AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1 Skrevet 18. august 2020 Dere skjønner at dere selv er med på å skape dette presset, ikke sant? Dere kunne bare sagt nei takk til det sosiale i det daglige og, og dere ville sluppet presset. For i det dere sier ja til å være med på noe dere egentlig ikke vil, fordi dere føler dere presset til det, så har dere opprettholdt det presset dere nå syns det er godt å slippe. Men sånn er det vel når man er feig.... Anonymkode: 61f28...1bb 2
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #2 Skrevet 18. august 2020 «Feig»? Hva slags fordommer og hat bor i deg når du velger å skrive slikt? Anonymkode: 1c32e...0cd
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #3 Skrevet 18. august 2020 Skjønner ikke hva du mener TS. Folk må få prioritere slik de vil, og mange er redde for korona. Tror ikke folk bruker det som unnskyldning for ting.. Du har postet tråden under «karriere og utd..» ? Mener du i arbeidslivet, eller? Du må utdype. Anonymkode: 4ffc7...ab9
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #4 Skrevet 18. august 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere skjønner at dere selv er med på å skape dette presset, ikke sant? Dere kunne bare sagt nei takk til det sosiale i det daglige og, og dere ville sluppet presset. For i det dere sier ja til å være med på noe dere egentlig ikke vil, fordi dere føler dere presset til det, så har dere opprettholdt det presset dere nå syns det er godt å slippe. Men sånn er det vel når man er feig.... Anonymkode: 61f28...1bb Å si nei takk for ofte kan føre til at man blir holdt utenfor det gode selskap på jobb. Og det kan gjøre at du ikke er godvenn nok med sjefen til å få samme lønnsøkning som andre. Vi liker bedre de vi ser ofte. Og vi liker bedre de som er like oss selv. Dette skjer ubevisst og påvirker hvordan vi gjør andre vurderinger. Så selv om jeg ikke er spesielt sosial, og i alle fall ikke med kollegaer, går jeg av og til på sosiale happenings for å holde meg akkurat nok inne i det gode selskap. Anonymkode: fe8f6...35b
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #5 Skrevet 18. august 2020 Jeg sier ofte nei jeg. Er aldri med på noe sosialt som jeg ikke vil. Da er jeg heller alene. Det er bedre å være alene, enn å være rundt falske Anonymkode: 36fb4...d4c
Ego Skrevet 18. august 2020 #6 Skrevet 18. august 2020 Det hender dessverre litt for ofte at et enkelt 'nei' avfeies, forklaringer kreves, man blir forsøkt påført skyldfølelse osv. I enkelte tilfeller er det enklere å bare stille opp - sammenlignet med styret rundt å skulle la være. Med korona som 'unnskyldning' forstår jeg godt at mange takker nei oftere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå