Gå til innhold

Hva er mest sannsynlig? Gud eller Aliens?  

27 stemmer

1. 1. Hva er mest sannsynlig?

• At den Kristne guden finnes
      4
    • At det finnes liv på andre planeter (aliens)
      23

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Uansett så er ikke et par lærere og noen familiemedlemmer mange akkurat. Du vet om noen ganske få som tror på dette.

Du uttalte skråsikkert at det "er mange kristne som faktisk tror dette" 

Hvorfor fortsetter du? Er du kun ute etter å kverulere? Som sagt du tror det du vil og ha en videre flott uke

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Begge deler er like u - eller sannsynlig, for vi vet ingenting om det. ;) 

Nå som du er her - hvem er du egentlig og hvorfor lurer alle på hvor du er til enhver tid? :klo:

Anonymkode: baae7...529

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så Gud skjuler ting for oss?? 

Gud har nok ikke formidlet alle detaljene om universet, og jeg tror ikke vi er i stand til å forstå alt heller. Hvis du vil kalle det å skjule ting for oss så vær så god. Men noe sier meg at du ikke tror på Gud. ;)

Anonymkode: 7c145...c2f

Skrevet
3 minutter siden, Rullestolbruker skrev:

Hvorfor fortsetter du? Er du kun ute etter å kverulere? Som sagt du tror det du vil og ha en videre flott uke

Jeg syns bare at det er så teit når folk kommer med skråsikre påstander uten å ha det minste grunnlag for det. 

Har dislutert dette så mye med kristne, og det er ikke typisk kristne å tro det i det hele tatt.

Ha en fortsatt fin uke ja! 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud har nok ikke formidlet alle detaljene om universet, og jeg tror ikke vi er i stand til å forstå alt heller. Hvis du vil kalle det å skjule ting for oss så vær så god. Men noe sier meg at du ikke tror på Gud. ;)

Jo, jeg tror faktisk på Gud. Men jeg tror at han kan være en alien. Og jeg tror nok ikke at Jesus ville unnlatt å si noe om våre medaliens i verdensrommet gitt. Bibelen utelater ikke så viktige ting. 

Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jo, jeg tror faktisk på Gud. Men jeg tror at han kan være en alien. Og jeg tror nok ikke at Jesus ville unnlatt å si noe om våre medaliens i verdensrommet gitt. Bibelen utelater ikke så viktige ting. 

Åja beklager. Tror du på den kristne Guden eller generelt på en høyere makt? 

Skrevet

Statistisk sett, er det en viss sannsynlig at det finnes liv der ute. Om det er noe vi kan kalle inteligent liv, er ikke fullt så sikkert. Men la oss nøye oss med enkle mikroorganismer og kalle det aliens. (De kan fortsatt utrydde oss)

Tilsvarende er det ekstremt usannsynlig at den kristne guden finnes.

Hvis vi ser bort i fra at bibelen i sin helhet er en redigert, politisk konstruksjon, og at det finnes ingen spor i naturen om noe som kan minne om intelligent design, står vi igjen med at naturen slik vi ser den er primært feminint styrt; ikke bare ville Gud da være en kvinne, men med fokus på kjønnet funksjon. 

Så gitt viss sannsynlighet for aliens,  og liten sannsynlighet for Gud, er det Aliens FTW!

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Druid skrev:

Statistisk sett, er det en viss sannsynlig at det finnes liv der ute. Om det er noe vi kan kalle inteligent liv, er ikke fullt så sikkert. Men la oss nøye oss med enkle mikroorganismer og kalle det aliens. (De kan fortsatt utrydde oss)

Tilsvarende er det ekstremt usannsynlig at den kristne guden finnes.

Hvis vi ser bort i fra at bibelen i sin helhet er en redigert, politisk konstruksjon, og at det finnes ingen spor i naturen om noe som kan minne om intelligent design, står vi igjen med at naturen slik vi ser den er primært feminint styrt; ikke bare ville Gud da være en kvinne, men med fokus på kjønnet funksjon. 

Så gitt viss sannsynlighet for aliens,  og liten sannsynlighet for Gud, er det Aliens FTW!

Med tanke på antall stjerner i universet så er det faktisk ekstremt usannsynlig at det ikke er intelligent liv på andre planeter. 

Problemet er at avstandene er så store og våre teleskoper alt for små :(

Anonymkode: 067a3...156

Skrevet

Gud er alt inkludert på andre planeter. Gud er inni oss alle

Anonymkode: 8e83d...888

Skrevet
På 18.8.2020 den 15.50, AnonymBruker skrev:

Gud er Aliens som plantet livet på jorden for noen mrd år siden i et terraforming eksperiment for noen mrd år siden?

Den filmen var skuffende. 

• 4 uker senere...
Skrevet

Hvorfor tenker dere at det er mer sannsynlig at aliens finnes enn Gud?

Anonymkode: baae7...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...