AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Jeg har kommet til et punkt hvor jeg er lei av det meste egentlig og det skal lite til før jeg blir irritert. Går et vanskelig studie i tillegg til at jeg jobber veldig mye ved siden av studiene mine. Lever et liv med høyt tempo og dersom noen sakker tempoet på livet mitt kan jeg bli riktig så irritert og frustrert, irriterer meg daglig over trege mennesker som bruker tid på å gjøre oppgaver og som da går utover meg. Jeg har aldri vært en person som banner, men i det siste har jeg bannet en del, men bare når andre ikke hører det. Det er alltid noen som bruker lang tid på enkle oppgaver, friske folk som ikke har handikap, og mange er så utrolig egoistiske, tar stor plass og tar ikke hensyn til andre og deres tid. Det er så mange mennesker som irriterer meg for tiden, så jeg vet ikke om det er jeg eller de som er vanskelige... Anonymkode: 485f5...81a
Ego Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 Stress. Får samme reaksjon på folk selv når jeg er i en stressende periode, og det høres ut som du befinner deg i en. Vanskelig studie + jobb tærer på kroppen, enten man vil eller ikke. Da blir gjerne lunta en del kortere. Har dessverre ingen gode råd, foruten å forsøke å finne tid til å roe ned innimellom. Kanskje lettere sagt enn gjort. 5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Godt å høre at det er flere av oss Jeg er en sånn som haaater å bruke lengre tid på ting enn nødvendig og irriterer vettet av meg over folk som bla: -Står stille midt i rulletrappen, eller står to og to i rulletrappen. -Stopper opp midt i eller en meter unna innganger/utganger. -Generelt ikke evner å se rundt seg og være oppmerksomme på omgivelsene. -Står i laaang kø og så når det endelig er deres tur har de ikke engang funnet fram billett eller penger eller noe av de de trengte og dermed sørger for enda lengre kø. -Skal trenge seg inn på buss/tog/tbanen før du kommer deg av. ...nå snakker jeg selvfølgelig ikke om eldre/barn/handicappede. Anonymkode: 910db...76f 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Det er du som er den "vanskelige" her. Jeg blir aldri irritert over folk, og hvis det skulle skje måtte det ha skjedd noe helt ekstraordinært. Du har ingen rett til å la ditt dårlige humør gå utover uskyldige andre mennesker som ikke har gjort noe galt annet enn å somle litt. Anonymkode: d3daf...2cd 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Forstår akkurat hva du mener. Er mange mennesker som ikke er så orientert på sine omgivelser. Den der med å stå stille midt i rulltrappa er klassisk. Hundeluftere som går på den ene side av fortauet og hunden på den andre, med snora sperrende i mellom. Det verste er for meg er de som bruker lang tid på å komme til poenget i en samtale, og inkluderer mange likegyldige detaljer. Anonymkode: ce2f6...7c5 3
Hippogriff Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Har vært der selv. Det beste rådet jeg har til deg må være å distansere deg litt fra andre mennesker med jevne mellomrom, både for å få senket skuldrene selv, og for å verne andre mot humørsvingningene/irritasjonen din. Det er enklere å skjerpe seg innimellom, enn hele tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #7 Skrevet 19. august 2020 Jeg har det også slik. Jeg blir bare mer og mer sur og irritert med alderen. Snart vet jeg ikke om orker folk i det heletatt foruten familie og venner. Min "trigger" er utagerende folk eller folk med adhd, eller andre voksne med "barnesykdommer". Jeg tåler ikke utagering, roping istedet for snakking og vil bare skyte folk med dobbel dose ritalin. Heldigvis holder jeg alt for meg selv, men jeg lurer jo på om jeg sprekker en dag. Jeg vil jo ikke være hun sure heller. Tar gjerne i mot tips da jeg ikke ønsker å være slik (jeg vet at jeg må skjerpe meg, men er jeg stresset er lunta knapp). Anonymkode: 3d5f8...b25 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #8 Skrevet 19. august 2020 Kjenner den, jeg er også fryktelig irritabel. Men det er oss irritable som må skjerpe oss. Greit å anerkjenne følelsen, men dette er ikke noe å bringe til torgs. Trekk pusten og tell til ti 😂 Anonymkode: 8a4d9...281 1
Ego Skrevet 19. august 2020 #9 Skrevet 19. august 2020 På 18.8.2020 den 20.49, AnonymBruker skrev: Det er du som er den "vanskelige" her. Jeg blir aldri irritert over folk, og hvis det skulle skje måtte det ha skjedd noe helt ekstraordinært. Du har ingen rett til å la ditt dårlige humør gå utover uskyldige andre mennesker som ikke har gjort noe galt annet enn å somle litt. Anonymkode: d3daf...2cd TS har da ikke skrevet noe om at dette går ut over andre - det poengteres jo til og med at banning foregår i det skjulte. Det er fullt mulig å være irritert - eller forbanna - på folk rundt seg uten at de merker noe til det. 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2020 #10 Skrevet 19. august 2020 Da skal jeg unngå deg siden du ville tenkt jeg var egoistisk og somlete, når jeg faktisk gjør enkelte oppgaver treigere når jeg er mentalt sliten, og jeg har svekket finmotorikk og psykomotorisk tempo som for tidlig født fra før av.. Ikke anta om fremmede før du vet hva som er årsaken bak..hev deg over disse bagatellene.. Anonymkode: 5dd9f...c61 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå