Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare sånn at det er En eneste teori som liksom må bevises. Og først da får vi et endelig svar. 

Det finnes feks ingen missing link i vår evolution som homo sapiens, det er en lang kompleks rekke av ulike arter. 

På samme måte er det med universet og jorda, det er en så kompleks utvikling. 

For 2000 år visste ikke folk hva bakterier er, noe som er en så vesentlig essensiell del av jorda og oss mennesker. Og det bare glemte gud å informere om da eller 🤣

Anonymkode: 2aec6...330

The missing link eksisterer jo, det har jo selv forskerne bekreftet. De mangler leddet som forklarer hvordan fisker og aper ble til mennesker som darwinistene hevder.

Gud gav oss leveregler som ville motvirket bakterier og sykdom. 

Anonymkode: 6c08d...90b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som har utsatt homofile for hets, vold og drap da... Jo kristne 

Anonymkode: 2aec6...330

De som driver med slikt er ikke kristne. Kristne lærer at man skal tolerer og ha respekt for homofile, men samtidig at vi skal beskytte ekteskapet. Det kristne er imot idag er lgbt ideologien og deres radikale tilhengere, ikke homofile og transer flest.

Gjest Orange81
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

The missing link eksisterer jo, det har jo selv forskerne bekreftet. De mangler leddet som forklarer hvordan fisker og aper ble til mennesker som darwinistene hevder.

Gud gav oss leveregler som ville motvirket bakterier og sykdom. 

Nå snakker du bare vas..  Leveregler som motvirker bakterier og sykdom..!? Nå er du temmelig ute å kjører 

Og nei, missing link er et fenomen som er avklart som tull for lenge siden! 

Skrevet
3 minutter siden, Orange81 skrev:

Nå snakker du bare vas..  Leveregler som motvirker bakterier og sykdom..!? Nå er du temmelig ute å kjører 

Og nei, missing link er et fenomen som er avklart som tull for lenge siden! 

Nei, forskerne jobber fortsatt med å finne ut av det. Det gigantiske hullet i ateistenes teori er der fortsatt.

Skrevet
2 minutter siden, Orange81 skrev:

En Youtube video er ikke noen skikkelig kilde. Aldri hørt om kildekritikk?😆

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, forskerne jobber fortsatt med å finne ut av det. Det gigantiske hullet i ateistenes teori er der fortsatt.

Kan ikke du gi oss et ca tall på hvor mange år siden menneskerasen ble til?

Legg gjerne ved link 

Anonymkode: 29775...995

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke du gi oss et ca tall på hvor mange år siden menneskerasen ble til?

Legg gjerne ved link 

Det varierer ut ifra religion.

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer ut ifra religion.

Nei  fundamentalt religiøse fra de 3 abrahamistiske religionene kristendom  forholder seg til gamle testamentet  , og er på ca 10- 6000 år siden Adam og Eva  .

Du må jo kunne argumentere  hva DU mener er rett årstall for  opphavet , siden vi ikke skal forholde oss til evolusjonen. 

Legg  gjernr ved link for å underbygge  beviset .

Skrevet
59 minutter siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Professor Dawkins 😍

Flere burde lese "The God Delusion". 

Anonymkode: 80b31...784

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei  fundamentalt religiøse fra de 3 abrahamistiske religionene kristendom  forholder seg til gamle testamentet  , og er på ca 10- 6000 år siden Adam og Eva  .

Du må jo kunne argumentere  hva DU mener er rett årstall for  opphavet , siden vi ikke skal forholde oss til evolusjonen. 

Legg  gjernr ved link for å underbygge  beviset .

Feil, kristne følger nye testamentet, jødene følger toraen og muslimene Koranen. Alle har ulike syn på dette.

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil, kristne følger nye testamentet, jødene følger toraen og muslimene Koranen. Alle har ulike syn på dette.

https://ndla.no/en/subjects/subject:44/topic:1:198120/topic:1:197959/resource:a9062d04-0d7f-4261-bf6d-20cecea1ecbe

Feil. Skapelsehistorien  er lik for alle 3 Abraham/Ibrahim er stamfar . Standard pensum på norske skoler.

Lærte du ikke dette på livets harde skole?

Kan du gi meg et svar snart hvor mange år menneskene  har levd på jorden ?

