AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Vi har begynt å ha sex igjen etter fødsel og vi har egentlig tenkt at det er like greit å verken prøve eller ikke prøve, men bare kose oss uten prev og la det neste barnet komme når det kommer Men i dag tidlig følte jeg antydninger til noen graviditetstegn jeg husker fra sist og fikk egentlig litt panikk. Hva kommer folk til å tenke om oss dersom vi får barn med ti måneders mellomrom? Anonymkode: 42916...5f7
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 De som har barn og ikke henger seg opp i ting, ingenting. Anonymkode: f9784...0ea 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 Dømmer slike folk. Tenker de ikke er fornøyd med første barnet, så de prøver desperat å få en til. Ta deg tid til å nyte den lille du har. Anonymkode: 1bf64...324 5
Ullvott Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Siden det sikkert blir konkurranse om å ha størst mulig takhøyde i denne tråden, og å være minst mulig forutinntatt, skal jeg være helt ærlig. Jeg tror jeg ville tenkt følgende, i litt tilfeldig rekkefølge: 1. Oj, stakkars dem! 2. Oj, DET var kjapt! 3. Her står vi overfor et par som er litt uvitende og som tror på myten om at amming er fullgod prevensjon. 4. Kanskje hun ikke tåler prevensjon? Men har det noe å si hva folk tenker, da? Alle tenker noe om noen. 8
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Jeg tenker oi, stakkars dem (henne), så lurer jeg på om det var planlagt eller ikke og det må du forvente å få spørsmål om. Så tenker jeg at hun kan ikke ha hatt mye plager i første svangerskap når hun begir seg ut på et nytt et så fort🙊 Har et vennepar med nøyaktig 364 dager mellom sine barn, det var absolutt ikke planlagt. Men kjenner også noen som har planlagt to tette og fikk det med litt over et års mellomrom. Syns synd på kvinnekroppen som ikke får hentet seg inn igjen etter forrige svangerskap. Anonymkode: ade92...645 1
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #7 Skrevet 18. august 2020 Nå som jeg har to tette selv så tenker jeg først og fremst at de ikke aner hva de begir seg ut på. Selv med lette svangerskap tok det lang tid å komme seg til hektene igjen etter nr to. Sliter med dårlig samvittighet ovenfor begge to, spesielt ovenfor eldste som ikke fikk masse tid og oppmekrsomhet alene. Tøft med to stk som fortsatt våkner om natten, ikke har ordentlig språk de første årene og veldig tøft for forholdet. Hadde vi ikke begge to vært hjemmekjære personer med full forståelse for at forholdet ikke får så mye tid på noen år og en mann som ikke går på byen osv og ikke minst, at vi har ett sterkt ønske om å være sammen, så hadde ikke forholdet holdt. Det er beintøft. Jeg angrer ikke men hadde absolutt planlagt større aldersforskjell om jeg skulle gjort det om igjen. Anonymkode: 0f5e7...ed4 4
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #8 Skrevet 18. august 2020 Tenker at det var uhell, ikke med vilje, at hun kanskje vil få det litt slitsomt med to veldig små.. Men samtidig, hvert barn er en velsignelse og jeg blir glad på deres vegne❤️ og kjenner jeg henne ekstra godt, så vil jeg gjerne komme å avlaste. Anonymkode: 09b5f...058 2
Nerine_ Skrevet 18. august 2020 #9 Skrevet 18. august 2020 (endret) 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dømmer slike folk. Tenker de ikke er fornøyd med første barnet, så de prøver desperat å få en til. Ta deg tid til å nyte den lille du har. Anonymkode: 1bf64...324 Seriøst...? Hvorfor ikke: de var så fornøyde med første barnet, så de prøver desperat å få en til? Det tror jeg er den rareste meningen jeg har lest på lenge Endret 18. august 2020 av Nerine_ 10
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #10 Skrevet 18. august 2020 Jeg tenker det er uansvarlig å starte på en ny før navlestrengen på den forrige har tørket inn. Hva med å bli ordentlig kjent med den man allerede har? Jeg dømmer, bare fyr løs. Anonymkode: a3f30...9f3 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #11 Skrevet 18. august 2020 Jeg hadde lurt på om det var planlagt. I mitt stille sinn kunne jeg nok tenkt at det ikke er bare lurt med et svangerskap til så tett på det forrige, mtp. faren for komplikasjoner. Men så hadde jeg tenkt at jeg måtte skjerpe meg, og ikke være dømmende, for dette har jeg ikke noe med. Ei dame som blir planlagt gravid igjen så raskt har antagelig hatt et første svangerskap uten mye eller alvorlige komplikasjoner, og har kanskje ikke så stor sjanse for å få det denne gangen heller selv om veldig tette svangerskap øker risikoen litt. Vi har 1,5 år mellom barna selv. For meg personlig og oss som familie, ville det ikke vært bra om det ble tettere enn ca 16 mnd. Det har ikke vært veldig slitsomt for oss, men jeg har slitt en del med dårlig samvittighet for begge barna. Det er også mye positivt og vi er glade vi fikk akkurat de barna vi fikk. Så når jeg får tenkt meg litt om, ville jeg nok lurt på hvordan det gikk med under et år mellom, men også tenkt at det kan godt hende både barn og foreldre har det veldig fint. Anonymkode: 57b41...6a0
