Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ikke kalle meg religiøs, men jeg har likevel en teorin tanker og et standpunkt når det kommer til hva rett religion er. Det er umulig å ikke gjøre seg opp en mening når så mye argumenteres for ved bruk av religion. 

Jeg kommer aldri til å gå i noen kirke eller lese noen bibel. Hvis Gud finnes så er han overalt og jeg møter han helst ute i naturen. Guds ord finner jeg man i hjertet sitt når en bruker det til å dømme hva som er rett og galt, ikke i bibelen. Jeg vil aldri følge en religion som feks mener at det å elske en av samme kjønn er en synd. Hva er logikken i det? Jeg tror Gud er en kraft som er i oss når vi feks aksepterer, elsker og inkluderer. Alle. Jeg tror ikke det er viktig om du kaller han Gud, Allah, Ganesha, Odin eller Zevs. Han er i deg når du er god mot andre mennesker. Uansett religion og livssyn så har alle en tilnærmet lik forståelse av hva å være god betyr. Man vet at å drepe et menneske er ondt, men noen bruker feks religion til å rettferdiggjøre det. Hvis man lever mer for andre mennesker og mindre for Guds bøker, så har man ikke mulighet for slik argumentasjon. Og da tror jeg også man lever riktig for Gud. For å si det sånn, en god far setter sine barn først. 

Jeg tror heller ikke at det er en eventuell Gud som dømmer oss til himmel eller helvete. Det valget tar man selv som menneske, og den kraften du selv har latt ta overhånd i livet ditt. Det onde tar plass i deg når du bevisst begår onde handlinger - handlinger som skader andre og som skaper mer ondt enn godt. 

Onde handlinger trenger forøvrig ikke nødvendigvis å være onde onde. Kriminelle som stjeler til livets opphold kan være gode mennesker med andre forutsetninger. Det er enkelt å være god når du er privilegert. Det har ingen betydning. Å drepe trenger heller ikke å være ondt, feks i selvforsvar. Alle mennesker lyver uten at det nødvendigvis gjør deg ond. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 28.8.2020 den 14.18, AnonymBruker skrev:

11059641_1647722828840693_16625052344208

Anonymkode: 990a6...f7e

Mange har fått med seg hva de gjør når de får makten i land. Da begynner forfølgelsen, arrestasjonene og drapene på religiøse.

Anonymkode: 356a5...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...