Ellers forholder jeg meg til " Darwins fyllerør " 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://ndla.no/en/subjects/subject:44/topic:1:198120/topic:1:197959/resource:a9062d04-0d7f-4261-bf6d-20cecea1ecbe

Feil. Skapelsehistorien  er lik for alle 3 Abraham/Ibrahim er stamfar . Standard pensum på norske skoler.

Lærte du ikke dette på livets harde skole?

Kan du gi meg et svar snart hvor mange år menneskene  har levd på jorden ?

Ellers forholder jeg meg til " Darwins fyllerør " Anonymkode: 29775...995

Årstallet man tror skapelsen skjedde er som sagt ulik. Tydeligvis har ikke ateistene fått med seg slik grunnleggende kunnskap på tross av at de hevder å være smarte😄

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Årstallet man tror skapelsen skjedde er som sagt ulik. Tydeligvis har ikke ateistene fått med seg slik grunnleggende kunnskap på tross av at de hevder å være smarte😄

Legger merke til du ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål   hva  du selv mener er sånn  ca  årstall når skapelsen  skjedde og kommer heller ikke med noe motbevis  for evolusjonen 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legger merke til du ikke klarer å svare på et enkelt spørsmål   hva  du selv mener er sånn  ca  årstall når skapelsen  skjedde og kommer heller ikke med noe motbevis  for evolusjonen 

Det er ikke mulig å motbevise noe som aldri har blitt bevist i utgangspunktet. The missing link sørget for at Darwins teori aldri kunne bevises og dermed bare ble en teori et lite mindretall faktisk tror på, mens milliarder av mennesker følger ulike religiøs tro på når universet ble til.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke mulig å motbevise noe som aldri har blitt bevist i utgangspunktet. The missing link sørget for at Darwins teori aldri kunne bevises og dermed bare ble en teori et lite mindretall faktisk tror på, mens milliarder av mennesker følger ulike religiøs tro på når universet ble til.

Du kan svare skikkelig spm  utenfor å dra frem det maset  ditt  om at religiøse  er i flertall.

20 000  år siden ? 10 000 ?  100 000? Og forkaster du historien om Adam og Eva siden gode ekte kristne kun tror på historier  fra Nye testamentet  ? 

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan svare skikkelig spm  utenfor å dra frem det maset  ditt  om at religiøse  er i flertall.Anonymkode: 29775...995

Det er et viktig poeng, dere er i mindretall og bør derfor respektere at flertallet ser på deres syn som noe verdiløst tull uten noen skikkelig sammenheng.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er et viktig poeng, dere er i mindretall og bør derfor respektere at flertallet ser på deres syn som noe verdiløst tull uten noen skikkelig sammenheng.

Nei. Jeg respekterer  ikke tøysesvarene dine på dette forumet før du kan svare skikkelig 

Når tror DU personlig menneskene ble til og hva underbygger du dette med?

Skrevet

Hvorfor blir det alltid latterliggjøring og idioti ut av disse trådene ? Er det umulig for troende og ateister å prate om religion? 

jeg er ateist. Jeg kjenner jeg provoseres over religion når det får religiøse t valg overfor medmennesker ( kvinner, homofile osv osv) som er sømmene, begrensende og nedlatende med begrunnelsen at en har en religion.

Ellet må folk gjerne tro for min del.

Det er bare vanskelig å fatte det er mulig

Jeg kan skjønne at de som er som meg og lener seg på vitenskap blir frustrert på de som lener seg på tro. Det er så ekstremt vanskelig å forstå at noen velger seg en sannhet som for en ateist er nærmest som å velge seg ett eller annet eldgammelt sagn og leve etter det. Det virker helt  merkelig.

Men så må jeg være passe arrogant som ateist om jeg tenker jeg et smartere enn de all de i verden som er religiøse. De er i klart flertall. Og har sikkert høyst forskjellige, individuellle og i interresante grunner for å velge å tro.

Ateister liker det som kan bevises. Religion er tro. Kan vi i det heletatt snakke sammen om dette? Vi bruker ikke samme alfabet.

Anonymkode: 04540...59c

• Liker 1
Skrevet

Retting:

jeg er ateist. Jeg kjenner jeg provoseres over religion når den får religiøse til å ta valg overfor medmennesker ( kvinner, homofile osv osv) som er dømmende , begrensende og nedlatende med begrunnelsen at en har en religion

( beklager)

Anonymkode: 04540...59c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...