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #12 Skrevet 18. august 2020 Du har en baby på 1 måned og bekymrer deg for hva folk vil mene dersom du får en til? Dette er noe av det rareste jeg har lest. Da jeg var i barsel var folkesnakk det siste jeg tenkte på. Jeg vaset i min egen boble og var knapt klar over at andre personer fantes i det hele tatt. Om jeg hadde mistenkt at jeg var gravid hadde det vært tusen ting jeg hadde bekymret meg for. Hva folk ville si hadde ikke vært en av dem. Anonymkode: a3679...ddf 4
Gibralfaro Skrevet 18. august 2020 #13 Skrevet 18. august 2020 54 minutter siden, AnonymBruker said: Hva kommer folk til å tenke om oss dersom vi får barn med ti måneders mellomrom? Anonymkode: 42916...5f7 Hvorfor er dette en problemstilling? Hva andre synes om deres familieplanlegging er faktisk fullstendig irrelevant. Om noen reagerer på det så sier det mer om de, enn noe annet. 3
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #14 Skrevet 18. august 2020 Jeg tenker litt på det samme. Vi har et barn på et halvt år nå, og vi har brukt mange år på å få dette barnet. Jeg har ikke lyst å begynne på prevansjon igjen, og tenker at om det skjer, så skjer det. Nå har jo riktig nok barnet blitt et halvt år allerede, så aldersforskjellen vil jo bli over et år. Jeg personlig hadde kanskje tenkt "huff, så slitsomt", men samtidig så hadde jeg ikke brydd meg. Noen ønsker å få flere barn tett, må være greit. Anonymkode: 2f478...537
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #15 Skrevet 18. august 2020 32 minutter siden, Nerine_ skrev: Seriøst...? Hvorfor ikke: de var så fornøyde med første barnet, så de prøver desperat å få en til? Det tror jeg er den rareste meningen jeg har lest på lenge Det var selvfølgelig satt på kanten. Men synes absolutt ikke noe om mennesker som bevisst får to tette. Anonymkode: 1bf64...324
Nerine_ Skrevet 18. august 2020 #16 Skrevet 18. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var selvfølgelig satt på kanten. Men synes absolutt ikke noe om mennesker som bevisst får to tette. Anonymkode: 1bf64...324 Hvorfor?
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #17 Skrevet 18. august 2020 Hvis jeg skulle tenke noe om det, er det at dere har gjort akkurat som du sier dere har gjort, hatt sex og tenkt at skjer det så skjer det, så skjedde det litt raskt. Hva ellers? Anonymkode: 18f21...8f5
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Skrevet 18. august 2020 5 minutter siden, Nerine_ skrev: Hvorfor? Fordi de ikke tar seg tid til å nyte tiden med den lille de har fått. Eldstemann risikerer å måtte slutte med amming tidligere, og risikerer å ha en mor som kun fungerer halvveis. Anonymkode: 1bf64...324 1
Lisa Rowe Skrevet 18. august 2020 #19 Skrevet 18. august 2020 Min mor fikk meg når broren min var rett over ett år gammel. Vi ble behandlet som tvillinger gjennom hele barndommen, og båndet vårt er ekstremt sterkt på grunn av den lille aldersforskjellen. Så lenge dere har tid og overskudd til enda et barn så må dere bare kjøre på. Det er ingen andres sak enn deres.
Nerine_ Skrevet 18. august 2020 #20 Skrevet 18. august 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke tar seg tid til å nyte tiden med den lille de har fått. Eldstemann risikerer å måtte slutte med amming tidligere, og risikerer å ha en mor som kun fungerer halvveis. Anonymkode: 1bf64...324 Tullete argument (bortsett fra det med amming). Jeg hadde vesentlig bedre tid til å nyte tiden i rolig tempo da jeg fikk mine barn tett, enn hva jeg for eksempel hadde hatt idag med større barn som trenger leksehjelp, kjøre til og fra aktiviteter, dugnader, kamper, ha besøk av venner, kjøres til og fra venner osv osv. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå