etc. Fortsatt ingen test resultater.. dag 5, jeg får beskjed av helsesystemet på tlf om å gå å teste meg igjen, jeg dro dit i dag, de nekter å teste meg da jeg ikke var i utlandet de 72 siste timene. Jeg spør dem hva jeg skal gjøre? De har sannsynligvis mistet testresultatene, men nekter å teste meg igjen på grunn av «reglene». Jeg spør dem om jeg skal sette meg selv i evig karantene fordi de ikke kan teste meg? Jeg spør de om de kommer til å betale en evt bot om jeg etterhvert må tilbake til livet? De vet ikke. Til og med helsesystemet her nede sier de ikke vet.. De sier at siden de ikke har ringt eller send Mail har jeg antageligvis ikke korona. Så nå får jeg velge. Jeg har ingen symptomer etc. Hva gjør jeg? Anonymkode: 1dc08...797
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Det er ikke obligatorisk å ta test etter å ha vært i et rødt land. Karantenen gjelder i ti dager fra du ankom. Anonymkode: a4b53...ff0 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Det er uansett 10 dagers innreisekarantene selv om testen er negativ. Så egentlig er det ikke så viktig for deg med testsvaret. Skulle du derimot utvikle symptomer på korona under karantenen, må du ta ny test og holde deg isolert i påvente av svar. Anonymkode: 040e6...4d2 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Bor i utlandet og var på 6 dagers ferie i et «grønt» land som ble rødt dagen jeg kom hjem. Jeg tok test på flyplassen og dro hjem og satte meg selv i karantene. Skjønte også etterpå at dette var «obligatorisk» til jeg mottok testresultatene. Testresultatene skulle kommet etter 24 timer, maximum 48. Man har en app, denne fungerte ikke. Jeg fikk ingen Mail, ingen telefon. Dagene går jeg ringer rundt over alt, sender mails etc. Fortsatt ingen test resultater.. dag 5, jeg får beskjed av helsesystemet på tlf om å gå å teste meg igjen, jeg dro dit i dag, de nekter å teste meg da jeg ikke var i utlandet de 72 siste timene. Jeg spør dem hva jeg skal gjøre? De har sannsynligvis mistet testresultatene, men nekter å teste meg igjen på grunn av «reglene». Jeg spør dem om jeg skal sette meg selv i evig karantene fordi de ikke kan teste meg? Jeg spør de om de kommer til å betale en evt bot om jeg etterhvert må tilbake til livet? De vet ikke. Til og med helsesystemet her nede sier de ikke vet.. De sier at siden de ikke har ringt eller send Mail har jeg antageligvis ikke korona. Så nå får jeg velge. Jeg har ingen symptomer etc. Hva gjør jeg? Anonymkode: 1dc08...797 testresultatet betyr ingenting. Det er fremdeles ti dagers karantene når du kommer fra et rødt land. Helsedirektoratet har vært ute og presisert det senest dag, da endel later til å tro at de kan teste seg ut av karantene: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7VE70/helsedirektoratet-advarer-du-kan-ikke-teste-deg-ut-av-karantene Anonymkode: ff42c...72a 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: testresultatet betyr ingenting. Det er fremdeles ti dagers karantene når du kommer fra et rødt land. Helsedirektoratet har vært ute og presisert det senest dag, da endel later til å tro at de kan teste seg ut av karantene: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/g7VE70/helsedirektoratet-advarer-du-kan-ikke-teste-deg-ut-av-karantene Anonymkode: ff42c...72a TS bor ikke i Norge! Anonymkode: 48a8c...262
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: TS bor ikke i Norge! Anonymkode: 48a8c...262 Nei, da er det litt rart å spørre på et norsk forum. Ts må finne ut hvilke regler som gjelder i landet h*n bor i. Anonymkode: a4b53...ff0 2
Tension Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Et land med enda dårligere kontroll enn Norge altså. Hva er landet?
Anbefalte innlegg