Gå til innhold

Ekteskapsløfter, betyr de egentlig noe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lever over dårlig ekteskap og vil egentlig separeres. Mannen min nekter. Han sier han tar ekteskapsløfter seriøst og vil stå i de dårlige dagene også. Problemet for meg er at de dårlige dagene er hver eneste dag, og de gode dagene er ikke-eksisterende. Jeg vil ikke mer, hvertfall ikke når han heller ikke jobber for å få de gode dagene tilbake.

når han sier slikt tenker jeg på hva jeg egentlig lovet i kirken. Jeg husker ikke. Hva har vi lovet hverandre og hvor seriøst skal man ta dette når man er ulykkelig?

Anonymkode: d8bb5...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere prøvd rådgivning? Eller det er kanskje noe som ikke vil prøves fra ham heller?

Skrevet

Om du vil ta ut separasjon kan ikke din mann bestemme. Skriv ut papirene, fyll ut send inn og flytt ut. Skilsmisse går i orden uten mannens underskrift.

Anonymkode: 26791...531

• Liker 2
Skrevet

Ekteskapsløftene betyr jo ikke en dritt.. De er ikke juridisk bindende. Så du er i din fulle rett til å gå fra fyren, selv om du sto i kirken og sa noe annet. 

Anonymkode: af22e...be1

Skrevet

Takk for svar. Terapi og slikt er ikke forsøkt. Han mener vi skal holde ut, fordi vi er gift og livet hverandre og «holde ut og ikke gi opp». 

Jeg lurer ikke på råd om hvordan vi kan få det bedre, men om ekteskapsløftene egentlig betyr noe? Jeg mente det da, men jeg trodde vi skulle jobbe sammen i de dårlige dagene. Hans tanke er st vi er gift samme hva, for det har vi lovet hverandre. På samme måte vil han aldri være utro, for han har lovet at jeg skal være alt for ham.

og nei, han er ikke egentlig kristen. Han tar bare  ekteskapet seriøst i egne øyne. I mine lyne gjør han ikke det fordi han ikke jobber mot et bedre ekteskap. 

Skrevet

Ja det gjør de, løftene er like i kirka som på tinghus

Anonymkode: 93216...43c

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det gjør de, løftene er like i kirka som på tinghus

Anonymkode: 93216...43c

Men betyr samlivet/forholdet noe mer fordi man har avlagt ekteskapsløfter til hverandre, enn om man ikke hadde gjort det?

skal man finne seg i mer dritt bare fordi man er gift?

Skrevet

Å gifte seg = å lyve for presten 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...